Atidarymo metu surengtame aukcione surinktos lėšos buvo skirtos paramai kovotojams už Ukrainos laisvę. Viešai ši paroda bus atidaryta šio šeštadienio popietę.
„Ši tapybos kūrinių ir meno instaliacijų paroda turėjo būti pristatyta visuomenei kovo pradžioje, tačiau jos atidarymą nukėlė Rusijos pradėtas karas Ukrainoje. Nors ir grįžtame prie savų darbų, mintimis vis tiek esame su didvyriškai kovojančiais ukrainiečiais. Ieškau būdų ne tik emociškai, bet ir realiais darbais prisidėti prie Ukrainos bei mūsų visų laisvės pergalės, todėl paramos aukcionui skyriau savo tapybos darbą, už kurį gauti 3700 eurų atiteks nevyriausybinei organizacijai „Blue/Yellow“, remiančiai Ukrainos kariuomenę“, – pranešime cituojama A. Kišonaitė.
Prasmingam tikslui autorė skyrė savo akrilu ant drobės tapytą paukštį – paveikslą „Kiras“. Tapybos darbe vyraujantys mėlyni atspalviai kuria pasitikėjimo, ištikimybės jausmus, o paukščio skrydis simbolizuoja drąsą, ryžtą ir optimizmą – autorės teigimu, būtent tokias emocijas šiuo metu vykstant ukrainiečių kovai už laisvę norisi perduoti ir įkūnyti.
Renginys buvo pradėtas Ukrainos himnu. Vytauto Rumšo jaunesniojo vestame vakare svečiai taip pat mėgavosi Daumanto Slipkaus džiazo improvizacijomis ir turėjo progą pirmieji apžiūrėti jau 7-ąją menininkės A. Kišonaitės autorinę parodą „Įsikūnijimas“, kviečiančią lankytoją leistis į gilesnio savęs ir aplinkos pažinimo kelionę kartu su pačia kūrėja.
Trakų Vokės dvaro erdvėse eksponuojamos paroda – dviejų dalių, bet abi jas vienija autorės jau ilgą laiką nagrinėjamos jai artimos temos: moteriškumas ir paukščiai, emocijos bei naujas požiūris į grožį, sakoma pranešime. Lankytojams suteikiama galimybė patyrinėti, kaip šias temas menininkė vysto pasitelkdama vis naujas formas bei medžiagas.
Pirmąją parodos dalį sudaro A. Kišonaitės per pastaruosius kelerius metus sukurtos estetiškos ir susimąstyti priverčiančios instaliacijos iš į sąvartyną turėjusių keliauti daiktų. Panaudotos gėrimų skardinės, vyno kamščiai, elektronikos atliekos, kosmetikos pakuotės menininkės rankose virsta patraukliais kūriniais.
Parodoje galima išvysti svarbiausias A. Kišonaitės kurtas instaliacijas: nuo į Gineso rekordų knygą patekusio „Lūpdažių bokšto“ iki kinetinės gervės, sukurtos panaudojant aliuminio skardines.
Antroji parodos dalis – visiškai nauji, iki šiol dar niekur neeksponuoti A. Kišonaitės tapybos kūriniai. Moterų portretuose autorė fiksuoja daugeliui mūsų puikiai pažįstamus jausmus – savikritiką, nuolankumą, puikybę, tyrinėja vyriškumo ir moteriškumo ribas. Sudėtingų emocijų perkėlimas ant drobės – tarsi savotiška terapija, leidžianti į jausmus pažvelgti iš šalies, suvokti jų kilmę ir priežastis, o drauge – ir nurimti.
„Įsikūnijimai“ – tai svarbiausi A. Kišonaitės pastarųjų kelerių metų kūrybinės kelionės momentai. Vieta parodai pasirinkta neatsitiktinai. Autorės teigimu, ją sužavėjo Trakų Vokės dvaro išskirtinai moteriška estetika, kuri svarbi ir jos kūriniams: „Dažnai dvaruose gausu vyriškos simbolikos, interjero elementuose atsispindi ginklai, o būtent čia puošyboje vyrauja gėlių, plunksnų detalės“.
A. Kišonaitės paroda „Įsikūnijimai“ veiks iki balandžio 10 d.