Barokinės muzikos klodai neišsemiami, galinčių ją atlikti Lietuvoje taip pat nemažai, tad Baroko operos teatro įkūrėjai nutarė, jog būtina ją populiarinti. Dar vienas tikslas – sukurti kūrybos erdvę atlikėjams, kuriems dabar dažnai vaidmenų tenka ieškoti užsienyje.
Projekto vadovė Laūra Karnavičiūtė sako, kad už tai, jog gimė Baroko operos teatro idėja, ačiū reikia pasakyti kontratenorui Viktorui Gerasimovui. Teatro įkūrėjai teigia norintys paneigti vis dar pasigirstančius stereotipus. Jų tvirtinimu, baroko muzika – ne tik nenuobodi, bet ir turi ypatingą skambesį.
„Baroko opera bei visa muzika Lietuvoje yra nepelnytai primiršta, nors pasaulyje išgyvena labai didelį atgimimą. Labai norėjosi baroko kultūrą, kuri yra Lietuvoje, kuri kuriama atskirų menininkų grupelių, pristatyti platesnei publikai, nes tai tikrai yra nepaprastas grožis“, – sako L. Karnavičiūtė.
Barokinei muzikai atlikti reikia savito balso tembro ir skambesio, tad kitas svarbus projekto tikslas – sukurti kūrybos erdvę atlikėjams, kuriems dabar dažnai vaidmenų tenka ieškoti užsienyje. Baroko operos teatrui specialiai suburtas ir orkestras.
„Baroko muzika labai dažnai remiasi improvizacija, dėl to yra kviestiniai muzikantai, kurie turi patirties, taip pat solistai, kuriems barokinė muzika yra ne naujas dalykas, kurie geba improvizuoti ir nėra pririšti prie natų teksto“, – pasakoja Baroko operos teatro muzikos vadovas ir dirigentas Juozas Mantas Jauniškis.
Baroko operos teatras publikai prisistatys Georgo Friedricho Handelio oratorija „Prisikėlimas“. Pirmą kartą Lietuvoje skambėsiantis kūrinys, pasak projekto meno vadovo, taps itin simbolinis.
„Natūraliai susisieja kūrinio pavadinimas ir prisikėlimas keliomis prasmėmis: tiek baroko operos prisikėlimas Lietuvoje, tiek Valdovų rūmuose švenčiamos Užgavėnės ir Velykos, tiek mūsų noras įgyvendinti kažką naujo, neatlikto. Tai bus kūrinio premjera“, – sako Baroko operos teatro meno vadovas kontratenoras Viktoras Gerasimovas.
„Man „Prisikėlimas“ pasirodė kiek kitoks nei kitos [G. F. Handelio] oratorijos. Ji parašyta labai jauno Handelio, jis buvo 23-ejų. Jaučiama itališko stiliaus įtaka. Kūrinys parašytas grynai tik solistams, yra nedaug choro, nors mes paprastai įsivaizduojame, kad oratorija yra su daug išplėtotų chorinių epizodų“, – teigia mecosopranas Nora Petročenko.
Baroko operos teatro įkūrėjai sako tikintys, kad viena gera iniciatyva duoda pradžią ir kitoms – žinojimas, kad toks teatras yra, saugiau leis jaustis ne tik dabartiniams jo nariams, bet ir jauniems kūrėjams. O kol kas kovo viduryje kolektyvas kviečia į pirmąją premjerą – G. F. Handelio „Prisikėlimą“ Valdovų rūmuose.
Naujausi komentarai