„Vienos kraujas“ trykš meile
Ne kariauti, o mylėti – rafinuotai, stilingai ir šmaikščiai Johanoo Strausoo operetės „Vienos kraujas” premjera rytoj kviečia Klaipėdos muzikinis teatras. Pirmoji 2008-ųjų teatro premjera ne tik ragins „mylėti, o ne kariauti” (tokį šūkį buvo pasirinkę 1814-ųjų rudenį vykusio Vienos kongreso dalyviai), bet ir visam operetinių aistrų bei jausmų fonui suteiks vizualumo, stilingumo ir originalumo. Taip premjeros išvakarėse tvirtino optimistiškai nusiteikę naujo spektaklio kūrėjai.
Vienys draugus ir priešus
Vieną iš pasaulio operetės šedevrų diriguos šio žanro ir J.Strausso kūrybos žinovas Stasys Domarkas. Iki šiol Kauno valstybiniame muzikiniame teatre sėkmingai rodomas dar 1968-aisiais jo pastatytas „Vienos kraujas” – pirmasis maestro savarankiškas darbas teatre, jam tik baigus tuometinę Leningrado konservatoriją. Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras prieš kelerius metus taip pat yra pastatęs šią operetę. Anot S.Domarko, naujo pastatymo Klaipėdoje sėkmę gali lemti modernus scenovaizdis ir artistai. Šioje operetėje pasirodys net trys pagrindinių personažų poros, yra kur artistams parodyti savo jėgas. „Operetė – sudėtingas ir ne kiekvienam įkandamas žanras. Operetės teatro sintezė ir meniniai uždaviniai – mūsų teatras tam pasiruošęs, jam tai įveikiama“, – įsitikinęs dirigentas.
„Vienos kraujas” Klaipėdos scenoje žada nustebinti ryškiu ir savitu sprendimu, netikėta šiam pastatymui scenografine erdve. Spektaklį kuria režisierius Ramūnas Kaubrys ir jo suburta klaipėdiečiams jau gerai pažįstama teatro menininkų komanda – kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė, scenografas Artūras Šimonis ir choreografas Aurelijus Liškauskas.
„Svarbiausia – čia visi rasime gražiausius J.Strausso muzikos perlus, – sakė R.Kaubrys. – Solistams visuomet pabrėžiu, kad labai svarbu kuo geriau, profesionaliau ir preciziškiau atlikti šią smagią muziką. Atlikėjams ji – gana sudėtinga. Neatsitiktinai populiariosios J.Strausso operetės dažnai vadinamos operomis.“
„Vienos kraujo“ siužeto vingiai veda į Vienos kongreso ir kongresmenų gyvenimo užkulisius. Anot teatro vadovo R.Kaubrio, kvietimas pradėti mylėti, o ne kariauti sutampa ir su dabartine Klaipėdos muzikinio teatro situacija. Vienos kongresas sprendė, kaip suvienyti Europą, o teatras siekia suvienyti draugus ir preišus meno vardan.
Svarbiausias veikėjas – publika
„Akcentuojame aistrą gyventi, mylintiems būti kartu ir džiaugtis šiuo gyvenimu“, – sakė režisierius.
Choreografo A.Liškausko teigimu, valso pradmenys atsirado tuomet, kai gimė „Vienos kraujas“. „Bet ne visi gi šoko valsus. J.Straussas rašė, o daugelis dar nemokėjo jų šokti. Toks bus ir mūsų sceninis sprendimas. Labai sudėtinga daryti tai, kas jau padaryta dusyk – „Štrausianoje“ ir „Šikšnosparnyje“. Todėl ieškojome kito kelio“, - kalbėjo choreografas.
„Ir scenovaizdyje ėjau konceptualia, o ne iliustracine linkme, eksperimentavome su šviesa. Kostiumai bus istorinio kostiumo estetikos, o aš viską sprendžiau siurrealistiškai, abstrakčiau, stengiausi priartėti prie iliuzoriškumo“, – pasakojo A.Šimonis.
Spektaklyje pasirodys kviestiniai solistai Deividas Norvilas ir Andrejus Kalinovas, teatro artistai Mindaugas Rojus, Valerija Balsytė ir Dalia Kužmarskytė, Rita Petrauskaitė ir Svetlana Konstantinova, bufonados maestro tituluojami Šarūnas Juškevičius ir Stasys Rezgevičius bei kiti.
„Nesu labai didelė operetės gerbėja, - prisipažino R.Petrauskaitė. – Bet man patinka, kad šiame žanre mes išnagrinėjame charakterius ir kuriame juos kaip dramos teatre.“
„Nuolat – ieškojimai. Tai mane žavi, – džiaugėsi S.Konstantinova. – Įdomu dirbti, nors mano temperamentas operetės žanrui gal ir sunkokas...“
„Operetė reikalauja didesnio susitelkimo nei opera, – teigė A.Kalinovas. – Šiame teatre man yra ko pasimokyti, nes operetės žanras čia klesti. Operetėje svarbiausia – nuoširdumas, o pagrindinis veikėjas – publika.“
Naujausi komentarai