Gyvenu daugiabučio namo bendrijoje, kurios šilumos ūkį prižiūri viena uždaroji akcinė bendrovė. Buvo pakelta priežiūros kaina. Ar yra toks įstatymas, kad keliant kainą (aptarnavimo, priežiūros, dujų, elektros, atliekų išvežimo ir t.t.) būtų nustatytas terminas, prieš kiek laiko turi būti informuoti gyventojai? Ar galima kelti kainą atgaline data? Birutė S.
Mindaugas Steponavičius, teisininkas
Daugiabučių namų bendraturčių teises gina vartotojų teisių apsaugos reikalavimai, todėl subjektams, teikiantiems prekes ar paslaugas daugiabučių namų bendraturčiams, yra taikomi griežtesni reikalavimai. Savaime suprantama, kad paslaugos teikėjas turi teisę bet kada pasiūlyti pakeisti teikiamų paslaugų kainas, bet tokiu atveju paslaugos gavėjui (vartotojui) turi būti suteiktas protingas terminas pareikšti nesutikimą su siūlomu kainų padidinimu ir atsisakyti paslaugų teikimo. Nors teisės aktai nenustato konkretaus termino, bet papprastai praktiškai protingumo kriterijus atitinkantis terminas yra laikomas ne trumpesnis nei 30 dienų. Iš to akivaizdu, kad kaina negali būti keliama atbuline data. Bet kuris prekių ar paslaugų kainų pakėlimas atgaline data, t.y. po to, kai prekės ar paslaugos buvo perduotos vartotojui, yra nesąžiningas ir neteisėtas. Skundus dėl vartotojų teisių pažeidimo nagrinėja Vartotojų teisių apsaugos tarnyba, todėl, įtarus, kad susidurta su nesąžiningais paslaugų teikėjų veiksmais, siūlytina raštu kreiptis į minėtą instituciją.
Naujausi komentarai