„Džiaugiuosi, kad į mūsų kvietimą atsiliepė daugiau nei pusantro šimto išskirtinių automobilių savininkų, įspūdingiausius savo eksponatus išrikiavusių Panevėžyje, aikštelėse prie prekybos centro RYO, – sakė parodos organizatorius Edmundas Dargis. – Kaip didžiausias atpildas už sugaištus metus ruošiant šiuos akį traukiančius automobilius jiems buvo parodos lankytojų minios ir iki pat renginio pabaigos neblėsęs jų dėmesys šiems tikriems meno kūriniams ant ratų“.
Ir jauno, ir jau pagyvenusio akis nepraslydo pro įspūdingai atrodantį, net 1400 kniedžių papuoštą amerikietišką „Chevrolet Corvette C4“ automobilį, kurį atvairavo šiaulietis Darius Keniausis.
Kaip ir dera tikram amerikonui, 1986 metais pagaminto automobilio ratus suka net 5,7 litro darbo tūrio variklis, apetitu degalams tikrai nesiskundžiantis.
R. Andruškevičiaus nuotr.
„Dėl to neverta aimanuoti, nes čia grynai parodinis eksponatas, skirtas tai suprantančiai ir vertinančiai publikai pamaloninti, – sakė jo šeimininkas, kuris kasdien važinėja visiems atvejams tinkančiu japonišku „Toyota 4Runner“. – „Chevrolet Corvette C4“ prieš ketverius metus įsigijau JAV, tačiau kol išdrįsau pateikti parodai, teko nemažai po juo pagulėti“.
Darius iš Šiaulių perrinko visą automobilį, teko pakeisti jo variklį ir pavarų dėžę.
Netoliese stovi gerokai kuklesnių dydžių, tačiau, regis, visiems ne tik karo atvejams paruošas ir visas negandas galintis įveikti „Volkswagen Baja“, kurį automobilio šeimininkas Aidas Kandraška iš Rokiškio prieš dvejus metus įsigijo viename Švedijos aukcionų.
R. Andruškevičiaus nuotr.
Nors automobilis iš pirmo žvilgsnio ganėtinai panašus į garsųjį brolį „vabalą“ – „Volkswagen Beetle“, tačiau jis ir pagamintas, ir įregistruotas kaip „VW Baja“.
1966 metais nuo konvejerio nuriedėjęs rokiškiečio automobilis ne tik atrodo kaip naujas, bet ir pagal pravažumo galimybes galėtų mesti iššūkį ne vienam bekelės monstrui.
„Mėnesio pradžioje dalyvavau istorinių automobilių sąskrydyje „Nesenstanti klasika“ Biržuose, o dabar – jau Panevėžyje, – sakė A. Kandraška. – Belieka tik džiaugtis, kad automobilių mylėtojų vasarą laukia tikrai daug renginių ir visi jie įdomūs, turintys skirtingą auditoriją. Jei Biržuose nesenstanti klasika daugiausia traukė, kaip ir patys eksponatai, pagyvenusius, tai Panevėžyje išskirtiniais, modifikuotais automobiliais labiau domėjosi jaunimas.“
R. Andruškevičiaus nuotr.
Išskirtinės technikos gerbėjas iš Rokiškio džiaugėsi kartu su gausiu būriu estų ir latvių parodos išvakarėse vėl prisiminęs prieš 35 metus vykusį Baltijos kelią ir dalyvavęs jo renginiuose su dar vienu istoriniu automobiliu – legendiniu GAZ 20, nuo konvejerio nuriedėjusiu 1954 m.
R. Andruškevičiaus nuotr.
O štai dar vienas parodos eksponatas, kurio nei „Hot Rod“ pavadinimas niekam nieko nesako, nei gamintojas girdėtas.
„Ir negali būti girdėtas, juolab žinomas, – juokėsi jį atvairavęs vilnietis Tautvydas Karalkevičius. – Pats vienas dvejus metus po visų dienos darbų leidau garaže, pats vienas žeminau ir siaurinau GAZ 52 kabiną, stiprinau rėmą, glaisčiau kėbulą, vedžiojau elektros instaliaciją, gruntavau ir dažiau“.
Pasak meistro, viskas padaryta savomis rankomis, tik variklis pasiskolintas iš „Mercedes C250“.
T. Karalkevičius nesigaili tiek laiko praleidęs kurdamas išskirtinį, tik pramogoms ir parodoms skirtą automobilį, kurį jis pavadino „Hod Rod“.
R. Andruškevičiaus nuotr.
Ne mažiau laiko istorinių ir išskirtinių automobilių restauracijai skiria ir parodos šeimininkas, panevėžietis Saulius Kaušas, siūlęs lankytojams atidžiau pažvelgti į jo triratį, vienvietį 1942-ųjų gamybos „Lomax Citroen 2 CV“ .
Nors jo ratus suka vos 400 kubinių centimetrų variklis, tačiau triračio odometras rodo, jog jis gali lėkti net 100 mylių per valandą greičiu.
O kokį didžiausią greitį su šiuo automobiliu yra pavykę išvystyti pačiam Sauliui?
„140 km/val.,“ – sakė automobilio savininkas, pridurdamas, jog labai įdomus ne tik pats automobilis, bet ir jo atsiradimo Lietuvoje istorija.
Ilgai ieškotą eksponatą pavykę aptikti jo sūnui Airijoje, tolokai už Dublino, kažkokioje vištų fermoje. Tačiau senienos savininkas užplėšęs tokią kainą, jog lietuviai netekę amo. Tik po ilgų kalbų pavykę įrodyti, jog „Lomax Citroen 2 CV“ nebus išardytas dalims ir ne riogsos numestas kur nors patvoryje, o bus iš pagrindų atnaujintas ir dalyvaus parodose, tuo džiugindamas žmones.
Tik tada jo šeimininko širdis suminkštėjusi.
R. Andruškevičiaus nuotr.
„Puikūs, vienas kito verti išskirtiniai automobiliai ir nepriekaištingai organizuota paroda, kurioje vyravo lengva atmosfera ir draugiška aplinka, kai net su didžiausiais konkurentais nesunku rasti bendrą šneką. Tad apie kokį gi prasmingesnį savaitgalį galėtum bent pagalvoti ?“ – retoriškai klausė panevėžietis S. Kaušas.
Išskirtinių automobilių paroda – tai ne vien fiesta bendraminčių ir žiūrovų akiai. Tai ir savotiškas darbščiausiųjų, sumaniausiųjų restauratorių ir transporto priemonių savininkų įvertinimas.
R. Andruškevičiaus nuotr.
Parodos rengėjai išskirtinių eksponatų neskirstė vietomis. Autoritetinga vertinimo komisija išrinko TOP 10 parodos automobilių, o į pakliūti į dešimtuką kiekvienas laiko nemenka garbe.
R. Andruškevičiaus nuotr.
„Memel Motor Fest“ parodos TOP 10:
BMW E46 (Eimantas Vasiliauskas), „Ford Mustang Schelby“ (Arūnas Valantinas), BMW E46 (Tautvydas Šakėnas), „Chevrolet Corvette C4“ ( Darius Keniausis), „Hot Rod“ (Tautvydas Karalkevičius), „Lomax Citroen 2 CV“ (Saulius Kaušas), „Chevrolet Corvette Grand Sport“ (Andrius Antanaitis), „Ford Mustang Mach1“ (Jovilė Paulauskienė), „Volkswagen Caddy“ (Deivydas Butkus) ir „Ford Scorpio“ (Vaidas Jočys).
Naujausi komentarai