Pereiti į pagrindinį turinį

Ar vyrai be kelnių užkariaus Europą?

2010-03-06 12:16
Ginklai: su "Eurovizijoje" dominuojančiais seksualiais šou "InCulto" vyrukai kovos plaukuotomis kojomis ir blizgančiais apatiniais.
Ginklai: su "Eurovizijoje" dominuojančiais seksualiais šou "InCulto" vyrukai kovos plaukuotomis kojomis ir blizgančiais apatiniais. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Nacionalinės "Eurovizijos" atrankos laimėtoja grupė "InCulto" sukėlė diskusijų audrą. Viena vertus, Europa tikrai dar nematė penkių vyrų be kelnių. Kita vertus, ar to pakanka?

Sėkmės receptas – pašaipa

"InCulto" pasirodyme akivaizdžiai matyti, kad vaikinai publikos simpatijas pelnyti stengėsi ne tik atlikdami sau būdingą lengvą muziką, bet ir atvirai šaipydamiesi iš "Eurovizijos". Šou kulminacija – kelnių nusimovimas ir žėrinčių apatinių pademonstravimas – yra aiški aliuzija į šiame konkurse propaguojamą popkultūrą. Ir ne mažiau aiškus spjūvis jai į veidą.

Jei Jurgis Didžiulis scenoje atliktų keletą Michaelo Jacksono stiliaus suktukų, jo užpakalis būtų stebėtinai panašus į diskotekose kabančius burbulus. Atrankos finale "InCulto" vaikinų pademonstruoti šokiai – laisva improvizacija, o ne sudėtinga choreografinė programa, kokią pasirinko daugelis kitų atrankos dalyvių. Išrinktieji Lietuvos atstovai "Eurovizijoje" mielai šaiposi tiek iš lietuviško santūrumo, tiek iš Vakaruose mūsų šaliai nepelnytai klijuojamų stereotipų.

Primena "LT United"

Muzikologė Zita Kelmickaitė dienraščiui teigė įžvelgianti "InCulto" pasirodymo ir programos, su kuria į "Euroviziją" keliavo "LT United", kol kas sėkmingiausiai konkurse pasirodęs Lietuvos kolektyvas, panašumų.

"Jie ("InCulto" – red. past.) turi to, ko reikia: charizmą, bendravimo įgūdžių, jaunystę. Man bus labai įdomu pažiūrėti, kaip vyriškos kelnaitės suveiks, – ir rimtai, ir juokais sakė Z.Kelmickaitė. – Kažin, kaip žmonės reaguos į tokį dalyką. Juk tai atvira ironija. Bet mes gal per daug rimtai į viską žiūrime. Su blizgančiomis kelnaitėmis "Eurovizijoje" dar nebuvome, šįkart – būsim."

Nors "InCulto" ir "LT United" dainos muzikiniu požiūriu gerokai skiriasi, jų idėja ir atlikimas turi nemažai bendrų taškų. Visų pirma, abi dainos – savotiški muzikiniai pokštai. "LT United" daina iš esmės buvo rimuotas prašymas balsuoti už Lietuvos atstovus (ir jis suveikė!), o "InCulto" gana ekscentriškai rodo abejingumą "euroviziniam" pobūdžiui ir plaukuotomis kojomis, kyšančiomis ir blizgančių kelnaičių, skelbia karą seksualioms konkurso pobūdį atitinkančioms figūroms.

Kitas bendras taškas – dainos atlikimas. "LT United" pasirodyme buvo du pagrindiniai akcentai: Sauliaus Urbonavičiaus-Samo dainavimas per garsiakalbį ir neabejotinai unikalus ir neabejotinai nesuvokiamas Arnoldo Lukošiaus šokis. "InCulto" pasirinko blizgančių kelnaičių ir "šoku taip, kaip moku" taktiką. Abu šie deriniai, reikia pripažinti, "Eurovizijoje" unikalūs.

Žiūrės vien dėl trumpikių

Beje, Z.Kelmickaitė nacionalinės atrankos finalo nematė – tuo metu ji montavo savo laidą. Sužinojusi, kad "InCulto" vaikinai nusimetė kelnes, o ji to nepamatė, muzikologė labai susikrimto.

"Net nusirenginėjimo nemačiau! Šitokio momento! Pykšt – ir triusikai! Neišgyvensiu", – juokėsi Z.Kelmickaitė.

Pašnekovė nesiryžo prognozuoti, ar bekelnių šou padės Lietuvai antrą kartą pelnyti aukštą vietą "Eurovizijoje". Esą puikiai atrodė ir už "InCulto" vyrukų likusios Aistė Pilvelytė bei Evelina Sašenko, tačiau spėlioti, kaip jos būtų pasirodžiusios tarptautiniame konkurse – beviltiška.

"Tik nesiraukim plaukų, kad čia taip atsitiko. Žiūrėkim į viską lengviau. Čia tikrai ne pasaulio pabaiga, ir apskritai niekas nežino, ko ten reikia", – sakė Z.Kelmickaitė.

Baigdama pokalbį pašnekovė pabrėžė, kad lietuviai "Eurovizijai" skiria pavydėtiną dėmesį, o kitais – svarbesniais – dalykais tarsi apskritai nesirūpina. "Kada atsigaus Lietuvos verslas, žmonės nebus apgaudinėjami? Kas diskutuoja apie tuos dalykus? Ne, dabar – apie kelnaičių spalvą. Kad mes tiek išgyventume dėl savo miesto, kiek išgyvename dėl vyrų triusikų", – ironizavo muzikologė.

Kritikos lavina

Tuoj po lietuviškosios atrankos finalo į "InCulto" pusę pradėjo skrieti kritikos strėlės. Piktų žodžių nepagailėta ne tik blizgantiems "triusikams", bet ir pačiai dainai, taip pat grupės lyderiui J.Didžiuliui.

"InCulto" kritikai dažniausiai išskyrė tai, kad publikos ir komisijos simpatijas pelnė pigus šou, kažkodėl nustelbęs profesionaliai parengtus muzikinius pasirodymus, pvz., antroje vietoje likusią A.Pilvelytės dainą "Melancolia". J.Didžiulis išpeiktas už tai, kad "Euroviziją" vadina kičo konkursu, nors pats balansuoja ties kičo riba, ją galbūt net ir peržengia. Taikliai pastebėta, kad daina, pavadinta "Eastern European Funk", su funk muzikos stiliumi beveik neturi nieko bendra.

Būta netgi užuominų apie korupciją. Esą balsavimo nestebėjo auditoriai ir galimybių sukčiauti tikrai buvo. Kažin, ar kas nors iš Lietuvos šou verslo elito ryžtųsi tokiam žingsniui, mat sukčiavimui išlindus į viešumą tai reikštų krachą ne tik konkurso laimėtojui, bet ir pačiai "Eurovizijos" atrankai.

Derėtų prisiminti, kad milžiniška kritikos lavina teko ir "LT United", o Lietuvos kritikų išliaupsinti atlikėjai "Eurovizijos" konkursuose kažkodėl atsidūrė lentelės dugne.


Kas, jei ne "InCulto"?

Šiųmetė "Eurovizijos" atranka buvo tikrai marga. Bet nebūtinai gerąja prasme.

Be abejo, pagrindinė bekelnių nugalėtojų konkurentė – Aistė Pilvelytė. Galingas balsas, puikus atlikimas, įdomus kūrinys. Ir įvaizdis neblogas, tik baltos pūkuotos pirštinės sudarė įspūdį, tarsi televizijos studijoje būtų buvę baisiai šalta. Neprastai pasirodė ir Evelina Sašenko. Ironiška, tačiau ji veikiausiai nugvelbė dalį balsų, kurie galėjo atitekti A.Pilvelytei ir aukštyn kojom apversti konkurso rezultatus. Kita vertus, kada pastarąjį kartą "Eurovizijoje" laimėjo lyriška daina?

Ruslanas Kirilkinas mėgino sužaisti pernykščio "Eurovizijos" laimėtojo Aleksandro Rybako korta – atliko dainą "I'm in love with a boy who's in love with a fairytale". Sumanymas įdomus, kontroversiškas. Tačiau pati daina niekuo nesiskiria nuo, pavyzdžiui, eilinio Zvonkų šeimynos muzikinio produkto. "Amberlife" sceninis įvaizdis sudarė tokį įspūdį, tarsi dainą atliktų tik ką iš laiduotuvių išėjęs žmogus, kurį partrenkė pigių gėlių pilnas furgonas, o prasčiausiai prie juodo kostiumo tinkanti gėlė, lyg tyčia, prikibo prie dainininko atlapo. Sasha Song vėl įrodė turįs labai gerą balsą... ir jį naudojo labai vidutiniškai dainai. O kostiumai – tarsi iš dėvėtų drabužių parduotuvės. Tokiame fone blizgantys "InCulto" narių apatiniai tikrai neatrodė prasčiausiai.


Pasirodymas gali keistis

Kažin, ar "Eurovizijoje" pamatysime tokį patį "InCulto" šou, koks ketvirtadienį buvo parodytas Lietuvos publikai. Lietuvos delegatų programos po nacionalinės atrankos dažnai pakinta. Pavyzdžiui, Lino ir Simonos duetas tik finaliniame konkurse pasidabino didžiule rožine širdimi, Aivaras Stepukonis į finalinį konkursą keliavo su gerokai pakeistu įvaizdžiu ir... keistoka choreografija, "Lauros & The Lovers" įvaizdis taip pat gerokai pakoreguotas, o Sasha Song konkurso finale sumanė tiesiogine to žodžio prasme pažaisti su ugnimi. Visi šie pasirodymai baigėsi fiasko. Šeštą vietą "Eurovizijoje" pelnę "LT United" pernelyg nekoregavo nei savo įvaizdžio, nei programos, tačiau ir to negalima laikyti sėkmės receptu. Mat su įvaizdžiu nepersistengė ir pirmasis Lietuvos delegatas "Eurovizijoje" Ovidijus Vyšniauskas, ir Aistė Smilgevičiūtė bei Jeronimas Milius. Tiesa, jie neturėjo nei beprotiškai šokančio A.Lukošiaus, nei blizgančių apatinių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų