Buriuotojų širdžių karalienės Pereiti į pagrindinį turinį

Buriuotojų širdžių karalienės

2007-08-25 00:00

Lietuviai vis dažniau įsigyja prabangių, pasaulyje labiausiai vertinamų jachtų

Lietuviai vis dažniau įsigyja prabangių, pasaulyje labiausiai vertinamų jachtų

Nidos prieplaukoje akį patraukė kelios grakščios išvaizdos jachtos. Jos ryškiai išsiskyrė iš kitų laivų ir privertė praeivius trumpam stabtelėti pasigėrėti jomis. Kiti net fotografavosi prie iki šiol Lietuvoje nematytų laivų, pamanę, kad tai tikriausiai užsieniečių, atplaukusių į Lietuvą, jachtos. Greitai paaiškėjo, kad naujos kartos laivai priklauso lietuviams.

Galės įveikti vandenynus

„Nauticat“ jachtos Lietuvą šiais metais pasiekė iš Suomijos, kur ir buvo pagamintos. Jas įsigijo Lietuvos verslininkai. Atplukdyti laivai pretenduoja užimti dar negausią Lietuvoje prabangių laivų nišą. Apie savo naujus pirkinius jų savininkai kol kas daug nepasakoja, nes paprasčiausiai nespėjo išbandyti visų jų galimybių, tačiau pasaulyje šie laivai garsėja kaip kokybiški ir patikimi, panašiai kaip automobilių industrijoje „Mercedes“ markės automobiliai. Iš viso į Lietuvą atplukdytos keturios „Nauticat“ jachtos, tai, pasak Lietuvos buriuotojų, yra daugiau nei šiemet įsigijo švedai ar suomiai.

Lietuvoje gerai žinomas buriuotojas kaunietis Rimantas Vilkas pasakojo, kad naujus laivus įsigijo buriuotojai, turintys savo verslą. Jie ilgai plaukiojo Lietuvos ežeruose, mariose ir netolimose jūrose, kol nusprendė, kad laikas įsigyti prabangesnes ir patikimesnes jachtas, galinčias įveikti ir vandenynus.

Brangus malonumas

„Nauticat“ jachtos yra skirtos turistinėms kelionėms su šeima, galinčios nuplaukti beveik į bet kurią pasaulio vietą. Nauja tokia jachta, priklausomai nuo jos dydžio ir įrangos, kainuoja nuo 700 tūkstančių iki milijono litų ir daugiau. Tiesa, įsigyti šias jachtas, nors ir būnant turtuoliu, nėra taip paprasta - nuo užsakymo pradžios gali praeiti ir metai, kol jachta bus pagaminta ir pasieks pirkėją. Laivų kokybę atspindi ir jų nusidėvėjimas - po 10 metų plaukiojimo jachtos praranda tik dešimtadalį savo vertės. Kitos jachtos per tą patį laiką praranda didžiąją dalį savo vertės.

„Norėjosi turėti turistinį laivą, kuris tiktų visai šeimai ir būtų tikrai saugus“, – pasakojo 11 metrų ilgio jachtos kapitonas kaunietis R.Vilkas.

Tiek laivo išorė, tiek ir vidus išduoda, kad jachta pagaminta iš brangių medžiagų. Laivo vidus ir išorė papuošta tiku – medžiu, kuris simbolizuoja ne tik prabangą, bet yra ir vienas atspariausių vandeniui medžių. Laivo viduje įrengti du miegamieji, skirti laivu keliaujantiems žmonėms, atskiras miegamasis kapitonui, virtuvė, dušas su tualetu bei kajutkompanija.

Privalumas - autopilotas

Mintis įsigyti gerą laivą verslininkui R.Vilkui ir jo porininkui gimė dar prieš keletą metų dalyvaujant jachtų parodose.

Savininkai teigia, kad „Nauticat“ jachtų net negalima lyginti su laivų pasaulyje gerai žinomos „Bavaria“ jachtomis ir kateriais.

Vokiečių bendrovė orientuojasi į masinę gamybą ir per metus pagamina 70 tūkstančių katerių bei jachtų. Suomiai didelėmis gamybos apimtimis pasigirti negali, nes jachtas surenka rankomis, tad iš viso per metus pagaminama vos 50 – 60 „Nauticat“.

Tačiau gamintojai teigia, kad pagrindinį dėmesį skiria ne kiekybei, o kokybei. Suomijoje gaminamos jachtos yra A klasės laivai, kuriais galima plaukioti ir vandenynais. Be burių, jachtoje įtaisytas variklis, kuriuo, kai nepučia vėjas ar siaučia didelė audra, su papildomais kuro bakais galima nuplaukti 1100 kilometrų. Šio atstumo greičiausiai užtektų pasiekti artimiausią krantą. Vienas didžiausių laivo privalumų yra jachtos autopilotas, kuris valdo laivą ir pakeičia kapitoną. Plaukiant jachta iškėlus bures jachta pasiekia maksimalų 20 kilometrų per valandą greitį, su varikliu laivas plaukia 14 kilometrų per valandą greičiu.

„Prisipildžius kuro kur nors Portugalijoje, po to pakeliui įsipilant jo Farerų salose ar kitur, galima nuplaukti iki Amerikos vien su varikliu. Tačiau reikia nepamiršti, kad pagrindinis variklis yra burės. Laivas įrengtas šiuolaikiškai, su elektroniniu žemėlapiu. Jachta galima plaukti naudojantis autopilotu, su juo laivas plaukia tiksliau, nei jį valdo žmogus, tačiau plaukiant įjungus autopilotą negali prarasti budrumo, kad nesusidurtum su kitu laivu.“

„Nauticat“ sala

Buriuotojus, kurie įsigijo „Nauticat“ jachtas, jungia ne tik tai, kad jie plaukioja to paties gamintojo laivais, bet ir bendri klubai. Jie visame pasaulyje organizuoja pasiplaukiojimus ir varžybas. Kiekvienas įsigijęs suomišką jachtą taip pat gauna ir raktus nuo „Nauticat“ salos. Čia jachtų savininkams įrengtas namukas su patogumais.

„Netoli Suomijos yra kukli salelė, prie kurios pastatyta prieplauka, salelėje stovi namukas ir pirtelė. Ten atplaukia pailsėti „Nauticat“ savininkai su šeimomis. Tik nusipirkus jachtą, automatiškai tampi „Nauticat“ klubo nariu ir gauni raktus nuo salos, į kurią gali kada panorėjęs nuplaukti. Kai atrasim laiko į tą salą būtinai nuplauksim“, - pasakojo R.Vilkas.

Pasak R.Vilko, nauja jachta Lietuvoje žiemoti šiemet neliks, žiemai ją ketinama nuplukdyti į šiltus kraštus – taip bus išvengta žiemos priežiūros rūpesčių.

„Jachtą tikriausiai plukdysime į Italiją. Jei laivas liktų Lietuvoje, artėjant žiemai jį reikėtų ištraukti į krantą, surasti vietą kur laikyti. Dabar gi atsiras galimybė žiemą paburiuoti po Viduržemio jūrą“, – teigė R.Vilkas. Pasak buriuotojo, jachta bus skirta ne tik jos savininkų poilsiui, bet taip pat ir verslui – ateityje laivą ketinama nuomoti pasiturintiems lietuviams, norintiems keliauti po pasaulį jūromis ir vandenynais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų