Jei dar yra likę stereotipų, Dmitrijus Vinokurovas juos sugriaus. Taip kalbama apie pasaulyje gerai žinomą rusų kirpėją modeliuotoją. Tuo įsitikinti jau po dviejų savaičių galės ir vilniečiai bei miesto svečiai.
Po dviejų savaičių į Vilnių atvyksta visame pasaulyje gerai žinomas kirpėjas modeliuotojas, menininkas D.Vinokurovas. Prieš 17 metų karjerą pradėjęs meistras jau yra užkariavęs daugelio pasaulio miestų scenas ir milijonų gerbėjų širdis.
Jis yra vienas garsiojo renginio „Alternative Hair Show“ globėjų, bendrovės „Wella Professionals“ naujų tendencijų ir kolekcijų kūrėjas, vardinių grožio centrų ir mokyklos Maskvoje įkūrėjas bei savininkas. Jo kolekcijoje – begalės apdovanojimų ir ordinų už meno, mados ir grožio populiarinimą bei skleidimą. Šukuosenų meistras taip pat yra įsteigęs labdaros fondą „Mes su tavimi“, skirtą leukemija sergantiems vaikams. D.Vinokurovo kuriami darbai yra be galo novatoriški ir išskirtiniai. Pasak stilisto grožio meistrų komandos, jis yra žmogus, kuris padaro greičiau, nei kiti sugalvoja.
Kasmet nuostabiomis kolekcijomis ir šou programomis stebinantis meistras, pats kuriantis šukuosenas, makiažus, kostiumų eskizus ir pasirodymų visumą, Lietuvoje pristatys naujausius savo darbus. Apie save, kūrybą ir grožio tendencijas stilistas papasakojo išskirtiniame interviu „Vilniaus dienai“.
– Pone Vinokurovai, papasakokite, kaip prasidėjo jūsų karjera? Kada pirmą kartą į rankas paėmėte žirkles ir supratote, kad ši sritis – jūsų pašaukimas?
– Mano kūrybinis kelias labai įdomus. Pirmoji mano profesija – plataus profilio siuvėjas, siuvinėjimo mokytojas. Man visuomet buvo labai įdomu, kaip žmonės, pasitelkę rankas, žirkles ir šukas, per trumpą laiką sukuria šedevrus. Ir kai patekau į Viačeslavo Michailovičiaus-Zaicevo mados namus dirbti siuvėju, būtent jis ir nulėmė mano būsimą stilisto specialybę. Tuo metu jau turėjau kirpėjo įgūdžių. Tapau V.Michailovičiaus-Zaicevo mados namų stilistu, daug išmokau iš maestro. Jis mato spalvą, mato ir visą vaizdinį, ir atskirai kiekvieną jo detalę – tai labai svarbu mūsų profesijoje.
– Tai, ką darote, vadinate savo talentu, Dievo dovana ar vis dėlto teko įdėti daug darbo, kad atsidurtumėte ten, kur šiandien esate?
– Šiaip sau nieko nebūna, nuėjau ilgą kūrybinį kelią. Buvo tikslas ir noras to siekti, realizuoti kūrybinį potencialą. Dažnai kūrybiškumą gauname iš gamtos. Turime saugoti savyje tuos vaizdinius, įgyvendinti juos, leisti jiems gyventi. Žmogus turi realizuoti savo kūrybinį potencialą, kiek tai įmanoma. Man labai svarbu perteikti tą pasaulio vaizdinį, tą šiuolaikinės estetikos vaizdinį, nesuderinamų elementų derinius – perteikti visa tai visiems. Tam ir kūriau savo verslą, kad turėčiau kūrybinę laisvę.
– Nuostabius darbus pristatančių menininkų visad norisi paklausti: kas jus įkvepia? Iš kur semiatės idėjų?
– Vienareikšmiško atsakymo nėra, bet galiu pasakyti, kad per tam tikrą vertybių pervertinimą, per įspūdžius tų dalykų, kurie vyksta aplink, per išbandymus, kurie atsiranda gyvenimo kelyje. Įveikdamas kokius nors sunkumus tobulėji. Ir kuo dažniau pervertini vertybes, kuo dažniau keitiesi ir bandai suprasti šį pasaulį, ateiti į jį su įdomiomis mintimis – tai ir įkvepia kurti. Skirtingu laikotarpiu būna skirtingi kūrybos etapai. Pradedant nuo ryškių blyksnių, susijusių su įsimylėjimo akimirkomis, ir baigiant kokiais nors negatyviais momentais, kurie irgi turi įtakos kūrybai ir suteikia jai tam tikro atspalvio.
– Papasakokite, kaip kuriamos naujos šukuosenos. Jums tos idėjos tiesiog gimsta galvoje ir paišote eskizą?
– Schematiškai paišau eskizus. Vaizdiniai gimsta galvoje, tada išsikeliu tikslą tai sukurti, kad būtų galutinis variantas – modelis ant podiumo, prie sofitų, esant pilnai salei. Matau kostiumus, batus, šukuoseną, aksesuarus. Kai susikuriu visą vaizdinį, pradedu įgyvendinti šią fantastinę svajonę. Pradedu ieškoti dizainerių – batų, aksesuarų, pastišo. Šitaip ir artėju prie vaizdinio, kurį mačiau iš pradžių. Net muziką girdžiu.
– Ar jums Maskvoje užtenka erdvės, laisvės ir įkvėpimo? O gal turite kitą mėgstamiausią miestą?
– Myliu Maskvą ir turėdamas laisvo laiko išeinu po ją pasivaikščioti. Mane taip pat įkvepia Londonas ir Paryžius. Londonas netgi labiau. Mano manymu, kūrybiškiausi dizaino, architektūros ir netgi interjero srityje yra būtent Londono dizaineriai. Bet ir mes šiuo atžvilgiu neatsiliekame. Kasmet važiuojame į Londono „Alternative Hair Show“. Šis projektas yra labdaringas, visus už bilietus gautus pinigus Tony Rizzo skiria leukemija sergantiems vaikams. Ten savo avangardu ir kūrybiškumu stulbiname net patyrusius šukuosenų meno meistrus.
– Savo darbą vadinate darbu, gyvenimo dalimi ar tiesiog gyvenimu?
– Galėčiau pasakyti, kad susituokiau su savo profesija, ir viskas, ką darau, – mano gyvenimo prasmė.
– Kaip apibūdintumėte save kaip asmenybę? Koks jūs esate?
– Aš gana pažeidžiamas ir užjaučiantis žmogus. Man svarbu viskas, kas vyksta aplink. Kaip ir visi kūrybos žmonės, esu švelnios natūros. Gerai jaučiu net menkiausias vibracijas. Noriu būti optimistas, tikėti, kad viskas bus gerai.
– Ką labiausiai mėgstate veikti?
– Patinka laiką leisti užmiesčio namuose, užsiimti kraštovaizdžio dizainu, mėgstu gamtą, keliones. Laisvalaikiu lankau sporto salę.
– Ką darote, kai nuo visko pavargstate?
– Norisi pabūti tyloje arba išvažiuoti labai toli, ilgai skristi lėktuvu, atskristi į kokią šalį, pavyzdžiui, Indoneziją, ir ten nuo visų pasislėpti.
– Koks jūsų gyvenimo kredo?
– Kažkas įdomiai pasakė apie mano kūrybą: „Jeigu dar yra likę stereotipų, tai Vinokurovas juos sugriaus.“ Laikau save novatoriumi ir eksperimentatoriumi. Mėgstu naujai interpretuoti dalykus, kurti jų naują istoriją.
– Ką manote apie Baltijos šalis? Ar į jas užsukate?
– Baltijos šalys visuomet buvo šiuolaikiškas kraštas ir dar sovietmečiu diktuodavo madas. Džiaugiuosi, kad kūryba neturi politikos ir mes galime keistis idėjomis, kūriniais. Baltijos šalyse turiu draugų – žinomų stilistų, su jais bendradarbiaujame.
– Atvykstate į Vilnių su visa savo programa. Ar galite trumpai ją pristatyti?
– Parodysime savo vizitinę kortelę – „master class“ su šou elementais, kur žmonės galės susipažinti su šia profesija ir patirti estetinį malonumą. Tai bus nauja kolekcija. Suteiksime galimybę išmokti mūsų autorinių kirpimo ir dažymo technikų, išbandyti mūsų kūrinius praktikoje.
– Supažindinkite skaitytojus su šių metų tendencijomis. Kas dabar madinga – kokios formos, spalvos?
– Kaip visuomet, yra keturios kryptys. Džiaugiuosi, kad bendrovė „Wella Professionals“ teikia mums informacijos apie išvaizdą ir turime galimybę orientuotis pagal mados kryptis, sakykime, perteikti vieną ar kitą išvaizdą savo klientams. Keturios kryptys – tai urbanistinė, etninė, glamūrinė ir romantinė. Šiemet viena tokių krypčių yra „Grace“ – išvaizda, kupina „bioprabangos“, plaukai – „prabangūs“. Spalvos natūralios, auksinės, smėlinės, pilkšvai rusvos, šviesiai rudos.
Urbanistinė kryptis „Celest“ – tai kosminės merginos įvaizdis. Trumpa šukuosena ir labai graži galvos forma, kai plaukai netgi lengvai pabrėžia galvos formą, kaukolė tarsi pratęsiama. Šį įvaizdį atspindi šviesūs atspalviai, gana šalti, kartais netgi metaliniai.
„Blaze“ kryptis kilusi iš Lotynų Amerikos, tam tikras etnoįvaizdis. Kur nuostabus tango stilius, glotnūs, žvilgantys plaukai, sklastymai, lygiai sušukuoti plaukai arba lengva banga. Tai stiprių moterų kryptis, kurios nebijo juodos spalvos, eksperimentuoti, derinti kontrastiškų juodų ir raudonų atspalvių. Tokia moteris pati savaime jau yra graži.
„Roxy“ – toks lengvas déjà vu, sugrįžimas į aštuntąjį dešimtmetį, bet šiuolaikinėmis akimis. Čia svarbu prisiminti tokias tų laikų mūzas kaip Yoko Ono, Dajana Rose ir, be abejo, Sher. Spalvų paletė labai ryški, emocinga, didelė plaukų apimtis, jie idealiai iššukuoti. Visi įvaizdžiai turi pavadinimus, ir jeigu atkreipsime dėmesį, tai yra moteriški vardai, kurie trumpai, bet turiningai apibūdina kiekvieną mados kryptį.
– Kokių klaidų daro moterys, rinkdamosi šukuoseną? Į ką reikėtų atkreipti dėmesį ją renkantis?
– Reikia atkreipti dėmesį į proporcijas. Labai svarbu, kad ir stilistas tai pastebėtų. Apkūnioms moterims nerekomenduojamos labai trumpos šukuosenos, o nedidelio ūgio moteriai – ilgi plaukai. Arba moterims, kurių smulkūs veido bruožai, palieku daug plaukų prie veido. Nereikia nustatyti kanonų, bet reikia žinoti figūros ypatumus ir išmokti jausti proporcijas. Ir žinoti, kaip estetiškai tinkamai sukurti kliento įvaizdį.
– Kas kiek laiko reikėtų keisti kirpėją? O gal to išvis nereikia daryti?
– Rasti sau tinkamą stilistą – tas pat, kaip rasti savo gydytoją. Reikia pasitikėti stilistu ir kartu su juo lipti eksperimentų laiptais. Nereikalauti iš jo konservatyvumo, suteikti jam galimybę kurti ir siūlyti jums įvairias mados kryptis bei sprendimus. Šiuolaikiniai dažai ir preparatai leidžia būti įvairiam. Preparatai tampa tokie „išmanūs“, kad mums, stilistams, atsiveria dar platesni horizontai įdomesniam ir gražesniam klientų įvaizdžiui sukurti.
– Ar iš šukuosenos, plaukų spalvos, stiliaus galite pasakyti, iš kokios šalies tas žmogus?
– Dabar sienos nyksta. Esant šiuolaikinėms galimybėms, dažniems skrydžiams, žmogus ištrina stereotipą, kad tam tikra tauta turi savo madą. Nors taip gali būti, bet apskritai žiūrint mada yra bendra. Aš už pasaulinę estetiką.
– Kokioms įžymybėms esate daręs šukuoseną ir kurias norėtumėte sušukuoti?
– Tektų ilgai vardyti. Man svarbu kurti įvaizdį. Žinomi klientai nėra kūrybiškumo rodiklis.
– Kurį žinomą pasaulyje žmogų pavadintumėte stilingiausiu ir kodėl?
– Tokių daug. Yra daug žinomų moterų. Išskirčiau laikotarpius. Marilyn Monroe. Madonna. Lady Gaga – ji iškėlė ilgai šešėlyje buvusį populiariojo meno sluoksnį. Žmonėms būdinga eksperimentuoti, žaisti tam tikrą karnavalą. O kai tai daroma taip viešai, ištrynus sienas, kaip tai padarė Lady Gaga, kodėl gi ne? Žmonėms tai patinka.
– Ko reikia žmogui, kad jis būtų patrauklus ir žavingas?
– Pirma, nebūti konservatyviam, būti eksperimentatoriumi, derinti nesuderinamus dalykus. Antra, naikinti ribas ir išgalvotus kanonus.
– Ko palinkėtumėt tam, kuriam svarbu, kaip jis atrodo?
– Neeksperimentuoti namie, o kreiptis į specialistą. Ir naudoti profesionalią produkciją.
D.Vinokurovo šou ir seminarai
Visame pasaulyje garsaus meistro vizitą į Lietuvą organizuoja Kirpėjų ir grožio specialistų asociacija su renginio rėmėja „Wella Professionals“ kosmetikos oficialia atstove Lietuvoje bendrove „Sirowa Vilnius“, kuri žiūrovams rengia specialią staigmeną. Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė džiaugiasi šiuo D.Vinokurovo ir jo kūrybinės komandos vizitu. Pasak jos, mūsų šalies meistrams tai puiki galimybė pasisemti naujų idėjų, susipažinti su naujausiomis šukuosenų tendencijomis.
D.Vinokurovo naujausių šukuosenų tendencijų šou – birželio 15 d. 16.30 val. „Forum Palace“.
„Master Class“ seminaras – birželio 16 d. 8 val. ir birželio 17 d. 17 val. Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centre.
Naujausi komentarai