Džinas iš flakono
Kiekvienas turi unikalų kūno kvapą, tačiau retas iš namų išeina neapsigaubęs dirbtiniu aromatu. Kvepalai formuoja palankų įvaizdį, kelia pasitikėjimą savimi ar net vilioja. Nuo šimto penkiasdešimties iki keturių šimtų litų kainuojančius garsių parfumerijos gamintojų kvepalus galima rinktis neatsižvelgiant į protokolo kanonus - šiuolaikinė mada nebediktuoja griežtų taisyklių, kokiais kvepalais ir kokiomis progomis vertėtų kvepintis. Tačiau specialistai pataria nepersistengti - intensyvus aromatas aplinkinius gali ir išgąsdinti, ir atstumti. Be to, renkantis aromatą, reikėtų atsižvelgti ir į odos jautrumą saulei, nes ultravioletiniai spinduliai gali išprovokuoti alergines reakcijas.
Vertina unikalumą
Nors Klaipėdos dramos teatro aktorei Nelei Savi-čenko patinka prabangūs, sunkesni kvapai, šiuo metu ji žavisi būtent tokiu aromatu „Chanel Allure“. Ją tik erzi-na šio kvapo populiarumas. „Juos užuodžiu visur. Kodėl negalima kvepintis unikalesniais?“ - retoriškai klausė N.Savičenko. Scenos žvaigždei nesuprantamas ir per-dėtas kvepalų naudojimas. „Yra žmonių, kurie kvepina-si reikia ar nereikia. Plaukia pro šalį ir kvepia visa par-fumerijos krautuvėle“, - sakė subtilius aromatus besi-renkanti moteris. Dienraščiui aktorė guodėsi, kad jos mėgstamiausių kvepalų „Mėlyna gėlė“ Prancūzijos par-fumeriai jau nebegamina.
Aromato debesys ne prie širdies ir televizijos „Balti-cum TV“ laidų redaktorei Giedrei Vaičekauskienei. „Būdama žurnalistė nuolat esu žmonių apsuptyje, todėl ryškiai išsikvepinęs pašnekovas tiesiog blaško dėmesį. Kita vertus, natūralus kvapas - taip pat nieko gero“, - tvirtino „sexy“ atspalvį turinčių, aksominių, net saldžių kvapų gerbėja. Agresyvių kvapų nemėgstanti moteris ti-kino, kad kai kurių profesijų atstovams ryškus kvapas neatleistinas: „Tegul chirurgo operacinėje kvepia spiri-tu, o nuo barmenės dvelkia kavos aromatu“. Tris kvepa-lų flakonus - gundančius, „darbinius“ ir skirtus keistai nuotaikai - šiuo metu ant naktinio staliuko pasidėjusi ži-niasklaidos atstovė jais kvepinasi priklausomai nuo si-tuacijos. „Tie kvepalai, kurie tinka vakarui mylimojo glėbyje, jokiu būdu netinka darbe“, - dėstė G.Vaiče-kauskienė, kuriai svarbus unikalumas, o ne firmos var-das. Banalumo netoleruojanti moteris pripažino: „Vie-noje kompanijoje vienodai pasikvepinę žmonės - nuobodu“.
Gali išgąsdinti
Klaipėdos vicemerės Audros Daujotienės jos pasirinktų „Chanel Chance“ kvepalų visuotinis naudojimas visiškai nenervina. „Kvepalus išsirinkti sunku, todėl, užuodusi patinkantį aromatą, paklausiu pavadinimo ir skubu pirkti. Šiuos gavau dovanų. Vienam kvapui esu ištikima net keletą metų, o dabartinius kvepalus atradusi, tikrai ilgai nekeisiu“, - „Klaipėdai“ prisipažino švelnaus, neryškaus kvapo šalininkė. Ją trikdo aštrūs arba prastos kokybės kvepalai. „Geriau nedaug, bet gerų“, - tikino valdininkė.
„Agresyvūs, ypač rytietiškų prieskonių turintys kvepalai žmogų gali išgąsdinti, todėl purkšti jų reikia su saiku. Šalia esantys gali jaustis nepatogiai, patys nesuvokdami kodėl“, - aiškino vilnietė drabužių dizainerė Jolanta Rimkutė. Dienraščiui ji tvirtino, kad kvepalus reikėtų rinktis tik pagal nuotaiką ir metų laiką – žiemą naudoti aštresnius aromatus, nes psichologiškai jie priverčia pasijusti šiltai, o vasarą – gaivesnius. „Pati taip darau. Šiuo metu turiu keturis kvapus, kuriuos nesunkiai priderinu net prie drabužių“, - sakė J.Rimkutė. Jos teigimu, kvapas atitinka tam tikrą drabužių stilių bei spalvą. „Tik reikia mokėti iššifruoti flakono dizainą ir kvepalų pavadinimą“, - konsultavo dizainerė.
Vyrai nori kvepėti
Žurnalo „Moteris“ grožio ir madų redaktorius Valdas Puteikis sutiko, kad kvapas yra sudėtinė stiliaus dalis, tačiau tikino, kad pagal pavadinimą Lietuvoje kvepalus renkasi retas. „Niekas į pavadinimą nesigilina ir su žodynais jo neverčia. Kvepalus reikia rinktis pagal nuotaiką ir progą“, - sakė jis. V.Puteikis įsitikinęs, kad mažiausiai du flakonus kvepalų privalo turėti kiekvienas savo įvaizdžiui neabejingas vyras. Pats stileiva turi keturis. „Kvepalais susidomėjau perskaitęs romaną „Kvepalai. Vieno žudiko istorija“. Vėliau, susitikęs su jo autoriumi Patriku Ziuskindu, supratau – kvepalai turi galią“, - pasakojo grožio ekspertas. Norėdamas atkreipti į save dėmesį, jis renkasi salsvus, šokolado bei vanilės prieskonį turinčius aromatus; norėdamas neįkyrėti, kūną purškia gaiviais, neįpareigojančiais kvepalais.
Parfumerijos parduotuvės „Kristiana“ konsultantė Viktorija Savickaitė pripažino, kad klientų vyrų daugėja ir tendencija, kad tikras vyras turi kvepėti prakaitu, slūgsta. „Aišku, daugelis kvepalų perka dovanoti. Jie – kone populiariausia dovana Lietuvoje“, - sakė ji. Pasak konsultantės, populiarumo pozicijas apleidžia ir dar visai neseniai dievinami „unisex“ kvapai. „Šiuo metu moteriški aromatai radikaliai skiriasi nuo vyriškų. Moteris tapo stipri, net agresyvi, todėl jai madų namų kūrėjai siūlo sunkius kvapus. Vyrai, atvirkščiai, „moteriškėja“. Jiems skirti kvapai tampa gaivūs ir trapūs“, - tendencijas komentavo „Kristianos“ atstovė.
Kenkia grožiui
UAB „Sarma“ Rinkodaros skyriaus vadovė Rasa Grigarauskaitė dienraščiui sakė, kad šiuolaikinė kvapų mada labiausiai vertina žmogaus individualumą. „Madinga yra viskas, kas tinka žmogui, kas taikliausiai atspindi jo asmenybę“, - aiškino specialistė. Paklausta, kokias kūno vietas reikėtų purkšti, jos kolegė V.Savickaitė paaiškino, kad viskas priklauso nuo produkto koncentracijos. „Tualetinis vanduo purškiamas ant drabužių, o kvapusis vanduo bei kvepalai – ant pulsuojančių kūno vietų, arti arterijų ir venų. Oda tose vietose šiltesnė, todėl skleidžiamas aromatas yra intensyvesnis“, - sakė konsultantė. Ji neslėpė, kad stipriai spirituoti kvepalai gali išprovokuoti alergines reakcijas.
Klaipėdos apskrities ligoninės gydytoja alergologė Elena Kulikauskienė „Klaipėdai“ patvirtino, kad jautresni žmonės gali būti alergiški kvepaluose esantiems parabenams, tačiau diagnozuoti tokį sutrikimą yra be galo sunku dėl daugybės kvepaluose esančių komponentų.
Respublikinio alergologijos centro gydytoja alergologė Vida Survilienė tikino, kad dažniausiai dermatitas prasideda nuo išpurkštų kūno vietų sąlyčio su ultravioletiniais spinduliais. Jautriems žmonėms parfumerijos parduotuvės siūlo nealkoholinį kūno kvepiklį.
Būna padirbtų
„Tai neturi nieko bendra su kvepalų kokybe, garsios firmos atsako už savo produkciją“, - tikino V.Savickaitė. Tačiau ji nepaneigė, kad kvepalai yra ir padirbinėjami. „Dažniausiai yra vagiamos prekyboje dar nepasirodžiusių kvepalų formulės. Mūsų šalyje falsifikuotų prekių rinka taip pat gerai išvystyta“, - sakė konsultantė.
Lietuvoje parduodami kvepalai kainuoja nepigiai. Už vilionėms ar įvaizdžio tobulinimui skirtą prabangų tualetinį vandenį tenka pakloti iki dviejų šimtų, už kvepalus – iki keturių šimtų litų. Brangiausi, kaip ir visada, – „Chanel“ bei „Alexander McQueen“ vardais paženklinti aromatai.
Naujausi komentarai