Pereiti į pagrindinį turinį

"Lietuvos teatrų pavasario" publika išsiilgusi kokybiško teatro

2010-05-03 11:45
Geriausieji: festivalio laureatai tikino, kad publikos įvertinimai – itin svarbūs.
Geriausieji: festivalio laureatai tikino, kad publikos įvertinimai – itin svarbūs. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Baigėsi festivalis "Lietuvos teatrų pavasaris." Daugelį Kaune vykstančio renginio prizų išsivežė vilniečiai.

Gyrė Kauno žiūrovus

Festivalio publika ir žiuri tris savaites akylai stebėjo septyniolika šalies teatrų spektaklių, rinko geriausius aktorius ir režisierius.

Finalinį festivalio vakarą penktadienį į "Girstučio" sceną kopė būrelis festivalio laureatų, rinktų iš septyniolikos šio sezono Lietuvos teatrų premjerų. Tradiciškai scenos geriausiuosius rinko ir žiūrovai, ir profesionalų žiuri. Festivalyje dalyvavo penkių miestų teatrai, tačiau daugelis prizų, kaip paprastai, atiteko vilniečiams. Dvi išimtys – geriausiu mažosios scenos spektakliu žiuri išrinktas Kauno valstybinio dramos teatro spektaklis "Palata", beje, taip pat režisuotas vilniečio Rolando Kazlo. Ir – jaunos režisierės Loretos Vaskovos Šiaulių dramos teatre pastatyta "Valentinų diena", sužavėjusi žiuri ir paskatinusi įsteigti naują prizą – už sėkmingą režisūrinį debiutą.

Festivalio uždaryme dalyvavę laureatai beveik vienbalsiai gyrė Kauno publiką ir pripažino, kad žiūrovų įvertinimas jiems labai svarbus. "Esu labai pamalonintas. Juk aktorius be publikos yra niekas. Nebent narcizas", – šyptelėjo geriausio mažosios scenos aktoriaus laurus už Gaiduko vaidmenį to paties pavadinimo Jurijaus Smorigino spektaklyje pelnęs aktorius Marius Jampolskis.

Geriausiu festivalio aktoriumi už Kunigaikščio Myškino vaidmenį Eimunto Nekrošiaus "Idiote" pripažintas jaunas aktorius Daumantas Ciunis įsitikinęs, kad žiūrovo įvertinimas aktoriui – gal ne svarbiausias, bet džiugiausias momentas. "E.Nekrošius sako, kad jauniems žmonėms pripažinimas labai pavojingas, nes jie greitai išpuiksta, pasijunta žvaigždės. Bet aš manau, kad jauniems žmonėms įvertinimų labiausiai reikia", – pastebi D.Ciunis, už Myškiną pelnęs ir svarbiausią Lietuvos teatro apdovanojimą – Auksinį scenos kryžių.

Publikos meilė nekinta

Vietoj E.Nekrošiaus žiuri skirtą apdovanojimą už "Idiotą" atsiėmęs studijos "Meno fortas" direktorius Audrius Jankauskas dėkojo kauniečiams, su dideliu susikaupimu žiūrėjusiems penkias valandas trukusį spektaklį.

"Lietuvos teatrų pavasaryje" susidaro įspūdis, kad Kauno publika turi nuolatinius savo numylėtinius. Anksčiau ne kartą pelnęs publikos prizus, aktorius ir režisierius Aidas Giniotis vėl papirko žiūrovus – jo ir Vytauto V.Landsbergio režisuotą Keistuolių teatro muzikinį spektaklį "Išėjau aš stotin" žiūrovai pripažino geriausiu spektakliu. Teatro menininkas tikino nieko nedarantis specialiai žiūrovams papirkti. "Jei turi ką pasakyti publikai ir ji tai pajunta, užsimezga gyvas ryšys. Jis labai svarbus. Scenoje elgiamės taip, kaip reikalauja medžiaga, pagrindinė spektaklio mintis, nepataikaujame žiūrovui", – tikino aktorius ir režisierius A.Giniotis.

Komercinių spektaklių gausa

Pastarųjų metų tendencija – festivalyje daugėja labai lengvo žanro spektaklių. Tačiau "Lietuvos teatrų pavasario" direktorė Gintarė Aleksandravičienė pastebėjo, kad kai kurie šio žanro spektakliai, nors puikiai išreklamuoti ir surinkę pilnas žiūrovų sales, gavo prasčiausius publikos įvertinimus. Į komerciniais projektais garsėjančio "Domino teatro" komediją "Nuodėmių miestas" bilietų parduota daugiausia, tačiau pagal žiūrovų vertinimus jie liko paskutiniai. Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro komedija "Kalifornijos viešbutis" taip pat liko žiūrovų reitingų lentelės apačioje. "Todėl negaliu sakyti, kad žmonės nori vien komedijų. Bent jau mūsų festivalio publika nori kokybiškų dalykų – gerų komedijų, gerų dramų", – tvirtino festivalio direktorė. Apibendrinę žiūrovų anketas organizatoriai įsitikino: teatro žanrų įvairovė "Lietuvos teatrų pavasaryje" turės išlikti.

Po apdovanojimų ceremonijos ištikimoji festivalio publika žiūrėjo Lietuvos nacionalinio dramos teatro miuziklą "Žmogus iš La Mančos".

"Lietuvos teatrų pavasario" festivalio laureatai


Išrinkti publikos

Geriausias moters vaidmuo: Eglė Gabrėnaitė – Violeta Veston Vilniaus mažojo teatro spektaklyje Tracy Lettso "Vestonai".

Geriausias vyro vaidmuo: Daumantas Ciunis – Kunigaikštis Myškinas teatro "Meno fortas" spektaklyje Fiodoro Dostojevskio "Idiotas". Režisierius E.Nekrošius.

Geriausias mažosios scenos aktorius: Marius Jampolskis – Gaidukas Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklyje Emos Ashley "Gaidukas". Režisierius J.Smoriginas

Geriausias didžiosios scenos spektaklis: Keistuolių teatro muzikinis spektaklis "Išėjau aš stotin". Režisieriai V.V.Landsbergis ir A.Giniotis.

Geriausias spektaklis mažojoje scenoje – "Utopijos/No Theatre" "No Concert".


Išrinkti žiuri

Geriausias didžiosios scenos spektaklis: "Idiotas".

Geriausias mažosios scenos spektaklis: Rolando Kazlo Kauno valstybiniame dramos teatre režisuota Antono Čechovo "Palata".

Sėkmingas režisūrinis debiutas: Loretos Vaskovos Šiaulių dramos teatre režisuota Ivano Vyrypajevo "Valentinų diena".


Vitalija Truskauskaitė


Teatrologė, festivalio žiuri pirmininkė

Jau praėjusiais metais festivalyje buvo matyti, kad teatrai pasitinka krizę – mažėjo didelių pastatyminių spektaklių, buvo linkstama į komedijos žanrą. Tokia tendencija išliko ir šiemet, tačiau išryškėjo ir tam tikra poliarizacija: jei statomas didelis, klasikinio teksto pagrindu spektaklis – jo kūrėjai kelia sau labai didelius reikalavimus scenografijos, vaidybos ir, žinoma, režisūros srityse. Tokios pastangos nelieka be atsako – klasikiniai tekstai, kaip buvo su F.Dostojevskio ir A.Čechovo prozos inscenizacijomis, suteikia dideles interpretacijos galimybes. Kita tendencija tarsi tęsia kūrėjų pastangas džiuginti sunkmečio išvargintą publiką komedijomis. Tačiau šiemet labai pagausėjo spektaklių, kuriuose humoro skalė akivaizdžiai susiaurėjo, virto juoku iš situacijų, o situacijos, kurios buvo pristatomos šiuose spektakliuose, buvo atrandamos miegamajame arba prie jo durų. Viešųjų ryšių nulemtos mąstysenos buvo apstu: sudominti publiką televizijos išpopuliarintais aktorių veidais; pradžiuginti žinomų dizainerių spektaklyje eksponuotais kostiumais; naujų technologijų mėgėjams surengti vizualų spektaklį spektaklyje ir t.t. Toks susitelkimas ties pardavimo strategija, tikiuosi, yra laikinas.

Festivalio laureatais tapo tikrai išskirtiniai spektakliai. E.Nekrošiui pavyko gana jauną trupę sutelkti kūrybai. Menininkų keliamus klausimus ir atsakymų paieškas scenoje lydėjo išskirtinio dvasinio susikaupimo atmosfera. Reikėtų atskirai padėkoti ir Kauno publikai – ji taip dėmesingai stebėjo spektaklį, tarsi patvirtindami legenda virtusią tradiciją ieškoti teatre ne tik pramogos, bet ir dvasinės paramos.

Bendrystės idėja vienijo ir Kauno dramos teatro spektaklį "Palata". Aktoriui Liubomirui Laucevičiui ir šio spektaklio režisieriui R.Kazlui A.Čechovo tekstas padėjo atsiskleisti kaip subtilios, atidžios žmogaus sielos raiškai vaidybos meistrams.

Publikos rinkti geriausi spektakliai puikiai papildė laureatų sąrašą. Teatrologų užduotis buvo išrinkti tik du spektaklius, tačiau aš galėčiau prisijungti ir prie publikos balsavimo. Pasirinkusi parodijos ir juodo humoro persmelktus vaidinimus ("Išėjau aš stotin", "No Concert") Kauno publika atskleidė savo išlavintą humoro sampratą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų