Moterys plėšikės
Visgi dar nematytą plėšikavimo kine kryptį išbandyti nusprendė režisierius Steve’as McQueenas, savo scenarijui pasirinkęs keturias moteris, kurios apiplėšimą vykdys prieš savo valią.
Greitas tempas
Turbūt daugelis žinote tarantiniško tempo filmus, kai atrodo, jog jau iš per pirmas penkias minutes parodyto veiksmo, būtų galima sukurti atskirą istoriją ir filmą. Gana panašų įspūdį dėl savo greito tempo nuo pirmų kadrų sukuria ir filmas „Našlės“. Jau pirmosios jo minutės jus įtrauks į intensyvų trilerį, kurio centre – stambus apiplėšimas.
Visgi tikrasis veiksmas prasideda tada, kai įžangos pabaiga sukuria esminį filmo pagrindą. Likęs filmo veiksmas sukasi aplink 4 moteris, netekusias savo vyrų rodyto nusikaltimo metu. Našlėmis paliktos moterys yra priverstos užbaigti savo velionių numatytą kitą apiplėšimo planą, kad sugrąžintų tų pačių vyrų paliktą skolą, kitaip – joms galas.
Kitoks apiplėšimų filmas
Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad „Našlės“ tėra dar viena klasikinė „šaudo ir gaudo“ žanro juosta, atrodo, kad S. McQueenas šiuo trileriu įspėja, kad daugiasluoksniškesni tokio stiliaus filmai, be abejonės, įmanomi.
Klasikinių apiplėšimų filmų formulė gana paprasta – atsiranda nusikaltimo priežastis, surenkama gauja, kuriamas planas, tada jis vykdomas, galiausiai, improvizuojamas, kai viskas nesiklosto taip, kaip numatyta. Visgi, kuriant pagal šitas taisykles originalumu sužibėti tampa vis sudėtingiau. Tą puikiai atspindi šiemet pasirodęs filmas „Oušeno 8“, kuris apiplėšė ne turtinguosius ar to nusipelniusius, o mus – žiūrovus.
Filmo „Našlės“ epicentru tampa moterys, kurioms po mylimųjų netekties nelieka laiko gedėti – vietoj to joms tenka kovoti už savo pačių gyvybę. Visgi sumaniausiu režisieriaus žingsniu pavadinčiau tai, kad pagrindinių veikėjų evoliucija, tampant stambaus kalibro nusikaltėlėmis, paliečia ir nemažai šiandien aktualių socialinių temų – lyčių nelygybę, korumpuotą politiką ir besitęsiantį rasizmą. Tad mažos detalės čia bus itin svarbios, o emociniai išgyvenimai kartais užgoš ir patį apiplėšimą.
Kolektyvas, nenusileidžiantis Oušeno gaujai
Kad ir kaip norėtųsi, vietos visam aktorių kolektyvui aptarti paprasčiausiai nėra, nes jų sąrašas – tikrai įspūdingas. Nors kai kurie žinomi aktoriai, tokie kaip Liamas Neesonas, Jonas Berthalis, Collinas Farrellas, ekrane pasirodys trumpai jie vis tiek taps svarbia dėlionės dalimi.
Pagrindinį žiūrovų dėmesį bus pasiruošusios prikaustyti aktorė Viola Davis ir trys jos bendrininkės: Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo. Iš jų privaloma išskirti Viola Davis, kuri, laimėjusi „Oskarą“ už antraplanį vaidmenį savo pasirodymu, tik įrodo, kad jos apetitas aukštesnės prabos apdovanojimams auga.
Pamatyti verta
Režisierius dviračio filmų apie apiplėšimus žanre neišrado, bet pakankamai kilstelėjo kartelę oušeniškoms juostoms ateityje. Tai tikrų tikriausias įtemptas veiksmo trileris, pagardintas intelektualiais siužetiniais vingiais ir perpildytas kokybiškais aktoriais, kurie net ir pasirodę kelioms minutėms suintriguos žiūrovus.
Filmą ypač rekomenduoju visiems, mintyse bent trumpam pagalvojusiems „nemėgstu filmų, kuriuose moterys spardo vyrams užpakalius“ – su S. McQueeno pagalba čia jos parodys aukščiausią klasę, kuri turėtų būti įvertinta ir „Oskaro“ nominacijomis.
„Našlės“ (angl. „Widows“), JAV, 2018
Režisierius: Steve'as McQueenas
Vertinimai:
Scenarijus – 2/3,
aktoriai – 3/3,
režisūra – 2/3,
garso takelis – 2/3,
techninė pusė – 23,
Bendras: 2,2/3.
Vaidina: Viola Davis, Michelle Rodriguez, Liamas Neesonas, Colinas Farrellas
Kino teatruose nuo lapkričio 16 d. dar galima pamatyti ir šias tris filmų premjeras:
„Tykantis šešėliuose“
Nors Helovinas jau praėjo, kino teatruose siaubo žanrų filmams vietos visada atsiras. Juostos apie dar vieną iškrypusį serijinį žudiką istorija nukels į Kanados miškų glūdumoje paatostogauti susiruošusią šeimyną. Į namelį ant ežero kranto išvykusi mama ir dvi jos jaunos dukros susidurs su psichopatu, pasivadinusiu „Džoniu“, kuris pasirodo tykojęs aukų jau senokai. Ar košmarą miškuose užkūrusiam žudikui pavyks pasiekti savo tikslą? O gal skerdynes sustabdys savo šeimos gelbėti išvykęs Šonas? Visi atsakymai debiutiniame režisieriaus Quinnas Lasheris filme – „Tykantis šešeliuose“.
„Fantastiniai gyvūnai: Grindelvaldo piktadarystės“
Magiško pasaulio priešistorė tęsiasi. Pirmosios „Fantastinių gyvūnų“ dalies pabaigoje Amerikos Magiškojo Kongreso burtininkai su Niuto Skamanderio pagalba sulaikė juodąjį burtininką Gelertą Grindelvaldą. Deja, bet jam pavykus pasprukti į laisvę prasideda jo piktadarystės – grynakraujai burtininkai užsigeidžia tapti vieninteliais pasaulio valdovais, tad Grindelvaldas ima rinkti kariauną. Tai sužinojęs Albas Dambldoras kreipiasi pagalbos į geriausią savo mokinį Niutą Skamanderį. Abi pusės ima kaupti jėgas ir sąjungininkus, o lemtingojo mūšio dieną teks išgyventi ne tik burtininkams, bet ir paprastiems žmonėms.
„Pabėgimas į Galvestoną“
Alkoholio liūne skęstantis samdomas žudikas užsitraukia savo boso rūstybę ir yra pasikėsinamas nužudyti. Tik dėl atsitiktinumo to išvengęs jis supranta, kad jam liko vienintelis išsigelbėjimas – pasprukti ir dingti amžiams. Negana to, bandydamas pasprukti jis sutinka nelaisvėje įkalintą prostitutę. Priverstas merginą pasiimti kartu jis patraukia į Galvestono miestelį Teksaso valstijoje. Bėglių pora ima atrasti tvirtą tarpusavio ryšį ir stiprybę kartu, tačiau laisvė pasirodo sunkiai apčiuopiama. Juos vis dar persekioja ne tik nusikaltėliai, bet ir jų asmeniniai praeities šešėliai.
Naujausi komentarai