Alinos pirštais prakalbintas fortepijonas suskamba ryškiais jausmų tonais, užsupa valsu. Prabunda baltos žiemos ilgesys, neskubių vakarų, vienišų valandų, sukant tarp pirštų sendaikčių turguje pirktus karoliukus, klausantis nežinia kada ir iš kur namuose atsiradusio patefono.
Keturios Alinos Orlovos dainos iš naujojo albumo jau yra skambėjusios jos koncertuose. Prieš mėnesį Alina šiuos kūrinius atliko Paryžiuje, prestižiniame Orsė muziejuje, kuriame buvo surengtas Baltijos šalių kultūros festivalis.
„Labai smagu buvo groti tokioje vietoje, kur tiek sukaupta kultūros šedeverų. Ten saugomi paveikslai man – patys gražiausi. Visa ta aplinka, salė... Ji labai daili, išpuošta. Tokiame milžiniškame muziejuje man dar neteko groti, – pasakojo A. Orlova. – Paryžiuje grojau ir kūrinius iš naujojo albumo. Jame įrašytos dainos jau 2-3 metus keliauja su manimi, kaiką esu atlikusi ir kituose koncertuose. Sugalvojau, kad tas dainas reikia įamžinti, įrašyti.“
Vienas ką tik įrašytų kūrinių – „The Break-Up Blues“. Jis skamba taip, lyg būtų laiškas: trumpas, bet dramatiškas atsisveikinimas su žmogumi-siurprizu. Iš jo galėjai tikėtis visko, ir nebūtinai – pabaigos. Bet ateina akimirka, kai turi paleisti ir širdį prisipildai bliuzu.
„Tai toks išsiskyrimo epizodas. Gana trumpas, nes mano visos dainos šiame albume nėra ilgos – trunka po dvi minutes. Ir ši nėra ilga, šiek tiek nostalgiška, atmosferiška, kinematografiška dainelė. Neieškojau įmantrių žodžių, bet juos visi, kam teko susidurti su išsiskyrimu, esame patyrę. Taigi, tai savotiška bendro jausmo apžvalga“, – pasakojo Alina.
„Little Bird's Song“ – mažojo paukštelio daina – ypač susijusi su pačia A. Orlova. „Visos mano dainos – asmeniškos, bet ši yra tokia, lyg pasakočiau savo stilizuotą istoriją, irgi tokiame lyg bliuzo žanre. Dainuoju apie tai, kad gimiau aš birželio mėnesį, kai naktys buvo šviesios ir paukščiai giedojo. Aš iš tiesų gimusi birželį, ir šią dainą įrašiau per savo praėjusį gimtadienį. Išmokau paukščio dainelę ir pati padainavau. Tokia istorija apie atlikėjo-giesmininko likimą“, – sakė Alina.
Ankstyvuosiuose įrašuose atlikėjos vokalas skamba taip, lyg basomis kojomis bėgtų vandens paviršiumi, vos grybštelėdama, vos prisiliesdama, užgaudama natas. Dabar Alinos balse – daug ryškesnis, sodresnis charakteris.
„Senokai nieko nebuvau išleidusi. Nebuvo progos sugretinti. Galbūt sunku pačiai pamatyti, tačiau laikas eina. Nuo pačios pradžios, kuri buvo gana ankstyva, o aš – labai jauna, praėjo jau netgi dešimt metų. Per tą laiką gyvenimas įgavo daug atspalvių. Ir anksčiau mano dainose buvo dramatizmo, tik jis – gal šiek tiek naivesnis. Dabar aš tęsiu ir keičiuosi, atsiranda naujų sluoksnių“ , – svarstė A. Orlova.
Žydint liepoms ypatingai romantiškai skamba jos atliekamas kūrinys „Elegantiškai sninga“. Tai – populiarios Antano Miškinio eilės, išsiliejusios Alinos natose ir emocijose, kurios palydi „elegantiškai dingusią meilę su visais visais pažadais“.
„Tai juk labai gerai žinomos eilės, ir pavadinimas likęs galvoje dar nuo mokyklos laikų. Šis eilėraštis – toks melodingas. Atsiverčiau, pamačiau, kad tai – puikus tekstas dainai. Žinoma, jis irgi – apie išsiskyrimą. Melancholiškas, elegantiškas. Kartais mėgstu pasiimti tokią klasiką“, – sakė Alina.
Kitas jai patikęs eilėraštis – Anos Achmatovos. Įgavęs muzikinį kūną jis virto kūriniu „Bezdelnica“. Šios dainos klausantis tarytum girdisi seno dvaro krypaujantis parketas, kuris antrina liūdno valso žingsniams. „Daug dainų šiame albume – valso ritmu. Kuris toks – nostalgiškas, išgyventas, šoktas“, – sako A. Orlova.
Daugiau naujojo albumo dainų atlikėja gyvai pristatys sostinės festivalyje „Midsummer Vilnius“. A. Orlovos albumo pristatymo koncertas įvyks LDK Valdovų rūmų kieme liepos 24 dieną.
Naujausi komentarai