Pereiti į pagrindinį turinį

Parodoje – angelo sparnų šlamesys

2009-10-14 23:59
Potekstė: I.Kazlausko ir A.Žiupsnytės keraminėje knygoje – Biblijos, „Giesmių giesmės“ ištraukos.
Potekstė: I.Kazlausko ir A.Žiupsnytės keraminėje knygoje – Biblijos, „Giesmių giesmės“ ištraukos. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Keramikos muziejuje – kūrybiniai rezultatai dailininkų, bandžiusių pažvelgti angelo žvilgsniu. Čia veikiančioje parodoje "Angelo žvilgsnyje" savo kūrybą eksponuoja keturiolika įvairių sričių Lietuvos dailininkų.

Parodos idėjos autorė keramikė Laima Mačiulaitytė, pati dažniausiai kurianti keraminius angelus, prisipažino nesitikėjusi, kad į raginimą teikti kūrinius angeliška tematika atsilieps toks gausus menininkų būrys – jų kūrybą buvo sunku sutalpinti vienoje muziejaus salėje. Ekspozicijoje dominuoja keramikos darbai, matyti ir tapybos, tapybos ant šilko kūrinių. Prie eksponuojamų darbų nerasite jų pavadinimų – anot L.Mačiulaitytės, kiekvienas darbas galėtų vadintis taip, kaip ir pati paroda.

Vieni dailininkai raginimą pažvelgti angelo žvilgsniu suprato tiesiogiai, parodai pateikdami darbus su sparnuotomis būtybėmis arba aiškiomis užuominomis į jas, kiti žvelgė labiau filosofiškai.

Keramikas Irmantas Kazlauskas ir grafikė-tapytoja Albina Žiupsnytė parodai pateikė bendrą darbą – keraminę knygą. "Knygą išdegė Irmantas, o aš parinkau ir surašiau į ją tekstus. Esu tikintis žmogus, todėl knygoje atsirado Biblijos ištraukų, "Giesmių giesmės" žodžių. Be to, knyga iš molio yra patvari, ilgaamžė – nesinorėjo į ją rašyti bet kokio, atsitiktinio teksto", – paaiškino A.Žiupsnytė.

Klaipėdietė Saulė Želnytė parodai pateikė senovine japonų keramikos technika bidzen sukurtą darbų ciklą. Šie neglazūruojami darbai tradicinėje Rytų šalies keramikos krosnyje – anagamoje – aukštoje temperatūroje degė visą savaitę. Grublėtų paviršių keramikos plokšteles, sukurtas nuėmus medžių, žolelių ir kitų augalų atspaudus, dailininkė kvietė liesti, glostyti ir tiesiog pajusti. Kiekvieną plokštelių ženklina įrašas, tarsi sufleruojantis kūrinio santykį su žiūrovu.

"Plokštelė "Įžvelgti" – tai medžio nuopjovos atspaudas-negatyvas: kur medyje buvo duobutė, mano darbe išėjo iškilimas. Kitas darbas – kirvarpų išrausto medžio atspaudas. Kirvarpos medienoje paliko raštą, panašų į hieroglifus – šią plokštelę pavadinau "Įkvėpti ir liesti". Kitame atspaude medžio raštas ne toks ryškus, todėl įrašiau "Jausti" – žmonės turi pasitelkti vidinius jutimus, kad suvoktų visus šio darbo niuansus", – plokštelėse įrašytas nuorodas žiūrovams paaiškino S.Želnytė. Kas paskatino Saulę keramikoje atsigręžti į medį? "Mūsų ir medžių siela – ta pati, mes esame gamtos dalis", – netikėtai atsakė japonų keramika susidomėjusi klaipėdietė.

Parodos organizatorė L.Mačiulaitytė viliasi, kad paroda "Angelo žvilgsnyje" taps tradicinė, o ekspoziciją sudarys teminiame plenere ar simpoziume sukurti menininkų darbai.


Kas: paroda "Angelo žvilgsnyje".

Kur: Keramikos muziejuje (Rotušės a. 15).

Kada: paroda veiks iki lapkričio 15 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų