Garsusis maršrutas Paryžius–Stambulas iš tikrųjų egzistavo, jis pradėjo kursuoti 1883-aisiais, traukiniai juo važinėjo beveik šimtmetį. Tačiau vėliau, prasidėjus greitųjų ir pigių traukinių erai, maršrutas išnyko iš traukinių žemėlapio, kol 2009 metais privačios kompanijos iniciatyva legenda buvo atkurta, restauravus prabanga ir mistika dvelkiančius tarpukario vagonus.
„Skirtumas tik tas, kad žmogžudystė į kelionės kainą neįskaičiuota“, – sako dabartiniai traukinio savininkai, prabangiausio viešbučių, traukinių ir laivų tinko „Belmond“ atstovai. Traukinys, pavadintas „Venice Simplon–Orient–Express“, toliau kursuoja ir siūlo kelionę į prabangią praeitį.
Kelionių organizatoriaus „Boutique Travel“ vadovė Aja Rutkauskienė sako, kad garsusis „Rytų ekspresas“ – ne vienintelis „luxury“ tipo traukinys pasaulyje. Tradiciškai tokiuose traukiniuose be skirtingo tipo numerių yra bent keletas vagonų restoranams, vienas – barui, dar vienas – SPA, traukiniai taip pat turi bendrą erdvę poilsiui, kur keleiviai sėdi patogiuose krėsluose ir stebi skriejančius vaizdus. Traukiniuose dažniausiai groja vietiniai muzikantai, profesionalūs pianistai.
A. Rutkauskienė atrinko pačius įspūdingiausius traukinius ir jų maršrutus Europoje, Azijoje, Afrikoje ir Pietų Amerikoje, kurie išbandyti ne vieno lietuvio. „Be kultinio „Rytų ekspreso“ lietuviai dažnai renkasi keliones „Andų ekspresu“ ir išskirtiniu traukiniu „Rovos Rail“, vežančiu po juodąjį žemyną Afriką“, – sako A. Rutkauskienė.
„Venice Simplon–Orient–Express“, Londonas–Venecija
Neabejotinai pats garsiausias traukinys ir romantiškiausias maršrutas pasaulyje – siūlomas įmonės „Venice Simplon-Orient-Express“. Viskas jame autentiška – miegamieji vagonai atkeliavo iš 1920-ųjų, kaip ir trys vagonai-restoranai bei baras su elegantišku rojaliu. Būtent šis traukinys įkvėpė garsiąją A. Christie parašyti detektyvą „Žmogžudystė Rytų eksprese“. „Art deco“ prabanga alsuojantis traukinys maršrutu Venecija–Londonas keleivius veža per svaiginančius Europos kraštovaizdžius, nepalenkdamas tikrų miestų legendų – Paryžiaus, Insbruko ir Veronos.
Būtent šis traukinys įkvėpė garsiąją A. Christie parašyti detektyvą „Žmogžudystė Rytų eksprese“.
Keleiviai, vykstantys kryptimi iš Italijos į Londoną, nustemba, kai Paryžiuje į traukinį pakraunamos neįprastos dėžės. Pasirodo, jose asmeniškai Paryžiaus platformos vadovui pristatomi šviežiai sugauti omarai, kurie patiekiami vėlyviesiems keliautojų pusryčiams traukiniui dar nepasiekus Prancūzijos uosto Kalė.
Šis traukinys – tikras prabangos ant ratų simbolis, kelionė laiku, nukelianti į auksinį kelionių amžių – tuomet, kai poliruoto medžio, puošniais apmušalais dekoruotais traukiniais su taure šampano keliavo Marlena Dietrich, Monako princesė Grace, Charles de Goaulle`is ar Honore de Balzacas. Traukinio vadovas Bruno Janssensas pasakoja, kad pastaruoju metu traukinyje matė rašytoją JK Rowling, Julią Roberts, Johną Travoltą, ir, aišku, legendinio Erkiulio Puaro vaidmens atlikėją Davidą Suchetą. „Amelijos iš Monmartro“ režisierius šį traukinį pasirinko garsiųjų „Chanel Nr.5“ reklamai, kurioje nusifilmavo prancūzų kino žvaigždė Audrey Tatou. Šiame maršrute galima rinktis skirtingus kelionės segmentus, trumpiausia kelionė – iš Londono į Paryžių, kaina be nakvynės traukinyje prasideda nuo 580 eurų.
„Andean Explorer“, Peru–Bolivija
„Vos šių metų kovą paleistas pirmasis prabangus traukinys Pietų Amerikoje su miegamosiomis vietomis, per Andų kalnus vežantis iš buvusios inkų imperijos sostinės Kusko į baltąjį Arekipos miestą, kainavęs svaiginančią 10 milijonų dolerių sumą sujungė, atrodo, nesujungiamas Andų vietas“, – sako „Boutique Travel“ vadovė A. Rutkauskienė. „Andean Explorer“ – vienas aukščiausiai pasaulyje kursuojančių traukinių, kurių keleiviams kaip ant delno matoma Andų kalnų didybė. Traukinio viduje pat jaučiama Pietų Amerikos dvasia – rankomis dekoruotas dramblio kaulo spalvos interjeras su perujietiškais motyvais, alpakos mezginių stilistika, linu muštos sienos, odiniai krėslai ir vonios kambariai, puošti vietiniu akmeniu. Lyg prabangos būtų maža, 2018-ųjų kovą traukinyje pradės veikti ir SPA vagonas.
Į dviejų naktų kelionę registruojami vos 48 žmonės, jiems patarnaujančio personalo – net 55. Keliautojai ne tik mėgaujasi kraštovaizdžiais ir prašmatniu traukiniu, bet aplanko ir vienus didžiausių Andų stebuklų – Titikakos ežerą ir Kolkos kanjoną. Aišku, būdami čia nepamirškite Maču Pikču, mitais ir legendomis apipinto Peru pasididžiavimo. Įspūdingi, šimtus metų menantys griuvėsiai laikomi vienu pasaulio stebuklų. Kolonijinio laikotarpio Arekipos miestas su Andalūzijos stiliaus architektūra nesusileidžia savo grožiu sostinei Limai, Arekipa išsidėsčiusi palei El Misti ugnikalnį ir yra akinančiai balta: namai pastatyti iš baltos spalvos vulkaninės uolienos. „Andean Explorer“ siūlo keturis skirtingus maršrutus, vienos nakties kelionė atsieina nuo 400 eurų.
„Royal Scotsman“, Škotija
Raudonmedžiu puošti vagonai, menantys karaliaus Edvardo epochos eleganciją. Dešimt prabangių vagonų ir SPA – tai tikri karališki rūmai ant ratų, judantys po užburiančias Škotijos aukštumas. Škotiškasis „Rytų ekspreso“ „brolis“ turistams atskleidžia Škotijos paslaptis: didingas pilis, žalumoje paskendusias aukštumas, viskio daryklas. Numerį sudaro dvi lovos, elegantiški šviestuvai, vonia. Ant kiekvieno kambario durų – ranka užrašyta keliautojo pavardė, o viduje – skambutis, kuriuo skambtelėjus, pristatoma arbata. Traukinio restoranai neturi meniu: patiekalai ruošiami pagal pageidavimą.
Beje, galite iš traukinio išsiųsti atvirlaiškį – čia teikiamos pašto paslaugos. Škotiškasis ekspresas važiuoja keliolika skirtingų maršrutų, vienas žinomiausių – viskio keliu, aplankant škotiško viskio paveldą.
„Venice Simplon–Orient–Express“, Paryžius–Stambulas
Ikoniškas maršrutas, žanro klasika, traukiniai maršrutu Paryžius–Stambulas kursuoja nuo 1883 metų. Prasidėjus greitųjų taukinių erai kuriam laikui šis maršrutas buvo išnykęs iš tvarkaraščių, bet istorinio maršruto ilgesys buvo nepavaldus technikos evoliucijai. „Taip, šiais laikais prabangus traukinys šiuo maršrutu pajuda tik kartą per metus. 2018-aisiais traukinys maršrutu Paryžius–Stambulas išvyks rugpjūčio 24-ąją“, – aiškina A. Rutkauskienė.
Šiais laikais maršrutas nekursuoja tam, kad šilko pirklys iš Stambulo pasiektų Paryžių. Dabar kelionė prabangiu traukiniu – šešių dienų ir penkių žvaigždučių atostogos ant ratų, prabangiam traukiniui pajudant iš Prancūzijos sotinės Gare de l`Est stoties Stambulo link, aplankant didingąjį Budapeštą, žavųjį Bukareštą ir Dunojaus slėnius Bulgarijoje. „Grand Siutes“ apsistojusiems keleiviams neribojamai liejasi šampanas ir skiriamas asmeninis stiuardas.
„Eastern & Oriental Express“, Azija
Tai traukinys, kursuojantis tarp Singapūro ir Bankoko, kertantis atogrąžų miškus. Kai traukinys rieda per siaurutę džiunglių proskyną ir aplink matai tik sodriai žaliuojančias palmes, vaizdai atima kvapą. Šio ekspreso keleiviai gali mėgautis išskirtine prabanga ir patogumais, sujungiančiais nuotykius ir visišką poilsį. Užburianti miškų žaluma ir auksinės šventyklos, legendinis tiltas per Kvai upę, Tailando šilkai ir malaizietiški siuvinėjimo šedevrai... Visa Azija – šio traukinio keliautojams po kojomis, traukiniui kertant tikrus Azijos perlus – Tailandą, Singapūrą, Malaiziją ir Laosą.
Tiesa, siūloma keliolika maršrutų. Nesvarbu, kurį keleiviai pasirenka, juos pasitinka tradicinėmis tailandietiškomis uniformomis pasipuošę stiuardai, paslaugiai nulenkę galvas ir suglaudę delnus tradiciniam tajų gestui, reiškiančiam „ačiū“. Prezidentinė kupė yra net dvylikos kvadratų, su krėslais ir patogia sofa, kuri nakčiai virsta dviem vienvietėmis lovomis, numeryje yra vonios kambarys ir prieškambaris su spintomis, taip pat niekada neištuštėjantis minibaras. Svečiams skirtas atskiras stebėjimo vagonas su dideliais langais atrodo lyg kolonijinių laikų veranda su grakščiais ratano baldais, o atvira vagono vieta, iš kurios tiesiog lauke galima stebėti prabėgančią Aziją, įrengta iš vieno brangiausių pasaulio medienų – didžiojo tikmedžio, kuris auga tik šiuose kraštuose.
„Rovos Rail“, Afrika
Tai penkių žvaigždučių viešbutis ant ratų, Afrikos atkirtis europietiškajam „Rytų ekspresui“. Traukinio savininkai drąsiai jį vadina prabangiausiu traukiniu pasaulyje. Iš tikrųjų Rovos traukinys – prabangos sinonimas, marmurinėmis grindimis ir tikra vonia karališkajame numeryje. Vagonai restoranai yra autentiški, kompanijos nupirkti ir kruopščiai metų metais renovuoti. Traukinys maksimaliai talpina 72 keleivius, kurie pasineria į tikrą Viktorijos laikų prabangą.
Kalbame ne tik apie stulbinamą interjerą, bet ir dvasią. Čia nėra radijo imtuvų ir televizorių, o mobiliaisiais telefonais ir nešiojamaisiais kompiuteriais keleiviams leidžiama naudotis tik privačiuose kambariuose. Vakarais vyrai turi būti pasipuošę bent švarku ir kaklaryšiu, o moterys – kokteilinėmis suknelėmis. Traukiniai važiuoja dešimtimi skirtingų maršrutų, kurie trunka nuo trijų iki keliolikos dienų. Traukiniai išvyksta iš Pretorijos. Vienas populiariausių maršrutų į Keiptauną driekiasi per Stalo kalną, kuris pripažintas naujuoju pasaulio stebuklu ir įrašytas į UNESCO saugomų objektų sąrašą. Traukinys sustoja Kimberlyje, turėjusiame didžiausią pasaulyje deimantų kasyklą. Vien čia buvo iškastos trys tonos deimantų. Tiesa, kasyklos Kimberlyje jau uždarytos, bet deimantai čia apdirbami iki šiol, veikia įspūdingas muziejus. Rinkdamiesi kitus maršrutus keliautojai gali aplankyti Viktorijos krioklius, egzotiškąjį Svazilandą, Tanzaniją ar net Namibiją, garsėjančią didžiausiomis smėlio kopomis pasaulyje.
„Palace on Wheels“, Indija
Indija – tikra traukinių ir keliaujančiųjų traukiniais karalystė, todėl prabangių traukinių čia yra nemažai. Tarp žinomiausių – „Maharajas Express“, „The Golden Chariot“, „The Deccan Odyssey ir „The Palace on Wheels“. Neatsitiktinai pastarais vadinamas rūmais ant ratų – jis yra pripažintas vienu iš keturių prabangiausių pasaulio taukinių.
„The palace on wheel“ kviečia keliauti po paslaptingąjį Radžastaną, Radžputų karalystę, ir patirti tuos laikus, kai valdžia, prabanga buvo su sumišusi mistika. Klasikinis maršrutas trunka septynias naktis, per kurias aplankomi gražiausi Radžastano miestai, tarp jų – rožinis Džaipuras, ežerų miestas Udaipuras, o maršrutas baigiamas pasaulio stebuklu pripažintame Tadž Mahale. „Šiemet traukinys gerokai atnaujintas ir renovuotas, rugsėjį juo pajudėjo pirmieji trisdešimt penki šio sezono keleiviai, vasarą traukinys nekursuoja“, – aiškina kelionių ekspertė. Šio traukinio istorija gniaužia kvapą: juo prabangoje skęsdavo Indiją valdžiusi Anglijos grietinėlė, o paskui, Indijai atgavus nepriklausomybę, ketvirtį amžiaus traukiniai buvo pamiršti ir atgaivinti tik 1981-aisiais, Radžastanui panorus suaktyvinti prabangios klasės turizmą. Traukinys buvo palaipsniui tobulinamas išlaikant ankstesnę dvasią ir prabangą, dabar, pavyzdžiui, kiekvienas numeris turi vonią ir savo liokajų.
Naujausi komentarai