Pereiti į pagrindinį turinį

Vasarį laukia pašėlusios "Figaro vedybos"

2010-02-03 00:00
Įvertino: nuo ryto iki vakaro teatre dirbantis J.Ulacia (centre) negaili gražių žodžių Lietuvos solistams.
Įvertino: nuo ryto iki vakaro teatre dirbantis J.Ulacia (centre) negaili gražių žodžių Lietuvos solistams.

Šilkinės suknelės jau pasiūtos, solistų arijos ir rečitatyvai išmokti. Beprotiškai linksma "Figaro vedybų" diena Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) artėja.

Viskas kaip Madride

Daugiau kaip mėnesį teatro salėse plušantis operos "Figaro vedybos" statytojas Javieras Ulacia teigia, kad LNOBT teatrui sutikus bendradarbiauti su "Teatro Real de Madrid", pastatymas bus analogiškas ispaniškajam.

"Tikrasis operos režisierius yra Emilio Sagi. Su juo dirbu jau 24 metus, kartu pastatėme daugybę operų. Kadangi abu esame labai užsiėmę, daug keliaujame, turime daugybę darbų skirtingose šalyse, šį kartą teko tik man vienam atvažiuoti į Lietuvą", – sakė energingasis režisieriaus asistentas J.Ulacia.

Šviesų dailininkas, kostiumų dailininkė ir choreografė yra tie patys, todėl ir opera, pasak statytojo, bus beveik tokia pat kaip Madride.

"Aišku, techniniai dalykai beveik vienodi, tačiau žmonės kiti. Kiekvienas savaip suvokia tą patį judesį, mimiką, žodį. Man labai pasisekė, kad galiu dirbti su tokiais profesionaliais atlikėjais, kurie dainuoja šiame teatre. Manau, kartu pasiekėme tikrai gerų rezultatų, statydami operą", – gražių žodžių LNOBT solistams negailėjo J.Ulacia.

Jis tikino, kad pats režisierius labai norėjo atvažiuoti bent jau į premjerą, bet dėl laiko stokos, per daug įtempto darbų grafiko E.Sagi tiesiog nespėja to padaryti.

V.A.Mozartas nėra lengva

"Figaro vedybos" yra klasikinė opera, todėl, pasak J.Ulacios, pats pastatymas yra be galo sudėtingas. Priešingai nei šiuolaikinėje, viskas šioje operoje turi būti tikroviška.

"Jei yra sodas, jis turi būti pompastiškas, jei yra rūmų salė, ji turi būti didelė ir iškilminga, juk tai XVIII a. Žinoma, norint atkartoti tą metą, reikia labai daug gilintis ir į žmonių psichologiją, į jų elgesį, santykius", – aiškino režisieriaus asistentas.

Jis sakė, kad apskritai statyti operą nelengva, nes ji yra didžiulis menų mišinys: tai ir dainavimas, ir vaidyba, ir šokis, ir visa tai reikia prasmingai, logiškai sujungti į vieną visumą.

"Maža to, nereikėtų pamiršti, kad "Figaro vedybos" – viena sudėtingiausių Wolfgango Amadeus Mozarto operų, todėl viską reikia suplanuoti idealiai: kad ir artistams būtų patogu vaidinti, ir žiūrovams nenuobodu stebėti. Tai pagrindinis mano, kaip statytojo, tikslas – visada palikti nedidelę intrigą", – šypsojosi J.Ulacia.

Vienam pastatymui sudarytos trys skirtingos atlikėjų komandos, todėl tai dar labiau apsunkina darbą, nes kiekvienam solistui reikia kitaip pritaikyti vieną ar kitą vaidmenį.

"Statyti tokią operą vienai dainininkų komandai nelengva. Taigi galite įsivaizduoti, ką reiškia dirbti su trimis skirtingomis atlikėjų komandomis. Tačiau man patinka dirbti su tokiais profesionalais, kokie yra čia. Matau, kad viskas eina tik pirmyn", – sakė nuo ryto iki vakaro teatre plušantis ispanas.

Jo manymu, "Figaro vedybos" turėtų sužavėti Lietuvos publiką, nes ji pastatyta pagal visus klasikinės operos kriterijus, be to, dainuoja geriausi iš geriausių.

"Solistams norėčiau palinkėti ir toliau taip aktyviai bei sėkmingai dirbti ir siekti vis didesnių laimėjimų. Labai žaviuosi Violetos Urmanos laimėjimais, todėl ją iškeliu kaip autoritetą, į kurį derėtų lygiuotis ir kitiems", – susižavėjimo neslėpė J.Ulacia.

Laukia premjeros

Kaip vijurkas repeticijų salėse sukasi ir Figaro vaidmens atlikėjas Kostas Smoriginas jaunesnysis. Visada gerai nusiteikęs solistas tikino, kad premjerai jau pasiruošęs.

"Tiesą sakant, su šiuo personažu esu jau susigyvenęs. Labai džiaugiuosi, kad J.Ulacia nebuvo labai griežtas statytojas ir leido personažui suteikti ir šiek tiek asmeniškumų. Be to, kai stažavausi Anglijoje, buvau šį vaidmenį paruošęs ir Londono karališkajame teatre. Todėl Figaro jau ilgai gyvena manyje", – pasakojo K.Smoriginas.

Jis pabrėžė, kad Figaro personažas jam yra ne tik labai artimas, bet ir be galo žavus.

"Man tikrai labai patinka šis vaidmuo. Figaro, rodos, blaiviausiai mąsto visuose rūmuose, priima protingus sprendimus, į viską moka pažvelgti su lengvu humoru ir, be abejo, labai myli savo būsimą žmoną. Džiaugiuosi galėdamas suvaidinti šį personažą", – teigė solistas.

Personažas pagal dainininkę

Vieną iš pagrindinių vaidmenų – Siuzanos – atliekanti jauna ir energinga operos solistė Asmik Grigorian teigė, kad šis personažas kaip tik jai.

"Siuzana yra tarytum gyvsidabris. Ji yra linksmo būdo, optimistė, visada atsiduria įvykių sūkuryje, nuolatos apsupta daugybės žmonių, yra paprasta ir nuoširdi. Manau, nemažai Siuzanos savybių galėčiau priskirti ir sau, todėl kurti tokį vaidmenį man nesunku. Prisimenu, kad Rygos operoje kelis kartus teko atlikti ir grafienės vaidmenį. Tačiau dabartinis man yra daug mielesnis ir artimesnis", – sakė solistė.

Moteris pripažino, jog pati labiau mėgsta šiuolaikines operas, tačiau labai vertina ir klasiką, ypač kai pastatymas yra tikrai aukšto lygio.

"Turiu pripažinti, kad labai žaviuosi "Figaro vedybų" statytoju, jis labai kantriai ir nuoširdžiai su kiekvienu iš mūsų dirba, stengiasi perteikti visas emocijas. Žinoma, nelengva nei mums, nei jam, nes vienu metu mokosi net trys atlikėjų grupės. Tačiau ilgos kasdienės repeticijos, manau, duos puikų rezultatą, – naujosios operos sėkme tiki A.Grigorian.


Kur? Operos ir baleto teatre

Kada? Vasario 5, 6, 7, 9, 10 d. 18.30 val.

Kaina? 20–200 litų

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų