Pereiti į pagrindinį turinį

Verslininko mylimajai – laivų flotilė

2008-06-14 09:00
Verslininko mylimajai – laivų flotilė
Verslininko mylimajai – laivų flotilė

Pirmasis jo laivas gimė iš meilės mylimai moteriai. „Antrasis - irgi. Po to buvo trečiasis laivas. Bus ir ketvirtas, ir penktas, nes jausmai mano mylimajai nesibaigia", - smagiai savo laivų istoriją pasakojo bendrovės „Baltų amatai" vadovas Robertas Volosevičius.
Išskirtiniai verslininko laivai su poilsiautojais vandenis skrodžia Trakų ežeruose.

Senosios baržos palikuonis

Senojoje Pusiasalio pilies prieplaukoje jo flotilė tolydžio gausėja. Neseniai ją papildė medinis pontoninis laivas „Galvė". Jis primena pokariu Galvės ežere plaukiojusią senąją baržą, kuria buvo gabenami kroviniai ir žmonės.

Laive su stogeliu telpa apie 50 žmonių, yra įrengtas baras. Kelionę Trakų ežerais lydi krašto legendos ir padavimai, pasakojimai apie istorinę praeitį - pilis, priešais jas stūksančius grafo Tiškevičiaus rūmus. Be to, tai neįprastas, muzikuojantis laivas, kuriame groja žinomi džiazo atlikėjai. Gyvos muzikos lydimos kelionės vyks visą vasarą.
Grojančios „Galvės" pirmtakas buvo vadinamas kaliošu. Tačiau naujasis laivas nuo senolio skiriasi, jis greičiau nostalgiją keliančios praeities atgaivinimas. Medinis laivas primena nedidelį namelį ant vandens, yra labai manevringas, todėl gali prisišvartuoti kad ir prie didesnio lieptelio, ne tik prieplaukose.

Tikisi plukdyti karalienę

„Galve" po Trakų ežerus ketina paplaukioti ir netrukus į Lietuvą vizito atvyksianti Nyderlandų karalienė. Tačiau laivo savininkas to labai nesureikšmina: „Man svarbu, kad karaliumi ir karaliene pasijustų kiekvienas, plaukdamas šiuo laivu ir galėdamas gėrėtis įstabia gamta ir kultūros paveldu."

Šią vasarą verslininkas į vandenį ketina nuleisti dar vieną, amerikinį upių laivą.
Į turizmo laivininkystę R.Vo­lo­sevičius įsisuko prieš ketverius metus. Juokauja, kad norėjo padaryti staigmeną savo mylimajai Alinai. Siurprizas buvo daugiau nei originalus - atkurta Kuršmarių burvaltė, dar vadinama kurėnu.

Laivą pastatė iš Rusnės pasikviesti meistrai, konsultavo laivininkystės istorikai. Kurėnui „Balčiui" suręsti prireikė keturių milžiniškų ąžuolų, 4 tūkst. kaldintų vinių, specialios dervos. Senovinis burinis laivas, plaukiojantis Salos pilies fone, tapo lyg Trakų vizitine kortele.

Mylimoji susirgo laivais

„Tai brangiausias širdžiai laivas. Labai džiaugiuosi jį pamatęs spaudoje, televizijos ekranuose, filmuose. Gal todėl, kad šis laivas buvo pirmas, suteikęs mano slapčiausioms svajonėms sparnus", - neslėpė jausmų R.Volosevičius.

Maža pasakyti, kad staigmena Roberto mylimąją pribloškė. Alina visa galva paniro į turizmo laivų verslą. Pora pastatė dar vieną, mažesnę, burinę valtį „Vytis", kuri buvo atkurta pagal senąsias Trakų graviūras, ketina įrengti lietuviškų laivelių ekspoziciją.
Ant Galvės ežero kranto jau dabar galima susipažinti su įvairių Lietuvos regionų valtimis, beveik 100 metų skobtu luotu, kuriuo Merkinės apylinkėse Nemunu plaukiota net iki 1992 metų. „Baltų amatai" turistams siūlo ir modernius penkis vandens taksi.
Nenustygstantis „Baltų amatų" vadovas puoselėja dar ambicingesnius planus. Jis užsimojo pirmasis Lietuvoje atkurti lietuvišką vytinę - prekybinį laivą.

„Noriu legendą prikelti iš užmaršties. Tai bus didelis, apie 35 metrų ilgio, laivas. Trakų ežeruose jam per ankšta, todėl neplauks, stovės ant kranto. Laive įsikurs neįprastas laivininkystės muziejus, kur su istoriniais dalykais bus susipažįstama per žaidimus ir pramogas", - pasakojo R.Volosevičius.

Vytinę Trakuose manoma pastatyti kitąmet - šis projektas įtrauktas į prestižinę Lietuvos vardo paminėjimo tūkstantmečio programą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų