Kreipimesi pažymima, kad šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas galimai pažeidžia Konstitucijoje įtvirtintą valdžių padalijimo principą. PSDFB numatytos išlaidos tvirtinamos įstatymu kartu su atitinkamų metų biudžetu. Tačiau rezervines lėšas, esant ypatingoms sąlygoms, gali skirstyti Vyriausybė arba sveikatos apsaugos ministras. Pagal galiojantį teisinį reguliavimą, sveikatos apsaugos ministrui suteikta teisė PSDFB rezervo lėšas naudoti toms pačioms išlaidoms, kurių sumas kiekvienais kalendoriniais metais tvirtina Seimas.
Be to, atkreipiamas dėmesys, kad teisinis reguliavimas, dėl kurio Seimo narių grupė kreipėsi į Konstitucinį Teismą, leidžia PSDFB rezervo lėšas naudoti ne susiklosčius objektyvioms, ypatingoms aplinkybėms, o išlaidoms, kurių metinės planuojamos sumos turi būti patvirtintos Seimo, kai priimamas atitinkamų metų biudžetas. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo rizikos valdymo lėšos yra skirtos tam atvejui, jeigu šalyje kyla krizė, susidaro ekstremali situacija, pavyzdžiui, koronaviruso sukelta pasaulinė pandemija ir šios pandemijos padarinys – šalies mastu įvestas karantinas. Tuomet, jeigu matoma, kad nebeužtenka einamųjų metų PSDFB lėšų, rezervo rizikos valdymo lėšos skiriamos kompensuoti sveikatos priežiūros išlaidas ir nėra sukuriamos prielaidos sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui blogėti.
Šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas sudaro prielaidas sveikatos apsaugos ministrui lėšas panaudoti savo nuožiūra, bet kuriuo metu.
„Šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas sudaro prielaidas sveikatos apsaugos ministrui lėšas panaudoti savo nuožiūra, bet kuriuo metu. Nereikia jokių objektyvių priežasčių, tokių kaip pasaulinė pandemija, nebūtina ekstremali situacija ar visoje Lietuvoje paskelbto karantino. Pagal dabartinę tvarką sukuriama situacija, kuri ne tik prieštarauja sveikatos draudimo įstatymui, bet ir Konstitucijoje įtvirtintam valdžių padalijimo principui, kuomet Seimui priskirtas kompetencijas ima vykdyti sveikatos apsaugos ministras. Dėl to kartu su Seimo narių grupe kreipėmės į Konstitucinį Teismą prašydami ištirti, ar šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas, kada sveikatos apsaugos ministrui sudaroma galimybė panaudoti PSDFB rezervo rizikos valdymo lėšas kompensuojant tas pačias išlaidas, kurių panaudojimą nustato Seimas, neprieštarauja Konstitucijoje įtvirtintam valdžių padalijimo principui“, – teigė Seimo narių grupei atstovaujanti Seimo narė I. Šimonytė.
Seimo narių grupės prašymas išnagrinėti Sveikatos draudimo įstatymo nuostatos konstitucingumą Konstituciniam Teismui buvo įteiktas šių metų birželio 29 d.
Naujausi komentarai