A
r jums yra tekę išeiti iš renginio patempta lūpa dėl neišgirstos koncerte reklamuotos dainos? Raukyti kaktą bandant išgirsti, ką kalba ar dainuoja artistas, o gal atvirkščiai - muistytis kėdėje dėl to, kad koncerte nesuderinti mikrofonai plėšo ausų būgnelius? Dabar žmonės gali reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus ne tik už nekokybišką paltą ar batus, bet ir už jo lūkesčių nepateisinusį renginį. Tiesa, bilietus vengiantys grąžinti organizatoriai teisinasi, kad neretai pasitaiko ir tokių žiūrovų, kurie ima gudrauti ir pretenzijomis organizatorius apipila norėdami tiesiog atgauti savo pinigus.
Kokių priekaištų dažniausiai sulaukia rengėjai ir kaip skundų  atveju nustatoma, kad nepatikęs renginys iš tiesų buvo nekokybiškas ir  žmonėms turi būti grąžinti pinigai? Kodėl organizatoriai atsisako  žmonėms grąžinti pinigus? Į visus šiuos klausimus ir bandėme  atsakyti.
ES šalyse nėra įprasta grąžinti pinigus
Kaip rašoma portale Delfi, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT)  Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorė  Neringa Ulbaitė pasakojo, kad vadovaujantis ES šalių praktika,  bilietai paprastai nėra grąžinami. Išskyrus tuos atvejus, kai renginys  neįvyksta arba yra atšaukiamas.
Tačiau pagal Lietuvos įstatymus, vartotojas turi teisę  reikalauti priimti bilietus ir grąžinti pinigus (nebent bilietų pirkimo  vietoje pirkėjas iš anksto perspėjamas, kad bilietai į renginius yra  nekeičiami ir negrąžinami). Tiesa, bilietai į renginius gali būti  grąžinami tik renginio organizatoriui sutikus.  
Skundžiasi ir dėl neatliktų dainų
„Vartotojas  turi teisę grąžinti iš anksto įsigytus bilietus į renginius tuo atveju,  kai renginys neįvyksta, keičiama renginio data, vieta, atlikėjų sudėtis  ir panašiai“, - Delfi pasakojo N. Ulbaitė. Tačiau Valstybinės  vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė prisimena, kad vartotojai  neretai skundžiasi ne tik dėl renginio kokybės, bet ir dėl to, kad  koncerte buvo atliekami ne visi repertuare nurodyti kūriniai. „Žmonės  kartais skundžiasi ir dėl koncertų, pramoginių renginių organizavimo,  pavyzdžiui, dėl to, kad koncerte nebuvo atlikti visi programoje nurodyti  kūriniai ar kūrinius atliko kiti atlikėjai. Kitos dažnos nusiskundimų  priežastys – garso ar apšvietimo kokybė, prastas matomumas, techniniai  nesklandumai, renginio dalyvių saugos neužtikrinimas“, - vardijo N.  Ulbaitė. N. Ulbaitė pasakojo, jog pastaruoju metu vartotojai į VVTAT kreipėsi dėl miuziklo "Muzikos garsai", kurį organizavo VšĮ "Omnis X", kokybės. Vartotojai  nurodo, kad renginys buvo blogai įgarsintas, atlikėjai neturėjo  mikrofonų, nemokėjo teksto, girdėjosi, kas vyksta užkulisiuose. Keli  vartotojai skundėsi dėl renginio matomumo kokybės, kuomet vaizdą scenoje  užstojo salėje esančios kolonos.“  
Tarnyba renginio turinio nevertina
Tuomet  kaip nusprendžiama, jog renginys iš tiesų neatitiko vartotojo lūkesčių  ir žiūrovai turi pilną teisę reikalauti iš organizatorių grąžinti  pinigus už bilietus? „Tarnyba nevertina kultūrinio ar pramoginio  renginio turinio, pavyzdžiui, kai kurių vartotojų nuomone, nepakankamo  atlikėjų ar aktorių meistriškumo, režisūrinio sprendimo. Juos kiekvienas  vartotojas gali vertinti subjektyviai (patinka – nepatinka)“, - aiškino  Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento  direktorė.
Pinigus už nepatikusį renginį atgavo ne visi
Naujųjų  metų išvakarėse sostinės „Siemens“ arenoje vykęs miuziklas „Muzikos  garsai“ vis dar kaitina žiūrovų aistras. Paskutinę 2012-ųjų metų dieną  vykęs renginys nuvylė dalį žiūrovų. Portalas Delfi anksčiau jau rašė apie tai, kaip dėl  prastai veikiančių mikrofonų žiūrovai negirdėjo dalies arijų arba  atvirkščiai - girdėjo techniniam personalui skirtus pokalbius. Aktoriams  teko dalintis savo mikrofonais su kolegomis bei pasitelkti fantaziją,  kaip apžaisti situaciją, kai viduryje meilės scenos įeina garsistas  taisyti solistės mikrofono. Renginio organizatoriai „Ominis X“  prižadėjo žiūrovams, kurie liko nepatenkinti miuziklu, grąžinti pinigus  už bilietus. Deja, bet susigrąžinti pinigus pavyko ne visiems žiūrovams. „Muzikos garsus“ žiūrėjusi ponia Birutė Kargerienė pasakojo, jog iš renginio organizatorių negali išsireikalauti pinigų už  bilietus. „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba patenkino mano prašymą ir įpareigojo juos grąžinti 152 litus už  sumokėtus bilietus, tačiau apmokėjimo terminas jau seniai praėjo, o jie  pinigų vis dar nepervedė, - piktinosi B. Kargerienė. - Tiesa, teisybės  dabar ieškau ne dėl pinigų. Tai jau tapo mano principo reikalu, kad  ateityje būtų mažiau tokių, anot internautų, ostapų benderių.
“ Moteris  pasakojo, kad renginio organizatoriai reikalauja dviejų dokumentų –  bilieto ir čekio, nors pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus pakanka  tik vieno. „Prieš eidama į renginį tikrai nežinojau, kad jis paliks  neigiamą įspūdį, todėl net nepagalvojau išsaugoti čekio. Manau, kad jie  tik ieško priežasčių neišmokėti pinigų ir tempia gumą“, - įsitikinusi  žiūrovė.  
Baudos už negrąžintus pinigus - nėra
Anot  VVTAT atstovės, tais atvejais, kai vartotojai mano, jog renginio ar  koncerto metu buvo objektyvių trūkumų, aiškiai pastebimų techninių  nesklandumų, įvyko renginio programos ar atlikėjų pakeitimas  neinformavus apie tai iš anksto, vartotojai turi teisę reikalauti  atitinkamai sumažinti už bilietus į renginį sumokėtą kainą ar grąžinti  visą sumą. Jeigu organizatoriai atsisako grąžinti pinigus už  nekokybišką renginį, vartotojas turi teisę raštu kreiptis į Valstybinę  vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Išnagrinėjusi vartotojo prašymą VVTAT  gali priimti nutarimą iš dalies arba pilnai tenkinti vartotojo  reikalavimą. Tiesa, jeigu per nurodytą terminą renginio  organizatorius neįvykdo VVTAT sprendimo, didelės baudos organizatorių  negąsdina. VVTAT apie tai tiesiog paskelbia viešai savo interneto  tinklalapyje.  
Žmonės taip pat bando sukčiauti
Miuziklą  „Muzikos garsai“ organizavusios įmonės „Omnis X“ atstovė Birutė Dūdienė pasakojo, kad visi žiūrovai, pristatę reikiamus dokumentus –  bilietus ir apmokėjimo kvitus – atgavo pinigus už bilietus. Tačiau anot  jos, aliarmą kelia žmonės, kurie pristatė tik vieną dokumentą - arba  bilietus, arba apmokėjimo kvitus. „Žmonės ateina tik su atšviestu  prekybos centro kvitu, o bilieto nepateikia. Neva išmetė. Bet neaišku,  ar čia būtent to žmogaus kvitas, ar ne. Galbūt kitas žmogus taip pat  ateis su to paties kvito kopija ir pareikalaus grąžinti bilietus. Juk  dabar galima renginių bilietus ir šviesti, ir skenuoti, ir elektroniniu  variantu atsispausdinti. Tiems, kurie pateikė ir bilietus, ir čekius,  visiems iki vieno buvo grąžinti pinigai už bilietus“, - pasakoja B.  Dūdienė. Įmonės atstovė, tvarkiusi finansinius reikalus, naujienų  portalą patikino, kad kai kurie žmonės taip tiesiog gudrauja ir nori  atsiimti pinigus už pamatytą renginį net ir tokiu atveju, jei jis jiems  paliko teigiamą įspūdį. „Yra ir tokių, kurie iš susidariusios  situacijos bando pasipelnyti. Juk prekybos centro čekių galima  prispausdinti begalę kartų. Buvo atvejų, kai atnešamas tas pats čekis  net kelis kartus“, - neslepia atstovė. B. Dūdienė prisipažįsta,  kad organizatoriai iš dalies padarė klaidą, kai nusprendė grąžinti  žmonėms bilietus už nepatikusį renginį. „Tad kam būti patenkintiems, jei  galima būti nepatenkintiems ir pasinaudoti galimybe atsiimti pinigus“, -  mano B. Dūdienė. Tiesa, įmonės atstovė nenorėjo atskleisti, kiek žmonių  vis dėlto atsiėmė pinigus už minėtą renginį.  
Nesutinka su Vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Delfis taip pat pažymi, kad „Omnis X“ vadovė Saulė Mikšienė apie susidariusią padėtį pateikė savo komentarą. „Patikiname, kad  VšĮ “Omnis X”, gerbia visų miuziklą “Muzikos garsai” stebėjusių žiūrovų  nuomonę apie šį renginį. Tuo pačiu kategoriškai nesutinkame su  Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atskirų žiūrovų prašymuose išreikšta  pozicija, kad šio miuziklo metu buvę techniniai nesklandumai buvo tokio  masto, dėl kurio reikėtų visą renginį vertinti kaip neįvykusį, ar iš  esmės paneigusį žiūrovų lūkesčius“, - teigė renginio organizatorė. S.  Mikšienės vertinimu, miuzikle dalyvavę atlikėjai vaidmenis atliko iš  esmės gerai, savo kūrybinių galimybių ribose. Analogiškai vertintinas ir  kitų darbuotojų indėlis į miuziklo pastatymą. Subjektyviu atskiro  žiūrovo vertinimu, teigiant, kad nepatiko vieno ar kito atlikėjo  atliekamas vaidmuo, negali būti paneigtas faktas, kad renginys iš esmės  pavyko ir atitiko žiūrovų lūkesčius, o tuo pačiu grindžiami reikalavimai  grąžinti pinigus už bilietų įsigijimą. Tuo labiau, jog vertinimo  objektas – miuziklas – yra specifinis, iš esmės priklauso nuo paties  vertintojo atitinkamo pasiruošimo lygio, gebėjimo suvokti ir suprasti  muzikines aranžuotes. Todėl bendro pobūdžio teiginiai, kad garsas buvo  “blogas”, “ne toks, koks turi būti miuzikle”, “atlikėjai dainavo  negražiai” ar pan., yra išimtinai subjektyvi žiūrovo nuomonė, galimai  išankstinis nusistatymas atskirų atlikėjų atžvilgiu. Organizatorė  teigia, kad miuziklas buvo užbaigtas audringomis ovacijomis, atlikėjai  buvo palydėti ilgais plojimais, ir tai patvirtina, kad absoliučiai  daugumos žiūrovų šio renginio vertinimas buvo pozityvus. Todėl nėra  pagrindo paslaugos, kuria parodytas miuziklas “Muzikos garsai”,  suteikimo vertinti kaip pažeidusio Civilinio kodekso nuostatas,  reglamentuojančias sutartinius santykius. „Dalis žiūrovų į mūsų  įmonę ir Vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl savo tariamai pažeistų  teisių gynybos kreipėsi ne iš karto po renginio, o praėjus ganėtinai  ilgam laiko tarpui. Tai patvirtina, kad pareiškėjos, siekdamos  susigrąžinti pinigus už į miuziklą “Muzikos garsai” įsigytus bilietus,  elgiasi nesąžiningai, piktnaudžiauja savo kaip vartotojų teisėmis,  galimai nori pasipelnyti“, - mano S. Mikšienė. Anot jos,  vartotojai tiesiog piktnaudžiauja vartotojų teisių gynimą  reglamentuojančiomis teisinėmis procedūromis, tikėdamiesi, kad koncerto  organizatorius, vengdamas ginčų, patenkins akivaizdžiai nepagrįstus  prašymus.
            
                   
                     
                               
                               
                               
             
             
             
            
Naujausi komentarai