Atnaujintos gatvės ir tiltai neišvaduos nuo kamščių
Klaipėdoje bus tiesiamos gatvės ir atnaujinami tiltai, todėl ilgai turėsime kęsti įvairius nepatogumus. Artimiausiu metu neverta tikėtis greitesnio susisiekimo tarp miesto centro ir miegamųjų rajonų.
Automobilių daugės
Miesto planuotojai neįvertino sparčios transporto plėtros. „1997 metais parengtame miesto bendrajame plane perspektyvinės transporto problemos nenagrinėtos, todėl ir sprendimų nebuvo“, - sakė dvylika metų miesto vyriausiuoju architektu dirbęs Ričardas Valatka. Anot jo, dabar, koreguojant miesto bendrąjį planą, matosi, kad padėtis nė kiek negerėja, vėl „plaukiama paviršiumi“.Atrodo, kad tai pradeda suvokti ir planavimo organizatoriai. Parengta Klaipėdos miesto transporto sektoriaus vystymo galimybių studija, kaip manoma, galėtų tapti pagrindu bendrojo plano susisiekimo daliai.
Uosto direkcijos užsakymu kitų metų sausį Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistai pateiks uosto krovinių gabenimo per Klaipėdos miestą galimybių studiją. Į uostą gabenamų krovinių daugės. Bus atsakyta, kokias investicijas reikia numatyti privažiavimo į uostą keliams pertvarkyti.
Trukdys degalinė
Žiedinės magistralinių gatvių sankryžos jau seniai atgyveno. Ypač tai akivaizdu matant transporto kamščius visame Šilutės plente ir ypač sankryžoje su pagrindiniu įvažiavimo į miestą keliu - Baltijos prospektu. Sankryža bus dar labiau apkrauta, prie II Smiltynės perkėlos pastačius keleivinių ir krovininių laivų terminalą. Tiesiausias kelias iš jo išvažiuoti - Baltijos prospektu autostrados link. Specialistų nuomone, geresnio sprendimo kaip viaduko Šilutės plente statyba nebus. Ar netaps kliūtimi sankryžai rekonstruoti čia pastatyta „Statoil“ degalinė?
„Šiandien statybininkai sugeba pastatyti tiltus apeidami kliūtis. Nemanau, kad degalinė trukdys įgyvendinti projektą. Jeigu reikėtų iškeldinti degalinę, tai būtų ypač sudėtinga ir brangu“, - sakė miesto meras Rimantas Taraškevičius.
„Visada maniau ir šiandien taip galvoju, kad degalinės statyba pagrindinio įvažiavimo į miestą ašyje, prie tokios sankryžos, yra didelė klaida. Net jei nebūtų statomas tiltas“, - sakė R.Valatka. Jo nuomone, degalinę teks iškeldinti. Nebent pasikeitė reikalavimai ir kuro talpyklos gali būti po tiltais.
Jau pertvarko gatves
Klaipėdoje didžiausi kamščiai kyla iš miesto pakraščių važiuojant į darbą ir grįžtant atgal.
Jau pradėta įgyvendinti „Klaipėdos miesto transporto sektoriaus vystymo galimybių studijos“ siūlymus, kuriuos pateikė Vilniaus Gedimino technikos universitetas. Vienas iš jų - šiaurinio išvažiavimo iš uosto kelio statyba. Atsiradus galimybei P.Lideikio gatvės tęsiniu išvažiuoti į Liepų ir Mokyklos gatves, bus paskirstytas transporto srautas iš šiaurinės miesto dalies į pietinę.
Kitais metais ketinama pradėti rengti ir Jakų žiedo atnaujinimo projektą. Čia nuolat, ir ypač vasarą, susidaro didžiuliai transporto kamščiai.
Ketinama suprojektuoti dar vieną išvažiavimo iš miesto kelią - nuo Statybininkų prospekto per Šilutės plentą ir Laisvąją ekonominę zoną. Šilutės plente taip pat bus įrengta dviejų lygių žiedinė sankryža su pervažiavimu per geležinkelį. Manoma, kad šie ir daug kitų gatvių tiesimo darbų išspręs nemažai susisiekimo problemų.
Rekonstruos tiltus
Kitais metais planuojama pradėti rekonstruoti Biržos tiltą. Reikės pakeisti susidėvėjusį tilto pakėlimo mechanizmą.
Tiltas, kad nesusidarytų didelių kamščių, bus pradėtas remontuoti tik atnaujinus eismą Liepų gatve į Palangos kelią. Kol vyks tilto remontas, eismas per miesto centrinę dalį bus uždarytas. Pėstiesiems žadama įrengti pontoninį tiltelį per upę. Kartu bus sutvarkytas Tiltų gatvės ruožas nuo Turgaus gatvės iki tilto ir nuo tilto iki Atgimimo aikštės.
Numatyta kapitališkai remontuoti ir prieš maždaug dvidešimt metų statytą tiltą per Danės upę Mokyklos gatvėje ir viaduką Liepų gatvėje. Valdininkai pripažįsta, kad tilto statytojų darbas buvo blogos kokybės.
Atnaujinti tiltą kainuos 3,7 mln. arba 4,9 mln. litų. Tai priklausys nuo to, kurį atnaujinimo variantą pasirinks savivaldybė. Kitų metų miesto biudžete šiam projektui pinigai nėra numatyti. Greičiausiai rekonstrukcija prasidės 2007 metais. Ispanų kompanijai už projektą sumokėjusi per šimtą tūkstančių litų, savivaldybė negali jo pasendinti, nes koregavimas kainuotų brangiai.
Dalį lėšų dešimtis milijonų litų kainuosiantiems gatvių ir tiltų atnaujinimo projektams tikimasi gauti iš ES Sanglaudos fondo. Klaipėdos savivaldybė siekia parengti kuo daugiau projektų, nes yra tikimybė gauti ir daugiau pinigų.
Meras R.Taraškevičius džiaugėsi ir tuo, kad atnaujinti kelius padeda ir privačios bendrovės.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos per pastaruosius metus skyrė beveik 8 mln. litų. Papildomai keliams prižiūrėti kasmet iš Kelių priežiūros programos miestas gauna apie 5 – 6 mln. litų.
Naujausi komentarai