Pereiti į pagrindinį turinį

Autobusų keleiviams – raginimas segtis saugos diržus

2018-08-20 12:51
BNS inf.

Dalis šalies tolimojo susisiekimo kompanijų dedasi prie iniciatyvos užtikrinti didesnį autobusų keleivių saugumą bei ragins juos kelionės metu segtis saugos diržus.

Autobusų keleiviams – raginimas segtis saugos diržus
Autobusų keleiviams – raginimas segtis saugos diržus / T. Urbelionio / Fotobanko nuotr.

Kaip informavo Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), iniciatyvą, kuria keleiviai būtų skatinami segtis diržus tolimojo susisiekimo autobusuose, kol kas palaiko kiek mažiau nei pusė iš 43 šalyje veikiančių tolimojo susisiekimo vežėjų.

Kaip pranešime teigia laikinasis LTSA direktorius Genius Lukošius, išanalizavus, kaip veikia vairuotojo raginimai segtis saugos diržą, paaiškėjo, jog autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė apie saugos priemones, diržą buvo prisisegę 20 proc. keleivių, ten, kur priminimų nebuvo, jį segėjo tik 7 proc. keleivių.

„Matydami, kad vairuotojo paraginimas veikia, pakvietėme šalies tolimojo susisiekimo vežėjus ir autobusų stočių valdytojus pasirašyti memorandumą, kad visuose tolimojo susisiekimo maršrutuose vairuotojai ragins keleivius užsisegti saugos diržą, o autobusų stotyse bus skelbiama diržų segėjimą skatinanti informacija“, – sako G. Lukošius.

Skatinimo segtis saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose memorandumą pasirašę vežėjai įsipareigojo, kad prieš išvažiuojant autobusui iš autobusų stoties vairuotojai ragins keleivius užsisegti saugos diržą ir primins užsisegti saugos diržą tarpinėse stotelėse parduodami keleivio bilietą.

Autobusų stočių valdytojai savo ruožtu įsipareigojo pagal galimybę skelbti informacinius pranešimus keleiviams gerai matomose vietose, taip pat kad bilietų tarnybų darbuotojai ragins bilietus perkančius keleivius segtis saugos diržą autobuse.

„Nors iš 43 tolimojo susisiekimo vežėjų kol kas prisijungė 19, džiaugiamės, kad galvojama apie vežamų keleivių saugumą ir siekiama didinti jų sąmoningumą, ypač kai priemonė yra itin paprastai įgyvendinama ir nereikalauja nei iš vežėjo, nei iš valstybės didelių investicijų“, – tvirtino G. Lukošius.

Iniciatyvą palaiko Klaipėdos, Panevėžio, Molėtų, Druskininkų, Marijampolės, Kretingos, Varėnos, Utenos, Lazdijų, Rokiškio, Naujosios Akmenės autobusų parkai, Tolimojo keleivinio transporto kompanija, bendrovė „Jurbarko mažieji autobusai“,  Skuodo autobusų stotis,  „Busturas“, „Zarasų autobusai“, „Busotas“, „Raseinių prekyba“, „Autovelda“.

Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais šalyje keliauja apie 6 mln. keleivių. Anot LTSA, tik labai maža dalis vykstančiųjų, autobusui pajudėjus iš vietos, būna prisisegę saugos diržus.

Pernai vietinio susisiekimo maršrutiniame autobuse eismo įvykio metu sužeisti šeši saugos diržų nesegėję žmonės. Diržai autobuse buvo įrengti, tačiau keleiviai jų nesisegė, nes niekas iš jų to nereikalavo. Šių metų pavasarį tirtas įvykis, kai Alytaus rajone žiedinėje sankryžoje lenkų turistus vežusio autobuso vairuotojas nesuvaldė transporto priemonės ir nuvažiavo į griovį – tuomet iš daugiau nei 40 keleivių sužeisti keturi asmenys, neprisisegę diržų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų