Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Penkiolika metų galioja šis draudimas, ar žmonės jį žino?
– Manau, kad tą draudimą žino, kadangi tokių pažeidimų tikrai nėra labai daug. Manau, kad tas penkiolikos metų laikotarpis prisidėjo prie to, kad šiek tiek mažėja ir neblaivių vairuotojų, eismo įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės. Turbūt kažkokią įtaką turi.
– Kiek yra nubaustų keleivių per pastaruosius metus? Ar tai ir vairuotojų atsakomybė?
– Ne, šioje vietoje yra atsakingas asmuo, kuris turi atidarytą tarą. Praėjusiais metais turėjome, berods, 49 atvejus, kai tokie asmenys buvo patraukti administracinėn atsakomybėn.
– Automobilyje mėtosi prasuktas butelis ir niekas neprisiima atsakomybės, nes aš dengiu save, o jūs dengiate save. Mes pridengiame vienas kitą, kas tada kaltas?
– Čia policijos reikalas išsiaiškinti, kas kaltas. Manau, kad tą dalyką galima nustatyti kalbantis su tuo pačiu vairuotoju ir keleiviu.
– Pavyksta tai padaryti?
– Manau, kad taip.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kodėl iki šiol policijai sunkiai sekėsi tramdyti tokius pažeidėjus ir nubaustųjų būdavo mažiau arba iš viso nebuvo?
– Nesakau, kad sunkiai sekėsi. Galbūt visuomenė žiniasklaidoje labiau išgirdo apie tą daromą pažeidimą ir jo nedarydavo. Noriu priminti, kad atostogų eisme nebūna. Visada reikia elgtis atsakingai, tinkamai. Kita vertus, toks pat veiksmas yra labai gerai matomas, kadangi policija vykdo ir neviešą patruliavimą. Tikrai pažeidimus nesudėtinga užfiksuoti ir patraukti atsakomybėn kaltininkus.
– Sustabdžius ir nustačius tokį pažeidimą, kokius argumentus pateikia pažeidėjai, kodėl salone yra prasuktas alkoholinio gėrimo butelis, skardinė? Kokia bauda gresia jiems?
– Argumentai labai įvairūs: atostogauju, norėjau atsigerti, troškulys kankina ir panašiai. Tikrai labai skaudu, kai matome po eismo įvykių sugadintas transporto priemones, kuriose mėtosi pradaryti alkoholio buteliai, tara. Tas dalykas tikrai kelia susirūpinimą.
Jeigu keleiviai girtauja transporto priemonės salone, tai ir vairuotojas gali neatsispirti tai pagundai, paragauti. Tai yra realus pavojus visiems transporto priemonės keleiviams ir pačiam vairuotojui. Kita vertus, yra numatyta administracinė atsakomybė – pirmą kartą nuo 40 iki 100 Eur, antrą kartą nuo 100 iki 140 Eur – pakankamai solidi.
Argumentai labai įvairūs: atostogauju, norėjau atsigerti, troškulys kankina ir panašiai.
– Ar dėl šios galiojančios tvarkos, policijai gavus daugiau įrankių konkrečiai bausti dėl šio pažeidimo, sumažėjo ir girtų vairuotojų?
– Per metus vidutiniškai Lietuvos policija iš eismo eliminuoja apie 10 tūkst. neblaivių vairuotojų. Tie skaičiai daugmaž panašūs jau kelis metus iš eilės, tačiau eismo įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės ženkliai sumažėjo, palyginti su, sakykime, 2019 metais, berods, per pusę. Tokia tendencija yra ir šiemet, ir praėjusiais metais buvo, tai rodo, kad dalyvavimas eisme, transporto priemonės vairavimas tampa vis labiau atsakingas ir tokių pažeidimų turbūt asmenys daro vis mažiau.
– Kodėl apskritai tokia tvarka įvesta ir kokios šiuo klausimu yra pasaulinės tendencijos?
– Minėjau, kad alkoholio vartojimas transporto priemonės salone verčia ar paskatina vairuotoją neatsispirti pagundai ir prisijungti prie kompanijos pavartoti alkoholio, kas yra aiškiai realus pavojus gyvybei, sveikatai. Užsienio praktika šiek tiek kitokia. Dėl to paties alkoholio vartojimo, kiek žinau, didelių problemų neturi. Paprasčiausiai tą dalyką užsienio eismo dalyviai retai daro.
Naujausi komentarai