Kitu kampu
Avarijos ir nervų ligos – dėl sankryžų
Vairuotojų netenkina, kaip suprojektuotos uostamiesčio sankryžos.
Trisdešimties metų vairavimo patirtį turintis Kęstutis Norkus, transporto ekspedicinės firmos „Taurus - ekspres“ direktorius, yra įsitikinęs, kad Klaipėdoje yra daug blogai suprojektuotų sankryžų. „Kiekvienoje blogai suprojektuotoje sankryžoje gaištamas miestiečių laikas, išmetami papildomi teršalai, nervindamiesi žmonės praranda sveikatą“, - sakė K. Norkus. Jis savo iniciatyva atliko specialų tyrimą ir Teritorijų planavimo komiteto nariams bei specialiai į posėdį pakviestiems projektuotojams tvirtino, kad daugumą sankryžų reikia pertvarkyti. Įvairiose pasaulio šalyse vairavusio vyriškio nuomone, pirmiausia reikia deramai sutvarkyti eismo juostas. Anot jo, tai nėra brangiai kainuojantis dalykas – reikia daugiau dėmesio skirti kelio ženklinimui (lėtėjimo, greitėjimo juostos). Suprojektuotos gatvės, kuriose yra dvi ar trys eismo juostos ir kiekvienoje sankryžoje ar apsisukimo vietoje prarandama viena eismo juosta – tai, K. Norkaus įsitikinimu, yra viena didžiausių blogybių. Jis pateikė pavyzdį – Herkaus Manto g. ir P. Lideikio g. sankryžą. Važiuojant iš Klaipėdos, šioje sankryžoje norintiems važiuoti tiesiai yra palikta tik viena eismo juosta, norintiems sukti į Melnragę – dvi. Norėdami sutaupyti laiko, vairuotojai šokinėja iš juostos į juostą ir, žinoma, ne kiekvienam pavyksta staigius manevrus sėkmingai pabaigti. „Padarykim, kad antroje juostoje niekas negalėtų sustabdyti eismo“, - politikus ir projektuotojus kvietė K. Norkus. Palaipsniui jis siūlė pereiti prie draudimo daryti posūkį į kairę – tai praktikuojama Europos šalyse. Jo nuomone, taip būtų užtikrintas didesnis eismo pralaidumas, būtų mažiau „metalinių“ avarijų.
K. Norkui pritarė ir komiteto pirmininkas Kazys Vaišvila. Tačiau meras Rimantas Taraškevičius nesutiko, kad Klaipėdos sankryžos kelia daug problemų. Jo nuomone, daugiausiai avarijų kyla dėl nedrausmingų, „kaip be galvos lakstančių“ vairuotojų. K. Norkui prieštaravo ir bendrovės „Kelprojektas“ atstovas Edmundas Kolakauskas. Jo nuomone, sankryžų pertvarkymas brangiai kainuoja, todėl jas projektuoti turi specialistai - kelininkai, o ne architektai.
Komiteto nariai pritarė mero pasiūlymui, kad K. Norkus būtų pakviestas dirbti Saugaus eismo komisijoje, kur tikrai praversianti jo patirtis ir noras, kad miesto gatvės būtų patogesnės ir saugesnės visiems eismo dalyviams.
Naujausi komentarai