Pereiti į pagrindinį turinį

BPC viršininkas: operatorių parengimo kursai trunka per trumpai

BPC viršininkas: operatorių parengimo kursai trunka per trumpai
BPC viršininkas: operatorių parengimo kursai trunka per trumpai / A. Ufarto / Fotobanko nuotr.

Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorių parengimo kursai trunka tik tris mėnesius, iš kurių penkios dienos skirtos psichologinėms temoms, LRT RADIJUI sako BPC viršininkas Audrius Čiuplys. „Mes sau daugiau negalime leisti dėl įvairių priežasčių. Viena jų – personalo trūkumo problema, o mums reikia, kad salėje žmogus būtų kuo greičiau. Be to, neturime tokios mokymo bazės, kad galėtume ilgiau tęsti mokymus. Žinoma, svajotume ir apie metus, bet tada neturėtume, kas atsiliepia į skambučius“, – neslepia A. Čiuplys.

Tiek laiko trunkančio paruošimo tikrai nepakanka, sutinka BPC viršininkas, tačiau pagal galimybes ieškoma įvairių būdų, kaip spręsti problemas.

Anot jo, darbuotojų BPC trūksta ir dėl nekonkurencingų atlyginimų – vidutinis atlyginimas į rankas yra 450–490 eurų. Be to, sudėtingas ir centro darbuotojų darbo ritmas. „Jie dirba 12 valandų, paskui gali būti 12 valandų poilsis naktį, kitą dieną – vėl 12 valandų, tada parą – poilsis. Tada vėl 12 valandų. Tai iš tiesų įtemptas darbas, per tas 12 valandų operatorius atsako vidutiniškai į 100–150 skambučių. O kartais būna tokių dienų, kai per 12 valandų tenka atsakyti  ir į 190 skambučių“, – teigia A. Čiuplys.

Vis dėlto, jo teigimu, yra žmonių, centre dirbančių jau 10–15 metų: „Ant šitų žmonių visas mūsų centras ir laikosi, nes jie yra labiau patyrę. [...] Bet reikia pastebėti, kad mūsų darbuotojai yra statutiniai, jie turi tam tikras socialines garantijas, pavyzdžiui, dėl trumpesnio pensinio amžiaus ribos. Iš tiesų jie galbūt kantriai laukia tos ribos.“

LRT RADIJO klausytojui pasiteiravus, ar centro darbuotojai mato, kurioje vietoje yra skambinantis žmogus, A. Čiuplys primena, kad BPC tikslių koordinačių negauna, nes to negalima padaryti dėl techninių sąlygų.

„BPC naudojasi mobiliojo ryšio operatorių pateikiamomis jų bazinių stočių koordinatėmis. Mes žinome spindulį. Ir, jei situacija įvyksta už miesto, spindulys gali būti ir keliolika kilometrų. Mes galime matyti, tarkim, plentą, bet, kuria kryptimi važiuoja žmogus, ar jis pasuko į dešinę, ar į kairę, mes negalime matyti“, – pabrėžia BPC viršininkas. Tačiau, jo žodžiais, tokia situacija yra ne tik Lietuvoje, todėl ieškoma sprendimų, kaip padaryti, kad išmanieji telefonai automatiškai siųstų koordinates,  ir Europos Sąjungos mastu.

Į LRT RADIJO klausytojų pastabas, kad kartais BPC darbuotojai, klausinėdami detalių, tiesiog gaišta laiką, A. Čiuplys atsako, kad klausimai yra ne šiaip sau: „Jie yra tam, kad kaip tik būtų sutaupoma laiko, kad būtų tikslingai surinkta informacija, nes pagalbos tarnybos taip pat turi ribotus resursus ir reaguoja pagal prioritetą. Jei kažkoks ekipažas užimtas, tada ir negali laiku atvykti. Nereikia tikėtis, kad pagalba per minutę ar dvi atsiras vietoje, nes tikrai ne kiekvienoje sankryžoje stovi po gaisrinę stotį, policijos komisariatą ar greitosios pagalbos stotį.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra