Byla baigta - ginčai tęsiasi

Byla baigta - ginčai tęsiasi

2004-05-20 09:00

Maršrutai

Byla baigta - ginčai tęsiasi

Vakar Klaipėdos apygardos administracinis teismas nutraukė bylą dėl konkurso maršrutinių taksi maršrutams aptarnauti, nes nebeliko dėl ko ginčytis. Ieškovė - Vyriausybės atstovė Kristina Vintilaitė pranešė, kad uostamiesčio savivaldybės administracija dar iki šio teismo posėdžio priėmė sprendimą nerengti konkurso ir panaikino jo sąlygas.

Pagal administracijos direktoriaus Leono Makūno įsakymą penkeriems metams maršrutai bus išdalinti šiuo metu turintiems laikinąsias keleivių vežimo maršrutiniais taksi sutartis.

Kadangi savivaldybės reikalavimu individualios maršrutinių taksi vežėjų įmonės naikinamos, o jų savininkai tampa samdiniais, net ir po teismo aistros nerimsta. Privačių vežėjų įmonių asociacijos „Autosektorius“ prezidentas Edmundas Bartkus sakė, kad, sujungus 500 individualių įmonių į 14 įmonių pagal atskirus maršrutus, daugiau kaip du kartus padidės jų mokesčiai bei išlaidos.

E.Bartkus pritarė, kad reikia tvarkos maršrutinių taksi reikaluose, bet būtini kompromisai. Tebūnie kiekvienam maršrutui po vieną savininką, bet turi būti leidžiama pagal susisiekimo ministro įsakymą maršruto savininkui sudarinėti sutartis su individualiais vežėjais. Toks būdas palengvintų mokesčių naštą ir nepaverstų savininko samdiniu.

E.Bartkus ne kartą kreipėsi šiuo klausimu į savivaldybės vadovus, bet su juo, asociacijos prezidentu, niekas nenori bendrauti, nekviečia į posėdžius, kai svarstomi maršrutinių taksi reikalai. Jis yra įsitikinęs, kad maršrutinių taksi vežėjai buvo priversti atsisakyti individualios veiklos, antraip būtų praradę savo verslą. Tą patį tvirtino ir teismo posėdyje dalyvavę vežėjai.

A.M.Vaitkevičienės individualios įmonės savininkė aiškino, kad jos įmonėje, aptarnaujančioje trečiąjį maršrutą, yra ir samdomi vairuotojai, ir sudarytos sutartys su tais, kurie siekė išsaugoti savo individualias įmones.

A.Mozūrio individualios įmonės, aptarnaujančios ketvirtąjį maršrutą, savininkas nežinojo, apie ministro įsakymą, todėl visi maršruto vairuotojai yra samdomi pagal darbo sutartis. Albinas Mozūris pageidautų, kad savivaldybė suteiktų leidimus aptarnauti maršrutą likviduojamų individualių įmonių savininkams. Tada su jais būtų galima sudaryti komercines, o ne darbo sutartis.

Savivaldybė nesiruošia grąžinti leidimų likviduojamų įmonių savininkams. „Tai bus prielaida vėl padaryti chaosą“, - aiškino vicemeras Vidmantas Plečkaitis. Nuo birželio antrosios maršrutiniai taksi dirbs naujai: pagal griežtus grafikus, kontroliuojami. O ateitis parodys, kaip geriau organizuoti jų darbą. Vicemeras yra įsitikinęs, kad sujungtose įmonėse mokesčiai ir išlaidos nedidės. „Ponas E. Bartkus pasakė, ir visi priima už gryną pinigą! - pyktelėjo vicemeras. - Nebendrausiu aš atskirai su pavieniais maršrutininkais, o kaip priėmėme prieš metus sprendimą bendrauti su kiekvieno maršruto savininku, taip ir toliau bendrausime“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų