- LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Girdėti apie tragiškas eismo nelaimes mirties keliu vadinamame kelyje „Via Baltica“ jau tapo įprasta. Kaip ir apie tai, kad ieškant kaltų dažniausiai kaltinamas dideliam eismo srautui nebetinkamas kelias. Bet ar tikrai kaltas tik kelias?
Skaudžios eismo nelaimės, vykstančios kelyje „Via Baltica“, nejučia verčia manyti, kad vairuotojai šią atkarpą mirties keliu krikštija ne be reikalo. Kelio reputacijos nešvelnina ir skambios žiniasklaidos antraštės, tokios kaip „Mirties kelias nusinešė dar vieną gyvybę“. Tačiau kas iš tiesų kaltas dėl čia dažnai vykstančių tragiškų eismo įvykių? Negi tik kelias?
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas sako, kad kaltų ieškojimas niekada nepadėjo išvengti eismo įvykių.
„Sutikime, kad niekas nekaltina architekto, kai kas nors užsimuša, iškritęs iš devynaukščio. Žmonės, tai suprasdami, nesiskeryčioja, išlindę pro devinto aukšto langą. Tuo metu kelyje, nors yra nesaugu, viršija greitį, lenkia. O po to ieško kaltų“, – stebisi N. Abukauskas.
Kelių direkcijos atstovai sutinka, kad „Via Balticos“ ruožui jau žūtbūt reikalauja rekonstrukcijos.
LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ apsilankė Kelių ir transporto tyrimo institute. Ką rodo paskutiniai kelių metų duomenys apie šiame kelyje vykstančius eismo įvykius?
Pasak Saugaus eismo skyriaus grupės vadovės Dovilės Krasauskaitės, faktai byloja, kad daugiausia eismo nelaimių „Via Balticos“ magistralėje įvyksta A5 kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai. Apie 60–70 proc. avarijų įvyksta dėl susidūrimų.
„Pagrindinės priežastys – neatsargūs, neapdairūs lenkimai; lenkiama neįsitikinus, jog tai daryti saugu. Taip pat vairuotojai labai neatidžiai elgiasi sankryžose, neapdairiai išvažiuoja iš šalutinių kelių, nepraleisdami pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių. Nesilaiko saugaus atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės“, – vardijo D. Krasauskaitė.
Priešpriešinių susidūrimų daugiau fiksuota 2015-aisiais. Praėjusiais metais gerokai išaugo galinių susidūrimų ir pėsčiųjų sužalojimų. Nors apskritai eismo įvykių kelyje „Via Baltica“ mažėja, pastebima, kad daugėja avarijų, kurias sukelia neblaivūs vairuotojai.
Lietuvos kelių policijos vadovas sako, kad pagrindinės avarijų priežastys šiame kelyje lygiai tos pačios kaip ir kituose magistraliniuose keliuose.
„Greitis, chuliganiškas vairavimas ir ištisinės juostos kirtimas, lenkimo taisyklių pažeidimai. Pasekmės, kai išvažiuojama į priešpriešinį eismą ir susiduriama kaktomuša, dažniausiai būna tragiškos“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Policijos ir Kelių direkcijos atstovai nepateisina skubančių vairuotojų, kurie neleistinose vietose žūtbūt nori aplenkti lėtesnes žemės ūkio transporto priemones ir taip kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. Faktai rodo, kad ištisinė linija nekantriausiems „Via Balticos“ vairuotojams lygi nuliui. Gal atsakomybės sugriežtinimas už šį pažeidimą pagerins situaciją?
Artimiausius darbus, kuriuos numatoma atlikti kelyje „Via Baltica“, sužinosite reportaže.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimui pasiūlyta atsisakyti reikalavimo tvirtinti paramos sutartį pas notarą
Seimas imasi svarstyti Civilinio kodekso (CK) pataisas, siūlančias supaprastinti paramos nevyriausybininkams teikimo procedūrą. ...
-
Dėl snygio elektros tiekimas neatnaujintas dar 13 tūkst. vartotojų1
Dalyje Lietuvos naktį iš pirmadienio į antradienį iškritus šlapiam sniegui, elektros dar neturi 13 tūkst. vartotojų, praneša „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
Ugniagesiai per parą pašalino 120 nuvirtusių medžių, iškrito rekordinis kiekis kritulių1
Ugniagesiai gelbėtojai per parą vyko šalinti 120 nuo stipraus vėjo ir sniego virtusių medžių, iššūkių kėlė ir pastarosiomis dienomis iškritęs neįprastai gausus šiuo metų laiku sniegas. ...
-
Sodybos kieme – it fronto linijoje: šoviniai skrieja ir į namą, ir į daržą6
Panevėžio rajone – tarsi ant fronto linijos stovinčios sodybos istorija. Savininkas tikino, kad jau dvejus metus jo kiemą iš nuomojamos šaudyklos apšaudo ten besilankantys žmonės. Šaudyklos savininkas netiki, nors jam ro...
-
Ugdymo įstaigose – pažeidimai dėl maitinimo: „sustresavo“ moterys3
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) kasmet tikrina ugdymo įstaigų valgyklas. Deja, pažeidimai dažnai kartojasi, o kartais specialistai randa ir itin grubių. Štai vienos Šiaulių progimnazijos vadovui teko aiškintis dėl...
-
Apie į Lietuvą grįžusią žiemą: tiek sniego balandį – daug4
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad per praėjusias 24 val. snaigės krito visoje šalyje, tačiau ženklesnis sniego kiekis ant žemės paviršiaus susikaupė tik šiauriniuose rajonuose. ...
-
Apie sugrįžusią žiemą – iš kelininkų lūpų: nieko labai ypatingo neįvyko2
Įpusėjus pavasariui – sugrįžo žiema. Nuo pat ankstyvo ryto vakar visoje Lietuvoje kelininkai skubėjo valyti kelių ir barstyti druskos, kurios jau iki pietų buvo išbarstyta apie 22 t. Tačiau net ir didelės kelininkų pastangos negali užt...
-
Seimas leido į pratybas „Baltijos operacija“ atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių3
Seimas antradienį specialiu nutarimu leido atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių į birželį vyksiančias tarptautines pratybas „Baltijos operacija 2024“. ...
-
PAGD: griežtinamos atliekų pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės
Atsižvelgus į pastaruoju metu atliekų tvarkymo vietose kilusius gaisrus, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) griežtina pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės. ...