Rezonansą visuomenėje sukėlęs „Gender Loops“ projektas ikimokyklinio ugdymo įstaigose nebuvo diegiamas, o projekto metu nebuvo tobulinama darželių auklėtojų kvalifikacija. Tokias išvadas padarė švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus iniciatyva sudaryta darbo grupė.
„Nei viena Lietuvos valstybinė įstaiga, taip pat ir Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės, diegiant projekto priemones nedalyvavo. Projektui nebuvo skirtos lėšos nei iš valstybės bei savivaldybių biudžetų, nei iš Lietuvai skirtos ES struktūrinių fondų paramos“, - sako darbo grupės vadovas, Bendrojo ugdymo departamento direktorius Arūnas Plikšnys.
Darbo grupės išvadose pažymima, kad projektą „Gendre Loops: vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų švietimas bei mokymas lyčių lygybės integravimo strategijos tematika“ atrinko ir finansavo ES „Leonardo da Vinči“ programos Vokietijos Nacionalinė agentūra. Projekto partneriai: KADAV (Turkija), Cheronos universitetas (Ispanija), Oslo universiteto koledžas (Norvegija) ir Socialinių inovacijų fondas (Lietuva).
Projekto metu Socialinių inovacijų fondas tvarkė „Gender Loops“ projekto tinklalapį, išleido informacinį lankstuką, atliko analizę „Teisinis ir politinis lyčių lygybės integravimas Lietuvos švietimo sistemoje ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ ir kokybinį tyrimą „Gender Loops: vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų švietimas bei mokymas lyčių lygybės integravimo strategijos tematika“. Taip pat išvertė tris projekto koordinatoriaus pateiktas priemones: „Metodų segtuvas. Metodai skirti ikimokyklinio amžiaus vaikams bei su jais dirbantiems suaugusiesiems“ (nėra išleistas), „Gender Loops mokymo programa pedagogams: idėjos, klausimai, metodai ir priemonės pedagogų ugdymui“, „Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose“.
Nepriklausomi ekspertai nustatė, kad mokymo priemonės „Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ metodologija vadovaujasi abejotina teorine pozicija, o lyčių lygybei aiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikams siūlomi netinkami būdai. Pateikta medžiaga daugeliu atveju prieštarauja Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programai. Naudojamų terminų „lyčių lygybė“, „lytinis sąmoningumas“, „lyčių lygybės integravimas“ turinys neatitinka Lietuvoje ir tarptautiniu mastu naudojamų šių sąvokų turinio.
Atsižvelgdama į surinktą informaciją ir nepriklausomų ekspertų tyrimą, darbo grupė siūlo pripažinti netinkamu naudoti „Priemonių rinkinį lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ ugdant Lietuvos vaikus darželiuose ir mokyklose.
„Rengiant ikimokyklinio ugdymo turinio programas, būtina vadovautis švietimo ir mokslo ministro patvirtintu Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu ir Pasirengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa“, - pabrėžia A. Plikšnys.
Taip pat primenama tarptautiniuose projektuose dalyvaujančioms, juos vykdančioms ar viešinančioms nevalstybinėms organizacijoms atidžiau ir atsakingiau vykdyti projektus, susijusius su moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimu. Nacionalinėms ir regioninėms tėvų ir šeimų nevyriausybinėms organizacijoms rekomenduojama aktyviau bendradarbiauti su vietos savivaldybių administracijomis, Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl tėvų informavimo apie vykdomus projektus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose.
Darbo grupė, kurią sudarė Švietimo ir mokslo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Kauno miesto savivaldybės, Kauno apskrities švietimo priežiūros tarnybos atstovai, veiklą pradėjo kovo 24 d.
Darbo grupė susitiko su projekto „Gender Loops“ vykdytojo Socialinių inovacijų fondo atstovais, Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos atstovais. Nepriklausomi ekspertai įvertino „Gender Loops“ programos ir mokymo priemonių turinį.
Naujausi komentarai