Grumtynės dėl greičio matuoklių Pereiti į pagrindinį turinį

Grumtynės dėl greičio matuoklių

2008-07-30 09:00

Verslininkai kimba vieni kitiems į atlapus dėl teisės Lietuvos keliuose sumontuoti 150 stacionariųjų greičio matuoklių ir uždirbti milijonus.

Atvirą konkursą „Transporto priemonių greičio matavimas stacionariaisiais ir mobiliaisiais greičio matuokliais su skaitmenine fotografavimo įranga ir matavimo duomenų teikimais 2008–2018 m.“ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė dar pernai.
Paslaugas pasiūlė penki dalyviai: bendrovė „Fima“ (pasiūlymo vertė beveik 48 mln. litų), ūkio subjektų grupė, kurią sudaro bendrovės „Urbico“, „Vildoma“ ir AB Lietuvos radijo ir televizijos centras (pasiūlymo vertė beveik 52 mln. litų), ūkio subjektų grupė, sudaryta iš bendrovių „Sonex Technologies“ ir „Tetraneta“ (pasiūlymo vertė apie 85 mln. litų), ūkio subjektų grupė, sudaryta iš bendrovių „Elsis TS“, „Elsis biuro sistemos“ ir „Elsis“ (pasiūlymo vertė apie 117 mln. litų) bei SA „Indra Sistemas“ (pasiūlymo vertė apie 162 mln. litų).

Šalčio barjeras

Pasak bendrovės „Sonex Technologies“ interesams atstovaujančio advokato Andriaus Iškausko, vienas  reikalaujamų techninių greičio matuoklių parametrų – veikimo temperatūra nuo –30 laipsnių iki +40 laipsnių Celsijaus. Tačiau du iš penkių konkurso dalyvių pateikė konkurso reikalavimų neatitinkančius pasiūlymus. Jų siūlomų matuoklių „MultaRadar S580“ rodmenys teisiškai galioja tik esant ne žemesnei nei –10 laipsnių temperatūrai. Tačiau kitų konkurso dalyvių nuostabai jų pasiūlymai buvo priimti. Kadangi šalčiui ne tokie atsparūs matuokliai pigesni, būgštaujama, kad jų tiekėjas ir bus pripažintas konkurso laimėtoju.
„Tačiau taip taupyti yra ne kas kita, kaip švaistyti mokesčių mokėtojų pinigus. Spaudžiant didesniam nei dešimties laipsnių šalčiui, greitį viršijantys vairuotojai galės nesibaiminti, kad juos nubaus policija, nes keliuose sumontuoti greičio matuokliai neveiks arba jų rodmenys teisiškai negalios. Taip įvyks, jeigu šiomis dienomis, kaip planuojama, Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašys sutartį pirkti transporto priemonių greičio matavimo paslaugas. Preliminarus konkurso laimėtojas pasiūlė matavimo prietaisus, veikiančius tik nuo – 10 laipsnių temperatūros“, – teigė A.Iškauskas.
Advokato teigimu, panaši padėtis buvo susiklosčiusi, kai Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai naudojo nesertifikuotus radarus „Berkut R“. Už greičio viršijimą nubausti vairuotojai kreipėsi į teismą. Jame buvo patvirtinta, jog radarų rodmenys kelia abejonių.
Valstybinė metrologijos tarnyba, kuri nustato konkurse dalyvaujančių dalyvių siūlomų prietaisų technines ypatybes ir tinkamumą teisinei metrologijai, patvirtino, kad dviejų konkurso dalyvių pateiktų stacionariųjų greičio matuoklių „MultaRadar S580“ „darbinė temperatūra yra nuo –10 laipsnių iki +50 laipsnių“, o skaitmeninės fotokameros „darbinė temperatūra – nuo 0 iki +50 laipsnių“.

Abejonių nekyla

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Saugaus eismo skyriaus vyresnysis specialistas Povilas Narbutas teigė, kad viešojo pirkimo procedūros dar vyksta ir jokie sprendimai nepriimti.
„Žinau kai kurių konkurso dalyvių būgštavimus dėl pasiūlytų greičio matuoklių techninės charakteristikos, tačiau mums pateikti dokumentai neleidžia abejoti, kad minėta įranga neatitinka kokių nors reikalavimų. Mes turime pažymas akredituotų laboratorijų, kurios vertino greičio matuoklius ir patvirtino, kad jie sėkmingai veikia nurodytoje temperatūros amplitudėje“, – tikino P.Narbutas.
Pašnekovas teigė, kad gavus pretenzijų dėl šio konkurso, pasiūlymų nagrinėjimo laikas bus pratęstas.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų