Pereiti į pagrindinį turinį

Internetas palengvina dalią ir mokiniams, ir mokytojams

2012-03-14 20:00
Internetas palengvina dalią ir mokiniams, ir mokytojams
Internetas palengvina dalią ir mokiniams, ir mokytojams / Simono Švitros nuotr.

Lietuvoje sukurtos trys interneto svetainės, kurios ne tik palengvins mokymąsi 5–8 klasių moksleiviams, bet ir padės mokytojams geriau pasiruošti pamokai.

Mokytis bus linksmiau

Nuo šiol lietuvių kalbos, fizikos, biologijos ar chemijos jaunesnių klasių moksleiviai gali naudotis trimis naujomis interneto svetainėmis: „Lietuvių kalbos kursas 5–6 klasėms“, „Literatūros kūriniai 5–8 klasėms“ ir „Gamtos mokslų kursas 7–8 klasėms“.

Šios svetainės yra prieš trejus metus pradėto vykdyti nacionalinio, ES struktūrinės paramos fondų paremto projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ rezultatas.

Projekto paskirtis – rasti veiksmingų būdų, kaip ugdyti ir vertinti 5–8 klasių mokinių gebėjimo mokytis, komunikavimo gimtąja kalba ir gamtamokslinę kompetencijas, parengti tam reikalingas mokymo ir vertinimo priemones.

Naudodamiesi pirmąja svetaine moksleiviai lietuvių kalbos galės mokytis žaisdami ir kurdami komiksus, žiūrėdami filmukus ir paskui atlikdami užduotis, rašydami laiškus, leisdami laikraščius. Antroje svetainėje skelbiami lietuvių ir visuotinės literatūros kūriniai txt, pdf, epub ir mp3 formatais. Gamtos mokslų svetainėje mokiniai galės nagrinėti interaktyvias demonstracijas, atlikti virtualius bandymus ir stebėjimus. Toks mokymasis vaikams, projekto vadovės Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus metodininkės Onos Vaščenkienės teigimu, be abejonės, bus įdomesnis, patrauklesnis už jau įprastą.

Naudingos ir patogios

Šiomis naujomis interneto svetainėmis mokiniai gali naudotis ir savarankiškai, ir padedami mokytojo. „Didelis svetainių pranašumas, kad vaikas, jei jis nebuvo pamokoje, mokydamasis svetainėje, gali neatsilikti nuo draugų“, – sakė O.Vaščenkienė.

Svetainės naudingos ne tik moksleiviams, bet ir mokytojams. Jie, naudodamiesi skaitmenine medžiaga, mokiniams gali kurti įdomias, aktualias, į aktyvų mokymąsi įtraukiančias pamokas. O įtraukti vaikus per pamoką, juos sudominti, pašnekovės nuomone, yra labai svarbu.

Užduočių ir temų svetainėse išties nemažai. Lietuvių kalbos svetainėje 5–6 klasėms pateikiami 385 mokymosi objektai, 200 testų užduočių. Gamtos mokslų kursą sudaro 60 temų, yra sukurta 180 mokymosi objektų ir 1220 testų užduočių, taip pat žinynas. Svetainėmis patogu naudotis. Pavyzdžiui, mokinys gamtos mokslų svetainėje atliktas užduotis iš interneto svetainės mokytojui gali nusiųsti elektroniniu paštu.

Galimybė mokytis kitaip

Paprašyta papasakoti, kaip gimė ši projekto idėja, jo vadovė sakė, kad viskas prasidėjo nuo pirmo projekto „Gamtos mokslų kursas 5–6 klasėms“. Tai buvo pirmas Lietuvoje tokio pobūdžio produktas, prieinamas visiems mokiniams. „Dalyvavome konkurse „Naujasis knygnešys“, kuris yra atranka į tarptautinį. Jį laimėjome kartu su leidykla „Šviesa“, o tarptautiniame konkurse buvome vieni iš penkių nugalėtojų. Pasijutome įvertinti, nes iš pradžių Lietuvoje lyg ir nebuvome pastebėti“, – apie 2009 m. laimėtą konkursą kalbėjo pašnekovė.

Moteris teigė, jog 2006 m. atliktas tyrimas parodė, kad buvo labai kritęs susidomėjimas gamtos mokslais. Ne paslaptis, kad tėvai dažnai skundžiasi negalėdami vaikų atitraukti nuo kompiuterių. Atsiradus svetainei, O.Vaščenkienės teigimu, vaikai išėjo į virtualią erdvę ir dabar gali mokytis taip, kaip jiems įdomu.

 

„Gerai ir tai, kad skaitmeniniai objektai leidžia parodyti tai, kas nematoma plika akimi: galima nupiešti dalelytes, kurių nematome net pro mikroskopą, parodyti greitai, lėtai vykstančius, pavojingus procesus, nes jie čia nepavojingi, ir pan.“, – apie sėkmingą projektą dėl jame dalyvaujančių idėjai neabejingų žmonių kalbėjo jo vadovė.

Dalyvavo 10 mokyklų

Projekte „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ dalyvavo dešimt mokyklų iš visos Lietuvos. Kiekvienoje jų buvo suburta komanda, kurią sudarė lietuvių kalbos, biologijos, fizikos, chemijos mokytojai ir mokyklos vadovas. Mokytojai bendradarbiaudami tarpusavyje ir su mokiniais ieškojo būdų, kaip tobulinti mokymą ir mokymąsi.

Mokymuose dalyvavo apie 500 pedagogų, buvo parengta 60 kompetencijų ugdymo švietimo konsultantų. Seminarų dalyviai svarstė šiuolaikinio ugdymo tikslus, mokytojai kūrė pamokų scenarijus, stebėjo vieni kitų pamokas, dalijosi patirtimi. Jiems mokytis padėjo Lietuvos ir Didžiosios Britanijos ekspertai.

Kovo 9 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ įvyko projekto baigiamoji konferencija. Joje dalyvavo projekto mokyklų komandos, leidinių rengėjai, skaitmeninio ugdymo turinio kūrėjai ir leidėjai, ekspertai ir kiti.

„Buvo didelė ir labai sėkminga konferencija. Labai aktyviai sudalyvavo pačios mokyklos. Atvyko jų komandos, dalijosi patirtimi, vyko diskusijos, produktų pristatymai“, – nuoširdžia, kaip pati pavadino, konferencija džiaugėsi projekto vadovė.

2009 m. pradėtas projektas baigsis 2012 m. kovo 27 d. Jis yra pratęstas. Antrame etape, kuris truks iki 2015 m., bus sukurtos trys interneto svetainės, skirtos dalykinėms ir bendrosioms kompetencijoms ugdyti: „Lietuvių kalba 7–8 klasėms“, „Geografija 6–8 klasėms“, „Žmogaus saugos ir sveikatos ugdymas 5–8 klasėms“.

 


 

Svetainių adresai:

„Lietuvių kalbos kursas 5-6 klasėms“ (http://lietuviu5-6mkp.emokykla.lt/), „Literatūros kūriniai 5-8 klasėms“ (http://ebiblioteka.mkp.emokykla.lt/), „Gamtos mokslų kursas 7-8 klasėms“ (http://gamta7-8.mkp.emokykla.lt/).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų