Anot ministerijos pranešimo, gruodžio mėnesį vykę bandomieji greičio matavimai parodė, kad leistiną greitį viršija maždaug kas trečias vairuotojas.
Bandomuoju režimu veikusi vidutinio greičio matavimo sistema 25-iuose kelių ruožuose iš viso įvertino daugiau nei 1,6 mln. pravažiavusių transporto priemonių vidutinį greitį. Nustatyta, kad leistiną greitį viršijo apie 34 proc. vairuotojų.
Kelio ruožuose, kuriuose leistinas greitis buvo iki 90 km/val., per mėnesį užfiksuota beveik 3000 automobilių, važiavusių greičiau nei 130 km/val. Didžiausias leistino greičio viršijimas – vidutinis 192 km/val. greitis – užfiksuotas kelyje tarp Marijampolės ir Kybartų. Daugiausia pažeidimų atvejų nustatyta kelyje Panevėžys–Šiauliai.
Pranešime teigiama, kad visoje Lietuvoje diegiama vidutinio greičio matavimo sistema praėjusį mėnesį veikė bandomuoju režimu, ne visą laiką veikė visos įrengtos vaizdo kameros, todėl tikėtina, kad pažeidėjų būta gerokai daugiau.
Diegiami vidutinio greičio matuokliai, dar vadinami sektoriniais matuokliais, veiks ištisą parą ir galės atpažinti daugiau nei 120 šalių transporto priemonių valstybinės registracijos numerius. Kontroliuojamo kelio ruožo pradžioje ir pabaigoje įrengti greičio matavimo postai vaizdo kameromis fiksuos pravažiuojančių transporto priemonių valstybinius numerius, įvažiavimo į ruožą ir išvažiavimo iš jo laiką ir nustatys vidutinį greitį ruože. Kiekvienu leistino greičio viršijimo atveju visi duomenys, būtini pažeidimui nustatyti ir įforminti, bus automatizuotai fiksuojami ir perduodami į centrinę informacinę sistemą tolesniam apdorojimui.
Susisiekimo ministerijos žiniomis, vidutinio greičio matavimo sistemos veikia Austrijoje, Ispanijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Prancūzijoje, Suomijoje, Šveicarijoje ir kitose šalyse. J
Šalys, taikančios vidutinio greičio kontrolę, nurodo, kad kontroliuojamuose kelio ruožuose tai padeda ženkliai sumažinti žūčių skaičių, priklausomai nuo šalies – apie 80 procentų.
Naujausi komentarai