Jūrininkai - turistų teisėmis
Naujajame Užsieniečių teisinės padėties Lietuvoje įstatymo projekte užsienio jūrininkai neminimi. Todėl, būdami Klaipėdos uoste, jie turi tik paprastų turistų teises.
Dabar galiojančiame įstatyme bent jau yra teiginys, kad laivų, atplaukusių krovai į Klaipėdos uostą, įgulų nariai, gali išlipti iš laivo ir išeiti į miestą su pasienio poste patvirtina laivo role. Naujojo įstatymo projekte, kurio prireikė Lietuvai rengiantis stoti į Šengeno zoną, net ir šito nėra.
Užsienio jūrininkams, kurie į Lietuvą atvyksta pakeisti įgulos narių ar laivų remontui, taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir paprastiems užsienio piliečiams. Jeigu laivas dėl audros užtrunka uoste, o jūrininkams išduota 5 dienų tranzitinė viza nustoja galioti, jiems keliamos administracinio pažeidimo bylos. Laivo savininkas priverstas už juos mokėti baudas – kelis tūkstančius litų.
Kaip tvirtina Lietuvos laivų statybos ir remonto įmonių asociacija, dar didesnių išlaidų patiria Klaipėdoje remontuojamų užsienio laivų savininkai. Įgulų nariai, kaip ir paprasti užsienio piliečiai, Lietuvoje gali būti 90 parų. Kai remontas trunka ilgai, laivo savininkams tenka 2-3 kartus keisti jūrininkus. Todėl jie nenori savo laivų remontuoti Klaipėdoje, kenčia Lietuvos kaip jūrų valstybės įvaizdis. Lietuvos jūrinės asociacijos ir Lietuvos jūrininkų sąjunga kartu su Seimo nariu Vaclavu Stankevičiumi parengė savo siūlymus įstatymo projektui. Pagal Tarptautinę jūrų teisę ir jūrinėse valstybėse galiojančią praktiką užsienio jūrininkams jie numato ypatingą teisinę padėtį Lietuvoje.
„Dar yra laiko ištaisyti aplaidumą. Mūsų siūlymais susidomėjo Lietuvos užsienio reikalų ministerijos Migracijos departamentas ir URM. Praėjusios savaitės pabaigoje su jų atstovais susitiko Lietuvos laivų statybos ir remonto įmonių asociacijos bei Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovai. Mes supratome vieni kitus, buvo įsiklausyta į mūsų siūlymus“, - su pasitenkinimu konstatavo V.Stankevičius.
Šiuose klaipėdiečių pasiūlymuose remontuojamų užsienio laivų jūrininkams siūloma vizas duoti visam stovėjimo Klaipėdos uoste laikotarpiui. Jūrininkams, į Klaipėdą atvyksiantiems pakeisti įgulų, kai jie bus įtraukti į laivo rolę, turi būti taikomas JTO jūrų teisės konvencijos teiginys: laivas yra užsienio valstybės teritorija.
Naujausi komentarai