Iki šiol pametus bent vieną numerio ženklo plokštelę reikėdavo perregistruoti automobilį. Nuo kitų metų ši tvarka keičiama – netekus vienos iš dviejų numerio plokštelių vieną kartą bus išduodamas jos dublikatas. Tad automobilio savininkui ar valdytojui reikės sumokėti tik už jo pagaminimą, o ne perregistravimą, pranešė valstybės įmonė „Regitra“.
„Tai leis ne tik sutaupyti mūsų klientams, bet kartu ir sumažės administracinė našta“, – sakė „Regitros“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.
Keičiasi ir taksi bei istorinių automobilių numerio ženklų spalvos. Šiuo metu taksi numerio ženklų plokštelės yra geltonos spalvos, istorinių transporto priemonių – rudos. Įsigaliojus atnaujintoms taisyklėms jų spalvos bus pakeistos į baltą. Atsisakius specifinės spalvos plėvelių, tikėtina, atpigs gamybos kaštai ir tai leis sumažinti paslaugų kainas „Regitros“ klientams.
Elektromobiliai iki šiol ženklinti su priekyje esančiu EV raidžių deriniu. Atsižvelgiant į didėjantį šių automobilių skaičių bei poreikį plėsti numerio ženklų derinių kombinacijas, nuo kitų metų bus naudojama tik E raidė ir bet kuri kita abėcėlės tvarka einanti raidė. Tokiais išskirtiniais numeriais bus žymimi ir hibridiniai automobiliai, įkraunami iš išorės.
Šiuo metu pirmieji du skaičiai istorinių numerių ženkluose turėtų nurodyti automobilio pagaminimo metus, tačiau kilmės dokumentuose dažniausiai naudojami modelio metai, jie registracijos metu ir yra įrašomi į valstybinius numerius. Tai reiškia, kad skelbiami duomenys gali būti klaidingi.
„Istorinių automobilių valdytojų pageidavimu, gamybos metai galėtų būti nurodomi vertintojų išduodamuose lipdukuose, kurie galėtų būti klijuojami ant kėbulo, gerai matomoje vietoje. Juk valstybinio numerio ženklai nėra automobilio puošmena, o tik jo identifikavimo priemonė“, – teigė D. Jurgutis.
Dabar Lietuvoje yra 601 įregistruotas elektromobilis, istoriniais numerio ženklais paženklintų automobilių yra 120, taksi – 3567.
Naujausi komentarai