Apie tai plačiau papasakojo biologijos mokytojas Paulius Sungaila.
– Ką jums reikėtų pasiūlyti, kad jūs persikraustytumėte dirbti į Priekulę arba Plungę?
– Viena iš problemų su provincijos mokyklomis yra ta, kad jie nebūtinai gali pasiūlyti daug krūvio. Miestas laimi prieš mažesnį miestelį. Mieste yra daugiau mokyklų, didesnė darbo pasiūla. Mokytojai dažniausiai turi tą problemą, kad ieško darbo, o suradę, neturi pilno etato. O dėl Užimtumo tarnybos duomenų yra keletas aspektų. Nenuosekli, politinė kryptis, kuri buvo vykdoma mokytojų rengimu. Netrūkstamų specialybių mokytojai buvo ruošiami daugybę metų, todėl mes turime kūno kultūros mokytojų perteklių. Kita problema, daugiau to darbo ieško provincijų mokyklos. Jauni specialistai dažniausiai išsirenka kryptis, kurios būna didžiuosiuose miestuose ir į provincijas nebesugrįžta.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kas tada priviliotų į provincijos mokyklą, kad dirbi mažai valandų, bet moka pilną atlyginimą?
– Nėra vieno sprendimo. Reikėtų didesnių finansinių paskatinimų. Norint privilioti mokytoją iš miesto į provinciją, reikalingas visas skatinimo paketas. Tai galėtų būti būsto paskolos padengimas kažkokia forma ar net būsto pasiūla mokytojui.
– O jus patį kas paskatintų? Būstas, didesnė alga?
– Jaunas mokytojas, kuris yra kilęs iš provincijos, yra lengviau priviliojamas ten sugrįžti. Bet jeigu jaunas specialistas yra sukūręs visą savo socialinį ratą didesniame mieste – šeimą, įsigijęs būstą – tada iš principo jau tavo gyvenimas yra sustatytas aplink miestą. Net jei būtų pasiūlomas automobilis, būstas ar didesnė alga, jau įsikūrusiam mieste specialistui tai nelabai ką pakeistų. Reikia galvoti apie jaunus specialistus, kurie yra kilę iš tų provincijų. Nes kilusį iš miesto bus labai sunku įtikinti išsikelti.
Net jei būtų pasiūlomas automobilis, būstas ar didesnė alga, jau įsikūrusiam mieste specialistui tai nelabai ką pakeistų.
– Tad jūsų jau niekas nepriviliotų į provinciją?
– Šiuo metu tikrai ne. Nebent tai būtų koks nors technologinis sprendimas. Man yra tekę dirbti kai kuriose mokyklose nuotoliniu būdu. Esu tam atviras. Nereikia prisirišti prie idėjos, kad fizinis mokytojas kažkokiu būdu bus atviliotas dirbti į provinciją. Galbūt keisis pats formatas, kaip dirbama su moksleiviais. Mane kaip jauną specialistą domintų skaitmeninio darbo galimybė.
– Tai būtų vienas iš sprendimo būdų. Mokytojas gyvena Vilniuje ar Kaune, o rajonų mokyklose moko nuotoliniu būdu. Pandemija juk leido pasitreniruoti.
– Tai yra vienas iš mokymosi įvairovės praturtinimų. Moksleiviams tai irgi yra į naudą.
Naujausi komentarai