Druska tebebrangsta
Pagal šalyje galiojančius Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvus, žiemos sezonas pradedamas ne vėliau kaip lapkričio 1-ąją ir baigiasi ne anksčiau kaip balandžio 31-ąją.
Pernai visam sezonui pirmą kartą druską „Kelių priežiūra“ pirko ir ją Lietuvai tiekė iš Maroko. Sutartis dar galiojanti, tad tiekimo grandinė – ta pati.
„Per šešis praeitos žiemos sezono mėnesius keliuose išbarstėme apie 100 tūkst. t druskos, o ja buvo padengta ir nuvalyta daugiau kaip 1,5 mln. km šalies kelių. Šių metų žiemos sezonui jau atsigabenome į sandėlius per 62 tūkst. t druskos. Sandėliai užpildyti, prireikus nauja siunta atkeliaus vėliau“, – sakė vienas „Kelių priežiūros“ vadovų Karolis Sakalauskas.
6 mln. eurų – maždaug tiek pernai per sezoną druska kainavo „Kelių priežiūros“ bendrovei.
Pernai per sezoną druska bendrovei kainavo apie 6 mln. eurų. Atsisakius baltarusiškos druskos, pasirinkta marokietiška, bet jos kaina, įskaičius brangusius degalus ir transportavimą, buvo bene 30 proc. didesnė.
Atsižvelgiant į dabartines ekonomikos tendencijas, ekspertai prognozuoja, kad druskos kaina, tikėtina, kils dar apie 20 proc.
Penki priežiūros lygiai
Magistraliniais, krašto ir rajoniniais keliais automobilių eismo intensyvumas skirtingas, todėl žiemos priežiūros darbai skirstomi į penkis lygius.
Pirmiausia valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Pirmas priežiūros lygis – šiems keliams: A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda), VIA BALTICA (Ryga–Panevėžys–Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas–Marijampolė–Suvalkai), A19 (Vilniaus pietinis aplinkkelis), A2 (Vilnius–Panevėžys) ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų (iš viso 701 km).
„Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai – barsto bet kuriuo paros metu“, – teigė K.Sakalauskas.
Budės, valys, barstys
Didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai (apie 1,22 tūkst. km) prižiūrimi pagal antrą priežiūros lygį. Kelininkai budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val.
Dauguma krašto ir intensyviausi rajoniniai keliai (apie 6,16 tūkst. km) prižiūrimi pagal trečią priežiūros lygį (nuo 4 iki 19 val.).
„Krašto ir rajoniniuose keliuose, kurių yra apie 3,57 tūkst. km ir kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis nei 1 000 automobilių per parą, priežiūros tarnybos dirba nuo 6 iki 18 val.“, – pasakojo „Kelių priežiūros“ atstovas.
Pagal penktą priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių (apie 9,83 tūkst. km). Juose dirbama nuo 9 iki 18 val.
Rūpinasi ir savivaldybės
„Kelių priežiūra“ atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose, mažesniuose miestuose ir miesteliuose.
Už kitų gatvių priežiūrą šiose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės.
Informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti internete (www.eismoinfo.lt), taip pat paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju numeriu 1871.
Naujausi komentarai