Vasaros sezono rezultatus apibendrinę kelionių organizatoriai praneša apie padidėjusius į Lietuvą atvykstančių aptarnautų turistų srautus. Per 2013-ųjų vasaros sezoną (balandžio-spalio mėn.) įmonė „Baltic Tours“ teikė turizmo paslaugas 4573 užsienio svečiams, o tai – 12 proc. daugiau nei pernai. Pasak bendrovės atstovės Rasos Levickaitės, daugiausia per jų įmonę Lietuva domisi turistai iš Japonijos.
„Itin tankiai apgyvendintos salos gyventojus mūsų šalyje žavi gamta ir erdvė – neišnaudoti, neurbanizuoti žemės plotai, todėl japonai labai dažnai prašo autobusų vairuotojų sustoti pakelėje tam, kad tiesiog nusifotografuotų rugių lauke“, - sakė R. Levickaitė.
Pažintines keliones po Baltijos šalis itin pamėgę japonai sudaro daugiau nei pusę per „Baltic Tours“ kelionių organizatorių į Lietuvą atvykstančių turistų. Antrą vietą pagal turistų srautus užima keliautojai iš JAV ir Kanados, trečioje vietoje – turistai iš kitų Azijos šalių, ketvirta vieta atitenka Australijai, penkta – Europos ir Pietų Amerikos šalims.
„Vardijant procentais, per 2013-tųjų vasaros sezoną Lietuvą aplankę turistai iš Japonijos sudaro 52 proc., iš JAV ir Kanados - 25 proc., iš kitų Azijos šalių – 12 proc., iš Australijos – 8 proc. ir iš Europos bei Pietų Amerikos žemyno – 3 proc. Džiaugiamės, kad įmonės aptarnaujamų turistų srautai auga. Turistų srautas galėtų būti ir didesnis, tačiau tenka nuožmiai konkuruoti su estų kelionių organizatoriais, nes Estijoje pridėtinės vertės mokestis yra 20 proc., o viešbučiams taikomas lengvatinis 9 proc. PVM“, - kalbėjo R. Levickaitė.
Lietuvos Turizmo asociacijai priklausantis, įvažiuojamąjį turizmą aktyviai jau 22 metus skatinantis kelionių organizatorius „Baltic Tours“ organizuoja pažintines keliones po Baltijos šalis. Norint kelionę pratęsti, siūlomos papildomos kelionės po Skandinavijos šalis, Rusijos miestus, Centrinę Europą.
„Skrisdami tūkstančius kilometrų, pavyzdžiui, iš Japonijos ar Australijos, vienos kelionės metu turistai stengiasi aplankyti ne tik Lietuvą, bet ir daugiau šio regiono šalių“, - teigė R. Levickaitė. Tipinis į Lietuvą atvykstančio turisto portretas: senjoras, jau aplankęs garsiausius pasaulio miestus ir susidomėjęs Baltijos regionu dėl galimybės per vieną kelionę aplankyti net 3-6 šalis.
Pasak R. Levickaitės, į Lietuvą iš įvairiausių šalių atvykstantys keliautojai turi skirtingų įpročių bei bruožų, į kuriuos atsižvelgiama organizuojant keliones. Pavyzdžiui, nors europiečiai ypatingais įgeidžiais nepasižymi, su ispanais, italais dirbantis gidas turi nepamiršti, kad jie dažnai vėluoja. JAV, Kanados ir Australijos turistai labai vertina komfortą, erdvę, todėl dažniausiai renkasi erdvesnius viešbučių kambarius ir keliones mažesnėmis grupėmis. O štai Rytų kultūrai atstovaujantys japonai turi itin specifinių reikalavimų. Pavyzdžiui, viešbutyje nakvojančios poros kambaryje turi būti dvi atskiros lovos, kambarys gali būti tik su vonia, kurioje yra nuimama dušo galvutė, nes japonai dėl kultūrinių įsitikinimų vengia praustis po dušu. Japonai kelia ir ypatingus maisto reikalavimus, vienoje dvidešimties asmenų grupėje gali tekti serviruoti net dešimt skirtingų patiekalų, nes klientų įnoriai labai skiriasi.
„Darbui su itin reikliais japonais reikia ne tik moralinio, kultūrinio pasirengimo, bet ir profesionalios komandos bei labai patikimų partnerių, kurie užtikrintų pageidaujamos kokybės paslaugas. Džiaugiamės, kad turistų iš Japonijos grupės nuolat gausėja, jie užsako vis daugiau paslaugų, įtraukiant folkloro pasirodymus, dvarų lankymą, gintaro pirtis“, - pasakojo įmonės atstovė.
Labiausiai Lietuvoje japonus žavi žaliuojanti gamta. Vienas mėgstamiausių lankytinų kultūrinių objektų – Šv. Onos bažnyčia Vilniuje ir konsulo Sugiharos muziejus Kaune. Populiariausi suvenyrai – juvelyriniai dirbiniai iš gintaro. Rygos turguje japonai mėgsta įsigyti ir paragauti sulos, medaus, lašinių, noriai perka vilnones kojines ir medinukus. Visiškai teisingas ir japono turisto, nuolat viską fotografuojančio, įvaizdis: vienos kelionės metu standartiškai padaroma iki kelių tūkstančių fotografijų. Jose užfiksuoti ir tradiciniai lietuviški didžkukuliai, kuriuos japonai labiau mėgsta fotografuoti nei valgyti. Taip pat jie ragauja silkės ir labai stebisi, kad parduotuvėse yra tiek jos rūšių.
Pasak įmonės atstovės R. Levickaitės, Lietuvą užsieniečiai vertina labai pozityviai, ypač - kultūros paveldą, gidų, vairuotojų profesionalumą, viešbučių darbą. Tačiau negaili pastabų maitinimo įstaigų aptarnavimui, prastiems keliams bei netinkamai viešųjų tualetų infrastruktūrai.
Naujausi komentarai