„Matematikos tarpinių patikrinimų užduotys – tiek A, tiek B lygio – buvo sunkesnės, nei to reikalauja matematikos užduoties aprašas, – apie komisijos išvadas antradienį pranešė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM). – Mokiniams balai už užduotis bus indeksuojami, perskaičiuoti jiems palankesniu įvertinimu. Mokinių rezultatai dėl to gerės.“
Komisija matematikos tarpinius patikrinimus peržiūrėjo sulaukusi visuomenės, moksleivių kritikos dėl per sudėtingų užduočių.
Kovo viduryje Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) paskelbė tik matematikos A lygio patikrinimo rezultatus – vidurkis neperkopė pusės maksimaliai galimų surinkti balų. Jis siekė 8,5 iš 20 galimų. Apie B lygio rezultatus NŠA teigė paskelbsianti informaciją po komisijos išvadų.
Ši antradienį ekspertai konstatavo, kad patikrinime buvo uždavinių, kurių formuluotės apsunkina sąlygos supratimą, pateikta uždavinio sprendimui nereikalingos kontekstinės informacijos, atsakymų pasirinkimo teiginiai yra ilgi, todėl mokiniai galėjo sugaišti daugiau laiko, siekdami suprasti, ką reikia padaryti konkrečiame uždavinyje.
„Dalyje uždavinių iš mokinių reikalaujama atlikti keleto žingsnių skaičiavimus, tačiau, juos atlikę, mokiniai gauna tik 1 tašką, arba reikalaujama nurodyti 3 teisingus atsakymus ir už tai skiriami tik 2 taškai (1 taškas skiriamas už 2 teisingus atsakymus, o pateiktas 1 teisingas atsakymas nėra niekaip vertinamas)“, – nurodo ministerija.
Matematikos tarpinių patikrinimų užduotys – tiek A, tiek B lygio – buvo sunkesnės, nei to reikalauja matematikos užduoties aprašas.
Anot jos, komisija taip pat nustatė, kad patikrinime yra uždavinių, kurie vertinami tik 2 arba 0 tašku ir nenumatyta galimybė gauti 1 tašką, nors dalis skaičiavimų galimai atlikta teisingai.
Ekspertai taip pat pateikė konkrečias rekomendacijas dėl matematikos užduoties aprašo – užduočių rengimo etape būtina užtikrinti dermę tarp matematikos B ir A lygių tarpinių patikrinimų užduočių. Jos turi atitikti konkrečiam kursui taikomus reikalavimus.
Taip pat komisija siūlo, kad užduoties sprendimui būtina numatyti daugiau laiko, nes sprendžiant uždavinius, pateikiamus elektroninėje testavimo sistemoje, jų sprendimą reikia atlikti persirašant uždavinio sąlygą ar jos dalį, persibraižant brėžinį ir panašiai, todėl mokiniams nebelieka laiko pasitikrinti savo atliekamų skaičiavimų, jie negali pademonstruoti realių savo matematikos žinių ir gebėjimų.
Išlaikant tą patį 45 min. laiką 15 uždavinių sprendimui, uždaviniai turi būti paprastesni, greičiau ir lengviau skaitomi ir išsprendžiami.
Komisijos nuomone, konstruojant užduotį turėtų būti mažiau uždavinių su pateiktais pasirinkti atsakymais, o daugiau uždavinių, kuriuose reikia patiems mokiniams įrašyti formulę ar jos dalį, pateikti tarpinių skaičiavimų rezultatus.
Tai, pasak ekspertų, leistų objektyviau įvertinti, ar mokiniai tikrai išmokę temą.
Matematikos tarpinio patikrinimo rezultatus NŠA paskelbs iki balandžio 9 dienos.
Naujausi komentarai