Kontrolierė: „Telia Lietuva“ atrankoje diskriminavo baltarusiškų šaknų turinčią kandidatę

  • Teksto dydis:

Bendrovės „Telia Lietuva“ atstovė diskriminavo į darbo pokalbį pakviestą kandidatę dėl jos tautybės, kalbos, kilmės ir pilietybės, pirmadienį paskelbė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

Vasarą į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą kreipėsi moteris, kurią į SEO vadybininko (-ės) (angl. SEO Manager) atranką pakvietė „Telia Lietuva“ specialistė.

Pareiškėja į savo socialinio tinklo „LinkedIn“ paskyrą gavo įmonės atrankų specialistės žinutę, kviečiančią pretenduoti į minėtą poziciją. Telefoninio pokalbio metu kandidatė atsakė į klausimus apie savo patirtį, kvalifikaciją, pranešė, kad lietuvių kalba nėra jos gimtoji kalba – ji lenkė.

Pareiškėja buvo pakviesta į antrąjį pokalbį, tačiau šis buvo atšauktas ją informavus, kad nors jos kvalifikacija tinkama, dėl susiklosčiusios geopolitinės padėties baltarusiai (-ės) ir rusai (-ės) nepriimami.

Pretendentų patikrinimo procese įmonė sužinojo, kad Baltarusijoje gimusi moteris turi dvigubą, tai yra, Lenkijos–Baltarusijos, pilietybę.

„Tavo patirtis, išties, atitinka keliamus reikalavimus ir tinka mūsų siūlomai pozicijai, visgi, visiems darbinamiems kandidatams atliekame background (vidinę, red.past.) patikrą, kurios, deja, rusų ir baltarusių kandidatai dėl susiklosčiusios geopolitinės situacijos šiuo metu nepraeina, tad kol kas negalime toliau svarstyti tavo kandidatūros. Išties gaila dėl susiklosčiusios padėties, tačiau asmeniškai tikiu, kad kitomis aplinkybėmis puikiai tiktum komandai su savo ilgamete patirtimi“, – atrankos metu gautą žinutę kontrolieriaus tarnybai pateikė kandidatė.

Neetiškas ir neteisėtas motyvas

Detaliai išanalizavusi situaciją lygių galimybių kontrolierė nustatė, jog „Telia Lietuva“ pažeidė Lygių galimybių įstatymą. Reikalavimas mokėti valstybinę kalbą yra pagrįstas ir suprantamas, tačiau įmonės argumentai nėra įtikinantys.

Kontrolierės Birutės Sabatauskaistės teigimu, žinutėje išdėstytas motyvas nebekviesti kandidatės į kitą atrankos etapą yra ne tik neetiškas, bet ir neteisėtas.

Geopolitinė mūsų regiono situacija yra tikrai įtempta, tačiau darbuotojų atrankoje privalu vadovautis kritinio mąstymo, nediskriminavimo ir profesionalumo principais.

„Geopolitinė mūsų regiono situacija yra tikrai įtempta, tačiau darbuotojų atrankoje privalu vadovautis kritinio mąstymo, nediskriminavimo ir profesionalumo principais. Pareiškėja yra Europos Sąjungos pilietė, turinti teisę gyventi ir dirbti Lietuvoje. Nedemokratiška Baltarusijos vadovybė kelia grėsmę mūsų šalies saugumui, tačiau tai nereiškia, kad baltarusiškų šaknų turintys asmenys dėl savo kilmės savaime yra prastesni ar mažiau verti orių darbo sąlygų“, – sako B. Sabatauskaitė.

Pirmojo pokalbio metu pareiškėjos lietuvių kalbos žinios ir minčių dėstymo sklandumas buvo pakankami, kad ji būtų pakviesta į kitą etapą. Be to, atrankų specialistės žinutė, atskleidžianti, kad tautybė, kilmė ir pilietybė buvo pagrindinė priežastis, parašyta aiškiai ir nedviprasmiškai.

Kontrolierė įspėjo „Telia Lietuva“ vadovybę dėl padaryto lygių galimybių pažeidimo. Ji įmonei taip pat rekomendavo pasitvirtinti visiems darbuotojams žinomą lygių galimybių politiką, kurios būtų laikomasi ir įdarbinimo procedūrų metu.

Pasak „Telia“ pranešimo, bendrovė nuo 2020 metų yra pasitvirtinusi Lygių galimybių gaires, visi vadovai bei atrankų specialistai privalo išklausyti Nešališko samdymo mokymus.

„Telia“: įvyko klaida

Atliekant tyrimą bendrovės atstovai paaiškino, kad komunikacijoje su pareiškėja įvyko žmogiška klaida.

Pasak jų, atrankų specialistė, nežinodama bendrovės procesų, klaidingai interpretavo sprendimą ir informaciją pareiškėjai pranešė netinkamai.

Įmonės administracijos teigimu, „Telia Lietuva“ nerenka duomenų apie kandidatų tautybę ar pilietybę, atsisakymo kviesti į kitą atrankos etapą priežastis – nepakankamos lietuvių kalbos žinios, nes viena iš priėmimo sąlygų – laisvai kalbėti ir rašyti lietuviškai.

Į antrąjį etapą, anot bendrovės, pareiškėja nepakviesta dar ir dėl to, kad pirmojo pokalbio metu jos išsakyti lūkesčiai buvo per dideli siūlomai darbo vietai.

Anot „Telia“ žmogiškųjų išteklių vadovo Ramūno Bagdono, bendrovės komandoje dirba daugiau kaip 2 tūkst. darbuotojų. Dalis jų – Baltarusijos, Ukrainos, Egipto, lndijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Lenkijos, Naujosios Zelandijos, Sakartvelo, Švedijos, Vokietijos ir Turkijos piliečiai.

„Vienas iš pozicijai keliamų reikalavimų buvo – laisvai kalbėti ir rašyti lietuvių ir anglų kalbomis. Atsiprašome kandidatės, kad jai buvo klaidingai iškomunikuota informacija apie atrankos procesą ir rezultatus“, – bendrovės pranešime sakė R. Bagdonas.

Anot jo, įvairovė ir pagarba kiekvieno asmens teisėms, nepaisant lyties, tautybės, etninės priklausomybės, religijos, amžiaus, lytinės orientacijos ar negalios, yra „Telia“ vertybių pagrindas. Visose „Telia“ veiklos srityse netoleruojama diskriminacija, priekabiavimas ir patyčios.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nesuprantu

nesuprantu portretas
gi parašyta buvo kad mokėti lietuviu ir anglu reikia, tai nemoka ko kandidatuoja...nuo visai isnaglejo trečiųjų salių žmonės...

gedas

gedas portretas
Kontroliere savo partneres aprupina darbu.Gal raskes rekomendacija>?

Realybe

Realybe portretas
Perkelus numeri į ežį neaktyvavo siulomo perkelimo plano, kreiptasi į RRT. Atsakymas iš telios "įvyko klaida". Daug klaidų kliento nenaudai, o kliento naudai kažko klaidų neatsiranda. Kada už klaidas susimokes tokios bendroves maustančios klientus "įvyko klaida" metodu.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių