Situacija
Liftuose ne visada saugu
Po to, kai Vilniuje viename daugiabučių nukrito lifto kabina su vaikais, specialistai teigia, kad šis įrenginys yra priskiriamas prie potencialiai pavojingų. Tačiau jie nesupranta, kaip galėjo atsitikti tokia nelaimė, nes lifto sistemoje veikia daugybė apsaugų, neleidžiančių kabinai nukristi žemyn.
Istorija - neaiški
Prieš porą dienų viename Vilniaus daugiabučių nukrito lifto kabina, nukentėjo joje važiavęs vienuolikmetis. Jis dėl patirtų traumų paguldytas į ligoninę. Pasak pranešimų, žemyn važiavusi kabina atsikabino ir nukrito. Policija kol kas nenustatė, iš kurio aukšto krito lifto kabina.
AB „Klaipėdos liftai“ direktorius Kazimieras Kazakevičius teigė, kad šioje istorijoje daug neaiškumų. Jis teigė neįsivaizduojąs, dėl ko galėjo atsitikti nelaimė.
Uostamiestyje 500 keleivinių liftų aptarnaujančios bendrovės vadovas teigė, kad pagrindinis dalykas, dėl kurio stengiasi visi įmonės žmonės, - saugus, pavojaus žmonių sveikatai nekeliantis lifto darbas.
K.Kazakevičius pasakojo, kad kas mėnesį atliekama techninė liftų apžiūra, kartą per metus tokie patikrinimai atliekami su bandymais. Tuo metu liftas leidžiamas didesniu nei įprasta greičiu ir su didesniu krūviu nei galima. Tokio bandymo metu matoma, ar veikia lifto kabinos gaudytojai, blokatoriai. Pasak direktoriaus, jei optimalus kabinos greitis padidėja 15 proc., automatiškai įsijungia kabinos gaudytojai. Ji yra sustabdoma, kad nenukristų.
Svarbus ir elgesys
Klaipėdoje yra dviejų greičių keleiviniai liftai. Vieni jų priklausomai nuo aukščio ir lifto tipo leidžiasi 0,71 metro per sekundę arba metro per sekundę greičiu.
K.Kazakevičius ramino, teigdamas, kad lifte suprojektuotos kelios saugos sistemos. Jei viena sugestų, įsijungtų kita.
Saugumą liftuose užtikrinančios įstaigos vadovas neslėpė, kad šiame darbe nemažą įtaką turi ir žmogiškasis faktorius. Labai svarbu, ar liftus prižiūrintys darbuotojai tai daro sąžiningai ir kokybiškai.
Tačiau saugumas lifte, pasak K.Kazakevičiaus, priklauso ir nuo žmogaus elgesio.
Nenormaliai besielgiantis pats sau pridarys nemalonumų užstrigęs lifto kabinoje.
Aukų išvengta
Direktoriaus teigimu, per pamainą dispečeriai sulaukia apie 20 avarinių iškvietimų. Dažniausiai liftai užstringa, jei viršijama keliamoji galia, nutrūksta elektros tiekimas arba jaunimas išdykauja. K.Kazakevičius garantavo, kad gerai prižiūrimuose uostamiesčio liftuose ramiai važiuojantis žmogus diskomforto nepajus.
Jis teigia, kad kituose šalies miestuose su liftais pasitaiko visko, tačiau uostamiestyje kol kas nelaimių nebuvo. Pati didžiausia avarija pastaraisiais metais buvusi beveik 100 procentų sudeginti liftai. Tačiau šioje situacijoje aukų nebuvo. Vėliau paaiškėjo, jog tai buvo tyčinis padegimas. Direktorius ramino, kad, kilus bent menkiausiam įtarimui dėl saugumo, liftas yra išjungiamas.
Kiekvienas keleivinis liftas yra pakabintas mažiausiai ant trijų lynų, iš kurių kiekvienas atlaikytų septynis kartus didesnį svorį nei leidžiama, be to, veikia gaudytuvai, todėl sunku įsivaizduoti, kaip liftas galėtų nukristi.
Kad ir kaip nenorėdamas gąsdinti žmonių, K.Kazakevičius teigė negalįs pasakyti, jog keltis liftais yra visiškai nepavojinga. Pasak jo, jei pavojaus nebūtų, liftus kaip potencialiai pavojingus įrenginius neprižiūrėtų valstybė.
Naujausi komentarai