- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžios noras sudažninti sveikatos patikros periodiškumą vyresnio amžiaus žmonėms užkliuvo lygių teisių kontrolieriams. Pasak jų, pats vyresnis amžius savaime nereiškia didesnės rizikos kelyje. Vis dėlto medikai dažnesnę sveikatos patikrą palaiko, pasakojama LNK reportaže.
Šiaulietis Romanas dirba autobusų vairuotoju, tad sveikatą tikrinasi kartą per dvejus metus.
„Būtų geriau rečiau, nes kas dvejus metus – labai dažnai“, – tikino autobusų vairuotojas.
Jei ne Romano darbas, sveikatą dėl vairuotojo pažymėjimo jis turėtų pasitikrinti kartą kas penkerius metus. Pagal tvarką, iki 55-erių metų asmenys sveikatą privalo tikrintis vieną kartą per dešimt metų. Asmenys nuo 56 iki 65-erių – vieną kartą per penkerius metus, o nuo 70 iki 79 metų amžiaus asmenys – vieną kartą per dvejus metus. Na, o 80-mečiai ir vyresni – kartą per metus. Vadinasi, kuo vairuotojas vyresnis, tuo sveikatą tenka tikrintis dažniau.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Manau, kad vyresniems reikia dažniau tikrinti sveikatą, nes vis tiek amžiaus savo daro. 90-mečiams iš viso gal reikėtų uždrausti vairuoti“, – svarstė Romanas.
Apie kitąmet įsigaliojančią tvarką išgirdę, į gydymo įstaigas suskubo vyresnio amžiaus asmenys.
„Ypač nuo 70–75-erių, bet esame turėję ir 90 metų senelių, kurie taip pat nori tęstis vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo šeimos gydytoja Raminta Stanevičienė.
Šeimos gydytoja senjorų suaktyvėjimu džiaugiasi. Esą vyresni žmonės turi lėtinių ligų, tad sveikatą tikrintis dažnai jiems – tik į naudą.
„Cukrinis diabetas, paūmėjusi arterinė hipertenzija – niekas nėra apsaugotas, kad neištiks infarktas ar insultas kelyje. Tad tikrai raginu ir savo pacientus, kad ateitų profilaktiškai tikrintis sveikatą“, – teigė R. Stanevičienė.
Tačiau smarkiai sudažnintus terminus kritikuoja lygių galimybių kontrolieriai. Esą tvarka, numatanti vairuotojų sveikatos patikros periodiškumą, gali diskriminuoti vyresnio amžiaus vairuotojus.
„Galbūt reikėtų sieti ne tik su amžiumi, bet ir su tam tikrais sveikatos sutrikimais, tam tikromis būklėmis, su kuriomis ministerija ir sieja tą pavojų vairuoti“, – sakė lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė.
Vyresnio amžiaus asmenims sveikatą teks tikrintis kur kas dažniau nei jaunesnio amžiaus vairuotojams. O nepasitikrinus, nustos galioti vairuotojo pažymėjimas.
Anot lygių galimybių kontrolierės, priemonės yra per griežtos.
„Pavyzdžiui, reikėtų iš pradžių taikyti priminimus apie sveikatos patikras, kai artėja termino pabaiga. Iki šiol toks dalykas nebuvo taikytas“, – teigė B. Sabatauskaitė.
„Gal labai sutankinti nederėtų, bet kažkiek dažniau tikrinti sveikatą vyresniems žmonėms nematyčiau čia didelės problemos“, – savo poziciją išsakė saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
Problemų nemato ir kiti neseniai sveikatą pasitikrinę šiauliečiai.
„Anksčiau tikrindavau sveikatą kas penkerius metus, dabar jau tikrinsiu kas dvejus metus“, – kalbėjo vyras.
Lygių teisų kontrolieriai ragina ministerijas ir Seimą peržiūrėti tvarkas, nes vyresnis amžius savaime nereiškia didesnės rizikos kelyje. Daugiausiai avarijų sukelia 18–55 metų vairuotojai. 80-mečiai ir vyresni vairuotojai pernai sukėlė tik vos daugiau nei vieną procentą visų eismo įvykių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...