Kaip praneša LNK, teoriškai lajų tako keltuvas yra, praktiškai – ne. Keltuvas veža, kai yra šilta, o šaltuoju metu į Medžių lajų tako kompleksą neįgalieji patekti negali.
Eliminuoti iš žiemos grožio apžvalgos, neįgalieji taką apskundė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai. Ši nustatė, kad išskirtinis objektas neįgaliesiems yra nedraugiškas – ne tik žiemą neveikia keltuvas, bet ir kita infrastruktūra yra ribota.
Kalbintas anykštėnas pasakojo, kad nuo bokšto atsiveria vis kitoks vaizdas, tad galima pamatyti ir apylinkėse padarytų pokyčių.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Anykščių neįgaliųjų draugijos pirmininkę stebina, kaip toks brangus ir unikalus, Europos Sąjungos lėšomis finansuotas objektas pamiršo neįgaliuosius. Lygiai taip pat problemiška bokšto viršų pasiekti ir tėvams su vaikais vežimėliuose.
„Turėjo numatyti, kad ateis žiema ir kad žmonėms poreikis yra ir žiemą, ir vasarą, ir rudenį, ir pavasarį. Turėjo pasistengti, kad galėtų patekti visi“, – sako Anykščių neįgaliųjų draugijos pirmininkė Aldona Šerėnienė.
Vežimėliu judantis Vygintas žiemą į lajų taką nežiūri, jam keltuvo durys, kaip ir visiems neįgaliesiems, užrakintos. Siūlymus į objektą patekti kitais keliais, jis laiko kliūtimis.
„Teoriškai ten galima automobiliu privažiuoti, tik pirmiau reikia nuvažiuoti į biurą, pasakyti, kad atkeltų užtvarą, kad kažkas nueitų ir pakeltų – tai kažkur apie kilometras nuo lajų tako“, – pasakojo anykštėnas Vygintas Ostrauskas.
Kas neturi automobilio, esą gali rizikuoti neįgaliojo vežimėliu. „Duobės, lapai ir visa kita. Miško takelis. Jis kažkada buvo naudojamas statyboms, kai statė lajų taką“, – sakė Vygintas.
Su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos išvadomis tako šeimininkai Anykščių regioninio parko direkcija nesutinka.
„Lietuvoje apžvalgos bokštų yra daug, o mes išskirtiniai tuo, kad takas yra pritaikytas neįgaliesiems. Neįgalusis gali pakilti į bokštą ir apžvelgti aplinką. Kituose bokštuose to nėra. Tai kaltinti, kad yra nepritaikyta neįgaliesiems, tai kažkoks nesusipratimas“, – sakė Anykščių regioninio parko direkcijos vadovas Kęstutis Šerepka.
Pasak vadovo, maždaug tris milijonus eurų kainavusiame take vizija įrengti liftą iš pradžių buvo. „Dėl lėšų stokos nebuvo galimybės įrengti lifto, keltuvas yra atvirame ore, atviroje šachtoje, ir kai minusinė temperatūra, elektronika neveikia arba veikia su pertrūkiais, todėl gamintojų ir statytojų pasiūlymas – šaltuoju metų laiku, kad keltuvu pasinaudoti nebūtų galima“, – pasakojo K. Šerepka.
Direkcija visgi žada ieškoti europinių pinigų ir take įrengti nuolatos veikiantį liftą.
Naujausi komentarai