– Paliečia visus gyventojus, kurie asmens tapatybės korteles naudoja elektroniniam parašui ir dokumentų pasirašymui. Visi tie, kurie tapatybės korteles yra išsiėmę iki šių metų sausio 1 d. – reikia pasikeisti. Keistis kortelių nereikia tiems, kurie naudoja tam, kad identifikuotų save elektroninėj erdvėj, prisijungtų prie elektroninių valdžios vartų ar kažkur kitur – jos ir toliau galioja.
– Žmonės, kurie naudoja mobilųjį parašą, kitais būdais save identifikuoja, tai šis pokytis jų neliečia ir nereikia keisti kortelės?
– Tikrai taip. Čia mes kalbame apie parašo sertifikatus, kurie yra asmens tapatybės kortelėse. Žmonės, kurie naudoja mobiliuosius telefonus, kitas aplikacijas – ten taikomi savi terminai ir savi reikalavimai, nesusiję su šiuo klausimu.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar pasikeitus kortelę, lieka senosios kortelės galiojimo terminas?
– Dešimt metų nuo išdavimo datos. Pasikeisti apsimoka.
– Net ir tiems, kurie nesijungia ir nesinaudoja, galimybė atsinaujinti bei prasitęsti šiuo metu galioja?
– Taip. Dabar keičiant reikia nurodyti, ar tu nori to kvalifikuoto sertifikato, ar ne. Šiuo atveju, asmenų tapatybės kortelės gali būti išduodamos be lusto galimybės identifikuoti save elektroninėje erdvėje.
– Kodėl įsigalioja reikalavimai?
– Periodiškai griežtinami reikalavimai, taikomi kvalifikuotam elektroniniam parašui. Natūralu, nes technologijos keičiasi. Dėl to visi elektroninio parašo sertifikatai turi būti periodiškai atnaujinami. ES eilinį kartą sugriežtina reikalavimus. Pagal naujus reikalavimus, asmens tapatybės kortelės išduodamos nuo šių metų sausio 1 d. Dėl to, senosios kortelės nebegalioja. Asmens tapatybės kortelėje įrašytas elektroninis parašas, sertifikatas, turi ilgiausią galiojimo laiką. Palygint su kitais parašais, kuriuos išduoda, ar mobilieji operatoriai, ar kiti elektroninių parašų teikėjai.
– Kalbant apie kortelę – fizinę elektroninio parašo laikmeną, ar tai netampa atgyvena, ar neplanuojama pereiti prie modernesnio turėjimo, kad fiziškai nereikėtų turėti?
– Apie tai mes, Migracijos departamentas, ir Asmens dokumentų išrašymo centras bei vidaus reikalų ministerija, kalbame, kad reikėtų po truputį pereiti į tą elektroninę erdvę. Šie planai yra. Tolimesnėje perspektyvoje atsiras alternatyvos ir mes po kelių metų galėsime kalbėti, kad atsisakome plastmasinės kortelės ir pereiname į telefonus.
– Iki kada žmonės turės pasikeisti korteles tam, kad galėtų naudotis šia paslauga?
– Senų kortelių sertifikatai galioja iki šių metų liepos 22 dienos. Jeigu žmonės aktyviai naudojosi savo tapatybės kortelėmis kaip parašo priemone, tai turėtų suskubti ir pasikeisti korteles iki liepos 22 dienos. Jeigu skubos nėra, tai kortelę galima pasikeisti bet kada. Jeigu norima pasinaudoti galimybe pasikeisti kortelę nemokamai, tai reikia padaryti iki šių metų pabaigos.
– Nespėjusiems iki liepos 22 dienos, korteles galės naudoti kaip savo asmens identifikavimo priemonę?
– Tikrai taip. Tos priemonės: dokumentai, asmens patvirtinimo dokumentai, tai jie galios iki juose nurodytos datos – dešimt metų nuo išdavimo. Noriu pabrėžti, kad jie galios ir jungiantis per Elektroninius valdžios vartus.
– Ar reikėtų suskubti gyventojams? Ar yra eilės susiformavusios?
– Taip. Jeigu gyventojai nori kortelę pasikeisti Vilniaus arba Kauno miestuose, jie turėtų jau dabar rezervuoti vizitą į Migracijos departamentą. Vilniaus ir Kauno miestuose eilės yra trims savaitėms. Jeigu gyventojai kitur, yra mobilūs, tai per daug skubėti nereikia. Šiandien ryte buvo tikrinta, pavyzdžiui, Klaipėdoje, Alytuje, Biržuose, tai galima ir rezervuoti ir ateiti kitą dieną. Laukimo eilių nėra.
– Tiems, kurie nori registruotis internetu, registruotis reikia Migracijos departamento puslapyje?
– Taip. Migracija.lt pasirinkti skiltį paslauga, tada užsakymas ir asmens tapatybės kortelė/pasas bei rezervuoti vizitą ir ateiti numatytu laiku. Galima kortelę užsakyti viename mieste ir nurodyti, kad atsiimti norėsite kitame mieste. Patogu. Pavyzdžiui, užsisakai Alytuje, o nurodai, kad atsiimsi Vilniuje.
Naujausi komentarai