Mokslininkų nuomonė
Neverta atsisakyti tramvajų projekto
Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkų grupė, vadovaujama prof. Pranciškaus Juškevičiaus, savivaldybės vadovams ir specialistams pristatė Klaipėdos transporto sektoriaus vystymo galimybių studiją. Didžiausias dėmesys joje skiriamas strateginiams miesto plėtros klausimams.
P.Juškevičius ir jo kolegos pateikė išsamias uostamiesčio transporto sektoriaus vystymosi galimybes. Dabartinių miesto gatvių, sankryžų, magistralinių kelių pralaidumas jau nebeatitinka išaugusių transporto srautų, piko valandomis automobilių greitis svyruoja nuo 4 km/h iki 30 km/h.
Mokslininkų nuomone, jeigu miesto planuotojai projektuotų daugiaaukštę statybą miesto centrinėje dalyje, tai dar labiau pablogintų sudėtingą transporto situaciją. Išeitis viena: daugiafunkcinių kvartalų projektavimas ir statyba uostamiesčio periferinėse zonose.
P.Juškevičius perspėjo, kad Klaipėdos centrinėje dalyje nebegalima statyti didelių prekybos centrų, nes neįmanoma išspręsti automobilių stovėjimo problemų.
Visas miesto gatvių tinklas mokslininkams kėlė daug abejonių. Jis neturi sistemos, maža pervažų per geležinkelį, mažai tiltų per Danę, daugelis sankryžų pavojingos transporto eismui. Efektyviai eksploatuojama mažiau nei trečdalis uostamiesčio gatvių.
Studijos autorių nuomone, Klaipėda neturėtų atsisakyti seniai puoselėjamo tramvajų projekto. Jį būtų galima statyti keliais etapais: pirmasis būtų iš pietinės miesto dalies iki geležinkelio stoties, toliau – į šiaurinę dalį, o dar vėliau – tęstis net iki Palangos.
Panašiai turėtų atsirasti ir nauja magistralė - Minijos gatvės tęsinys iki Kalotės, nuo jos – iki aplinkkelio. Jis turėtų tapti greitąja miesto magistrale.
Daug dėmesio transporto vystymo galimybių studijoje skirta ir viešajam transportui. Būtina išlaikyti bent dabartinį viešojo keleivinio transporto lygį.
Naujausi komentarai