Pereiti į pagrindinį turinį

„An-2“ lėktuvo lakūnas žuvo nuskendęs

2015-06-09 12:58

Teismo medicinos ekspertai ištyrė Adolfo Mačiulio palaikus, išvada – žmogus mirė nuskendęs. Alvydo Selmistraičio likimas nežinomas, paskelbta tarptautinė jo paieška.


 

A. Mačiulis (kairėje) ir A. Selmistraitis. A. Mačiulis (kairėje) ir A. Selmistraitis. A. Mačiulis (kairėje) ir A. Selmistraitis.

Teismo medicinos ekspertai ištyrė Adolfo Mačiulio palaikus, išvada – žmogus mirė nuskendęs. Alvydo Selmistraičio likimas nežinomas, paskelbta tarptautinė jo paieška.

Konstatuota, kad savaitgalį ant pargabentų A.Mačiulio kūno rasti nežymūs odos nubrozdinimai ant veido bei kitose kūno vietose, tačiau jie įtakos mirčiai neturėjo.

Tai yra tarpinė ekspertų išvada. Galutinės tikimasi sulaukti maždaug po mėnesio ar pusantro, kai bus atlikti visi tyrimai: planktono, histologiniai, cheminiai tyrimai, kai kriminalistikos laboratorija pateiks savo išvadas. Nors neįtikėtina, kad lėktuvo pilotai buvo apsvaigę, bet formalumai reikalauja ištirti visiškai visas aplinkybes. 

Kol kas antrojo lakūno likimas nežinomas, apie tai galima tik spėlioti.

Ruošiamas teisinės pagalbos prašymas Švedijos bei Danijos pareigūnams.

Po „An-2“ katastrofos Klaipėdos apygardos prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl darbo saugos reikalavimų pažeidimų ir lakūnų dingimo.

Įtariamųjų byloje kol kas nėra.

„Daug ką sužinome iš žiniasklaidos ir tiriame šiuos dalykus. Pavyzdžiui, kažkas pasakė, jog 1981 metais pagamintas lėktuvas buvo eksperimentinis, ar tiesa, kad jis penkerius metus neskraidė. Mums rūpi sužinoti, ką, kaip ir kodėl remontavo užsienio kompanijos. Iki šiol šių dalykų mes neklausėme, nes neturėjome pakankamai duomenų, nebuvo aišku net, ko klausti“, - pasakojo ikiteisminį tyrimą koordinuojantis Klaipėdos apygardos prokuroras Arūnas Saunorius.

Į krantą pargabentas ne tik žuvusio lakūno kūnas, bet ir dalis jo asmeninių daiktų, pasak prokuroro, jie nėra labai reikšmingi tyrimui.

„Visą filmuotą medžiagą analizuos bei tirs Susisiekimo ministerijos grupė, kuri aiškinasi techninę nelaimės pusę. Mums tai nelabai svarbu. Mes pažiūrėjome kaip Ž.Kusto odisėją po vandeniu, – aiškino prokuroras. – Tiriant šią paieškos bylą atliekamos tipinės procedūros – užklausiame Interpolo, Europolo kanalai. Taip paskleidžiama informacija Baltijos jūros šalims tam atvejui, jei būtų rasti palaikai, kad su mumis tos valstybės pareigūnai susisiektų.“

Prokuroras dar aiškinasi, kieno atsakomybė yra pasirūpinti draudimu, apsispręsti dėl skrydžio maršruto. Pareigūnams reikės išsinagrinėti ir techninius bei oro teisės terminus, kaip valdoma ir nevaldoma oro erdvė.

A.Saunorius nori išsiaiškinti, kodėl prieš 34 metus pagamintas vieno variklio lėktuvas skrido virš jūros, kas parinko maršrutą ir kokių galimybių gedimo atveju pilotai turėjo išsigelbėti.

Prokuroro žiniomis lakūnai neturėjo radijo švyturėlių, galėjusių pranešti apie nelaimę ir nurodžiusių tikslą jų buvimo vietą. Vyrai neturėjo ir hidrokostiumų.

„Kitos kompanijos, mano žiniomis, reikalauja skrendant virš vandens telkinio, kurio temperatūra mažesnė nei 15 laipsnių, orlaivis nepakyla, kol visi juo skrendantys neapsivelka hidrokostiumų“, – konstatavo prokuroras.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų