Ko dar randa lėktuvus aptarnaujančių bendrovių darbuotojai ir ką daryti, jei palikote savo brangius daiktus, papasakojo „Litcargus“ Atvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio vadovas Artūras Šobot.
– Ką dažniausiai randate keleivių vietose?
– Dažniausiai randami labai paprasti daiktai: piniginės, nešiojamas baterijos, ausinės. Tačiau pasitaiko ir įdomesnių atvejų. Per savo darbo patirtį darbuotojai yra radę labai įvairių ir įdomių daiktų. Turbūt įdomiausias atvejis – paliktas vaikas lėktuve. Kai visi keleiviai išlipo, mūsų darbuotojai užėjo į lėktuvą ir tarp sėdynių pastebėjo likusį vaiką. Nedelsiant buvo informuota įgula, sustabdytas keleivių autobusas ir tėveliai greitai surasti. Po tokio įvykio filmo „Vienas namuose“ scenarijus man jau neatrodo toks nerealus.
LNK stop kadras.
– Kas dar būna paliekama?
– Dažnai paliekamos ir nemažos pinigų sumos. Kartą buvome suradę rekordinę – 10 tūkstančių dolerių – sumą, paslėptą knygoje tarp puslapių. Keleivis buvo greitai surastas ir tą pačią dieną atsiėmė savo pinigus.
– Kur dažniausiai paliekami daiktai?
– Dažniausiai daiktai paliekami kišenėlėje prieš keleivį. Visi orlaiviai ją turi. Per ilgą skrydį žmonės į ją susideda įvairius daiktus ir dažnai tiesiog pamiršta juos pasiimti išlipant iš lėktuvo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jei palikau savo daiktus, ar galėsiu juos atgauti, ar turėsiu pamiršti?
– Taip, be abejo, galite atgauti visus daiktus. Visi lėktuve rasti daiktai yra registruojami: pažymima radinio vieta, lėktuvo numeris, radimo data. Jie saugomi nuo trijų iki šešių mėnesių, priklausomai nuo kompanijos reikalavimų. Net ir po pusės metų kreipiantis į mus galima atgauti savo daiktą.
– Tarkime, išlipu iš lėktuvo, bet jau oro uoste prisimenu, kad palikau kažką kišenėlėje. Ar galiu grįžti į lėktuvą pasiimti daiktą, ar reikia kreiptis į aptarnavimo bendrovę?
– Reikia kreiptis į bendrovę. Prie bagažo atsiėmimo vietos atvykimo terminale veikia „Lost and Found“ skyriai. Reikia kreiptis ten – darbuotojai patys nueis į lėktuvą, patikrins vietą arba, jei daiktas jau bus paimtas, perduos jį jums.
LNK stop kadras.
– Kokios būtų pagrindinės taisyklės išlipant iš lėktuvo?
– Kai lėktuvas sustoja aikštelėje, neverta skubėti prie išėjimo durų, nes iki jų atidarymo praeis šiek tiek laiko. Antžeminio aptarnavimo darbuotojai turi patikrinti lėktuvą, prijungti elektrą, pristumti trapus. Šį laiką verta išnaudoti apžiūrint savo vietą – patikrinti kišenėlę, vietą po sėdyne, sudėti vertingus daiktus į rankinuką. Reikia neskubėti ir atidžiai apsidairyti.
Naujausi komentarai