Kur reiks mažinti greitį ir ką dar fiksuos greičio matuokliai, LNK reportaže papasakojo Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
– Pagal ką atrenkamos vietos, kur statyti greičio matuoklius?
– Mes turime tris pagrindinius kriterijus. Du esminiai yra eismo įvykiai. Eismo įvykiai, kuriuose yra nukentėjusių dėl viršyto leistino greičio. Trečias kriterijus yra eismo intensyvumas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Netrukus bus įrengtas ir ilgiausias greičio matavimo ruožas magistralėje Kaunas – Vilnius. Kodėl? Ar nebus šiuo matuokliu ginčijamas pačios magistralės faktorius? Juk tai nėra miesto, rajono kelias, ten nėra gyventojų.
– Kaip ir minėjau, pagrindiniai du kriterijai, kurie nulemia, kur mums reikia įrengti greičio matuoklius, nėra susiję, ar tai magistralė, ar autostrada. Bet kadangi ten įvyksta eismo įvykiai ir mūsų statistika rodo, kad jie įvyko dėl viršyto greičio, todėl ten ir įrengsime.
Kad infrastruktūra plėstųsi, svarbu, kad mokesčius visi mokėtų lygiai.
– Už Kryžkalnio prasidėsiantis greičio ruožas tęsis net 31 km. Ar šiame ruože ir įvyksta daugiausiai auto įvykių?
– Taip, yra keletas sužeistų, žuvusių žmonių.
– Net ir pastačius greičio matuoklius, avarijų statistika prasta. Šiais metais iki liepos žuvo 45 proc. daugiau eismo dalyvių nei pernai. Nėra duomenų, kiek dėl nesaugaus greičio. Ar tikrai greičio matuokliai atlieka savo tikrąją funkciją, ar tai skirta tik papildyti baudų aruodą?
– Turime daug ruožų, kur įrengta maždaug 130 vidutinio greičio matuoklių, 70 momentinių greičio matuoklių. Statistika blogesnė yra visame kelių tinkle Lietuvoje. Tačiau tuose ruožuose, kur yra įrengti greičio matuokliai, statistika rodo, kad ženkliai mažėja sužeistųjų bei žuvusiųjų skaičius. Tai rodo, kad priemonė yra labai efektyvi.
LAKD nuotr.
– Vairuotojai stebisi, kad kartais vidutinio greičio matavimo ruože būna pastatytas ir momentinis greičio matuoklis. Gaunasi sviestas sviestuotas. Kodėl?
– Greičio matuokliai atlieka savo funkciją, bet yra ir kiti matuokliai, kurie fiksuoja kitus pažeidimus: techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą arba kelių mokestį. Atrodo, kad visi matuokliai atlieka tą pačią funkciją.
– Kokios yra tų momentinių matuoklių funkcijos ir kam jų reikia?
– Kaip ir minėjau, tam tikri matuokliai gali patikrinti, ar vairuotojas turi techninę apžiūrą, ar yra sumokėjęs kelių mokesčius. Kad infrastruktūra plėstųsi, svarbu, kad mokesčius visi mokėtų lygiai.
– Ar yra planų apstatyti greičio matuokliais visus Lietuvos kelius?
– Nėra tokio tikslo. Šiuo metu rengiame šiuos matuoklius, tada bus vykdomas jų stebėjimas, žiūrimas jų efektyvumas.
Naujausi komentarai