Lietuvių kapitalo užsakomųjų skrydžių bendrovė "Aurela" netrukus tikriausiai atsidurs užsieniečių rankose – derybos esą jau eina į pabaigą.
Derasi su pirkėjais
Vakar dienraščiui pagaliau pavyko susisiekti su "Aurelos" vadovu Valdu Barakausku. Skrydžių bendrovės generalinis direktorius pripažino, kad derybos dėl bendrovės pardavimo tikrai vyksta. Tačiau jis neatskleidė, nei kas yra potencialūs pirkėjai, nei kiek įmonės akcijų žadama parduoti.
"Vyksta tam tikri pašnekesiai, derybos su užsienio investuotojais. Bet kol nebus pasirašytos sutartys, jokių komentarų nebus. Prisigalvoja žurnalistai visokių nesąmonių, kad tarp investuotojų minimi lenkai ar dar kas nors. Mes aiškiai pasakėme: nekomentuosime ir nereikia čia jokių spekuliacijų. Kad nebūtų žaidžiamas sugedęs telefonas, apie mūsų bendrovės padėtį informavome Susisiekimo ministeriją ir Civilinės aviacijos administraciją, nes tai šios institucijos kontroliuoja mūsų veiklą, ne jūs, ne žiniasklaida. Jei norėsime, skrisime kad ir į Mėnulį, jūsų tikrai neklausime, ar galime tai daryti", – pyko V.Barakauskas.
Sumažino apsukas
"Aurela" pastaruoju metu išgyvena sunkmetį. Lapkritį bendrovė sumažino veiklos apsukas – iš keturių orlaivių "Boeing" pasiliko tik du, darbo neteko 20 iš 49 pilotų. Tai sukėlė šurmulį dėl galimo trečiosios per dvejus metus Lietuvos aviacijos įmonės bankroto. Tačiau "Aurelos" direktorius tikina, kad tai – tik gandai.
Esą lapkritį pasibaigusi "Aurelos" sutartis su britų turizmo bendrove "Thomas Cook" nebuvo pratęsta, tad du didelių nuotolių orlaiviai "Boeing 757-200" tapo nereikalingi ir jų teko atsisakyti.
"Taip, turėjome sutartį su "Thomas Cook", ji baigėsi, todėl išperkamosios nuomos bendrovei grąžinome du lėktuvus. Tačiau mūsų situacija visai kitokia nei "flyLAL" ar "Star1" grupės – mes nesame skolingi nei oro uostui, nei klientams, apskritai niekam nesame skolingi", – patikino "Aurelos" vadovas.
Tai patvirtino ir Civilinės aviacijos administracijos vadovas Kęstutis Auryla. Anot jo, bendrovės padėtis nėra pati geriausia, bet problemų dėl mokumo ar skrydžių saugos kilti neturėtų, mat bendrovė vykdo tik užsakomuosius skrydžius ir Lietuvoje veiklos beveik neplėtoja.
"Jeigu neklystu, jie vis dar turi kontraktus su lenkų ir britų kelionių organizatoriais bei maždaug prieš dvejus metus pasirašytą sutartį su prezidentūra. Tiesa, Prezidentė pastaruoju metu skraido reguliariaisiais skrydžiais", – kalbėjo K.Auryla.
Derybos jau baigtos
Galimo "Aurelos" pardavimo neslepia ir Susisiekimo ministerija. Viceministras Rimvydas Vaštakas atskleidė, kad pirmadienį į ministeriją atvykęs V.Barakauskas pareiškė su investuotojais rankomis sukirtęs jau gruodžio 1-ąją. O dabar esą derinamos paskutinės sandorio detalės.
Su Šveicarijoje gyvenančiu verslininku Sauliumi Karosu susijusios užsakomųjų skrydžių bendrovės "Aurela" 100 proc. akcijų pastaruoju metu priklausė Liuksemburge registruotai bendrovei "Jocar Holdings".
Praėjusiais metais "Aurela" pasiekė 128 mln. litų apyvartą. Tačiau bendrovė pastaruosius keletą metų dirba nuostolingai. Pernai grynasis "Aurelos" nuostolis sudarė 2,3 mln. litų, 2008 m. – 5,7 mln. litų.
"Star1" gelbėtojai tyli
Bankrutuojančiai įmonių grupei "Star1 Group", vienijančiai reguliariųjų skrydžių bendrovę "Star1 Airlines" ir kelionių agentūrą "Star Holidays", nepavyksta rasti gelbėtojų.
"Star1 Group" vadovas Martynas Laivys (nuotr.) prieš kelis mėnesius tikino, kad "Star1" grupę arba bent "Star1 Airlines" gali išgelbėti investuotojai iš Kinijos. Spalį kinų koncerno "HNA group" atstovai viešėjo Lietuvoje ir susitiko su susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu. Tąkart kinai pareiškė sprendimą, ar investuoti į "Star1", priimsiantys maždaug po mėnesio. Kiek vėliau E.Masiulis pats buvo nuvykęs į Kiniją, tačiau HNA vadovai atsakymo taip ir nepateikė.
Naujausi komentarai