Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) patvirtintame raštingumo gerinimo priemonių plane numatoma po aštuntos klasės vykdyti raštingumo patikrinimą, atnaujinti lietuvių kalbos ir literatūros programas, sustiprinant rašybos, skyrybos ir kitus kalbos praktikos įgūdžius, skaitymo gebėjimus ir kultūrinį raštingumą.
Pasak ŠMM pranešimo, siekiant pagerinti raštingumo kokybę ir sukurti lituanistinį ugdymą palaikantį visuomenės požiūrį švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis patvirtino Lietuvių kalbos ir kultūrinio raštingumo mokymo gerinimo priemonių planą 2013–2016 metais.
„Ugdant vaikų raštingumą, mokant juos skaityti ir taisyklingai rašyti svarbus vaidmuo tenka pradinių klasių ir lietuvių kalbos mokytojams. Bet ne tik jiems. Raštingumo, kaip ir vertybių, ugdymas vyksta per visas pamokas - kaip taisyklinga kalba paaiškinti teoremą, rišliai papasakoti apie gamtos procesus, kaip kūrybiškai sudėlioti kraštotyros medžiagą? Todėl ieškojome sisteminio požiūrio į raštingumo ugdymą. Atkreipėme dėmesį ir į tėvų pareigas skaityti vaikams, skatinti jų domėjimąsi knygomis“, - teigė D. Pavalkis.
Priemonių plane taip pat numatoma sukurti raštingumo vertinimo sistemą - parengti vertinimo metodikas 2, 4, 6, 8 klasėms, sudaryti rašomųjų darbų vertinimo aprašus pradiniam ir pagrindiniam ugdymui.
Priemonių planas, anot ŠMM, parengtas išanalizavus 2009–2012 metų valstybinio lietuvių gimtosios kalbos brandos egzamino rezultatus bei tarptautinių raštingumo ir skaitymo gebėjimų tyrimų duomenis, kurie rodo, kad Lietuvos mokinių pasiekimai mažėja.
Pasak ŠMM, priemonių planas bus vykdomas įgyvendinant Vyriausybės programos 2012–2016 metais nuostatą - gerinti lituanistinį švietimą, stiprinti pilietiškumą ir tautinę tapatybę, įgyvendinant Lietuvių kalbos ugdymo strategiją.
Naujausi komentarai