„Perspėjimo sirenomis siekiama padengti visą šalies teritoriją, nuosekliai plečiamas jų tinklas. (...) yra sudaryta sutartis dėl 197 sirenų įsigijimo, taip pat papildomai startuojama su nauju pirkimu, sudarant preliminarią sutartį dėl 500 sirenų“, – sako Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Kanapickas.
Perspėjimo sirenų ir pranešimų tikslas – užtikrinti, kad iškilus grėsmei gyventojai laikui įsijungtų įrenginius, gautų visą reikiamą informaciją.
Šiuo metu Lietuvoje perspėjimo sirenų tinklą sudaro 937 sirenos. Šią savaitę buvo atliekamas sirenų patikrinimas – pasak PAGD, preliminariais duomenimis, jo metu suveikė 91 proc. visų sumontuotų sirenų. 88 sirenos nesuveikė dėl įrangos gedimų ar elektros tiekimo sutrikimų.
Šį kartą perspėjimo sistemos patikrinimas buvo visai kitoks – žmonės aktyviai reagavo, jiems buvo ne vis vien, ar sirenos girdimos, ar gavo perspėjimo pranešimus į mobiliuosius telefonus.
„Šį kartą perspėjimo sistemos patikrinimas buvo visai kitoks – žmonės aktyviai reagavo, jiems buvo ne vis vien, ar sirenos girdimos, ar gavo perspėjimo pranešimus į mobiliuosius telefonus“, – sakė M. Kanapickas.
„Civilinės saugos specialistai fiksavo labai daug grįžtamojo ryšio. Tai rodo mūsų pasikeitusį požiūrį į galimas grėsmes ir savo bei artimųjų saugumą bei pasikeitusį požiūrį į civilinę saugą iš esmės“, – teigė jis.
Anot pavaduotojo, perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimai atliekami, kad būtų nustatytos sistemos trikdžių priežastys, taip pat, kad atkreiptų gyventojų dėmesį į saugumą, todėl labai svarbus gyventojų reagavimas.
Gyventojai, negavę pranešimų į mobiliuosius telefonus ar negirdėję visų sirenų, kviečiami bendradarbiauti ir užpildyti anketą (https://lt72.lt/?p=8565) – pažymėti mobiliojo ryšio operatorių, buvimo vietą. Surinkti duomenys specialistams leis efektyviau atlikti tobulinimus.
Anot PAGD, taip pat labai svarbu dar kartą peržiūrėti savo ir artimųjų mobiliųjų telefonų nustatymus, nes perspėjimo pranešimai yra siunčiami visiems mobiliojo ryšio vartotojams, kurie savo telefonuose yra nusistatę perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją.
PAGD parbrėžia, kad gyventojų perspėjimo sistemą sudaro ne tik centralizuotai veikiančios sirenos, trumpieji perspėjimo pranešimai gyventojams į mobiliuosius telefonus, bet ir rekomendacijų iškilus grėsmei teikimas per Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją, kitas regionines ir vietines radijo stotis.
Naujausi komentarai