Kaip BNS penktadienį informavo Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis, ikiteisminis tyrimas kol kas nepradėtas, šiuo metu „pareigūnai aiškinasi aplinkybes“.
Bulgarija ketvirtadienį vakare pranešė, kad iš Lietuvos pakilęs dvivietis lėktuvas be leidimo praskrido virš kelių Rytų Europos šalių ir pritraukė karinių oro pajėgų dėmesį, o paskui buvo paliktas Bulgarijoje nežinomos įgulos.
Šalies vidaus reikalų ministras Boiko Raškovas žurnalistams teigė, kad orlaivis iš viso be leidimo buvo įskridęs į Lenkijos, Slovakijos, Vengrijos, Serbijos, Rumunijos ir galiausiai Bulgarijos oro erdvę.
Anot Bulgarijos institucijų, dvimotoris lėktuvas „Beechcraft“ su dviem žmonėmis neturėjo patvirtinto skrydžio plano, o jo atsakikliai buvo išjungti. Pilotas nereagavo į radijo užklausas ir vizualinius signalus.
Neleistiną skrydį atlikusį lėktuvą Vengrijoje, Rumunijoje lydėjo naikintuvai, kol jis įskrido į Bulgarijos oro erdvę.
Šios šalies oro pajėgos iš karto nepakėlė naikintuvų, nes „lėktuvas jokiu metu nebuvo laikomas keliančiu grėsmę“.
Detalių – nedaug
Oro navigacija BNS nurodė negavusi lėktuvo skrydžių planų per pastarąsias 90 parų.
„Ryšio su mūsų skrydžių informacijos paslaugų operatoriais šio orlaivio įgula nebuvo užmezgusi“, – rašoma komentare.
Transporto kompetencijų agentūros Civilinės aviacijos departamento direktorius Alvydas Šumskas BNS teigė situacijos plačiai komentuoti negalįs, nes informacijos nėra daug.
Ryšio su mūsų skrydžių informacijos paslaugų operatoriais šio orlaivio įgula nebuvo užmezgusi.
Pasak jo, Lietuvoje „nevaldomoje oro erdvėje skrydžio plano pateikti ir nereikia“. Be kita ko, skrendant žemai, radarai lėktuvo gali ir nepastebėti.
„Tačiau ne tarptautiniams skrydžiams. (...) Vykdant tarptautinį skrydį, skrydžio planą pateikti reikia. Šiuo atveju akivaizdu, kad buvo tarptautinis skrydis“, – kalbėjo A. Šumskas.
„Į klausimus, kas skrido, kaip skrido, šiandien aš negaliu atsakyti“, – pridūrė jis.
Transporto kompetencijų agentūra BNS informavo, jog šis įvykis jai yra žinomas, o lėktuvo savininkas birželio 4 dieną kreipėsi dėl jo išregistravimo.
„Tačiau apie priežastis, kodėl to reikia Transporto kompetencijų agentūra nebuvo informuota. Kadangi orlaivis dar neišregistruotas, tai pagal registro duomenis savininkas Transporto kompetencijų agentūrai yra žinomas tas, kurio vardu orlaivis registruotas registre šiai dienai“, – informavo agentūra.
Tuo metu Lietuvos kariuomenė informavo, kad „orlaivio vykdytą veiklą nuolatos stebėjo Karinės oro pajėgos, vyko bendravimas su kitomis institucijomis“. Vis dėlto komentare BNS pabrėžiama, kad Lietuvoje lėktuvo vykdyti veiksmai „nepriskiriami oro erdvės pažeidimui“.
Buvęs savininkas nedaugžodžiauja
Su buvusiu lėktuvo savininku Lietuvos aviatoriumi Broniu Zaronskiu BNS penktadienį susisiekti nepavyko.
Jis naujienų portalui „15min“ teigė prieš kurį laiką orlaivį pardavęs, tačiau nesidomėjęs kam.
„Man neįdomu. Pinigai yra, sutartį pasirašėm“, – sakė aviatorius.
Pasak B. Zaronskio, lėktuvą nupirko organizacija, tačiau jis jos neįvardijo, taip pat teigė nežinantis pirkėjų vardų ir pavardžių.
Buvęs savininkas nurodė, kad 1962 metais pagaminto lėktuvo būklė buvo puiki.
Naujausi komentarai