Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Kodėl žmonės taip nemėgsta greičio matuoklių ir juos naikina?
– Apibendrinant, absoliuti dauguma vairuotojų matuokliams neturi jokių priekaištų, laikosi Kelių eismo taisyklių (KET) ir jiems tai neaktualu. Be abejo, atsiranda chuliganų, žioplių, kurie galvoja ar įsivaizduoja, kad pakenkus greičio matuokliui dings kažkokie duomenys ar dar kas nors. Šioje vietoje tenka apgailestauti – yra sugadinamas valstybės turtas, asmuo už tai sulaukia baudžiamosios atsakomybės. Kita vertus, asmuo privalo kompensuoti patirtą valstybės žalą, o tie įrenginiai yra pakankamai brangūs ir asmuo turi keliasdešimties tūkstančių skolą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar dažnai žmonėms kliūva šie įrenginiai?
– Ne, pakankamai nedažnai žmonėms kliūva tie įrenginiai. Vėlgi, atsiranda visokių atvejų, kurie trukdo matuoti greitį ir pan. Šioje vietoje jiems išaiškinus, o kartais ir taikant įstatymų numatytas sankcijas už trukdymą dirbti, jie susivokia... Noriu pasakyti, kad absoliuti dauguma vairuotojų turbūt tikrai džiaugiasi, kad matuokliai tramdo greičio mėgėjus ir eismas darosi vis saugesnis.
– Kuo gresia bandymas užkliudyti, sunaikinti, pakenkti greičio matuokliui?
– Tai yra tikrai žioplas elgesys. Gresia baudžiamoji atsakomybė, kadangi yra naikinamas valstybės turtas ir reikia kompensuoti patirtą žalą. Matuokliai yra pakankamai brangi įranga, jos remontas yra pakankamai brangus 40-60 tūkst. eurų įvertinta žala gula ant žioplio, chuligano pečių.
– Kaip sugaunate tokius chuliganus?
– Yra pakankamai daug vaizdo fiksavimo įrangos ir tikrai nėra labai sudėtinga atsekti tą asmenį, kuris tai padarė. Kiek žinau, tam tikruose greičio matuokliuose yra įrengta signalizacija, jeigu kalbame apie stacionarius. O su vadinamaisiais trikojais visada dirba policijos darbuotojas, kuris stebi aplinką, fiksuoja vaizdo stebėjimo sistema ir tas pažeidėjas yra sulaikomas iškart.
– Galbūt vairuotojai pyksta dėl to, kad kartais trikojai yra pastatomi tam tikrose vietose, kur nėra nei gyventojų, nei namų. Tarsi pareigūnai, valstybė siekia pasipinigauti, o ne atlikti tikrąją funkciją.
– Galiu patikinti, kad pareigūnai tikrai nesiekia pasipinigauti. Visi užfiksuoti pažeidimai kaip tik kelia papildomą naštą pareigūnams, kada reikia atlikti tyrimus. Mes tai darome profesionaliai, parenkamos vietos yra pagal avaringumo ruožus, pagal tiek, kiek gali atsitikti eismo nelaimė, kai yra nepasirenkamas saugus greitis. Kiti, stacionarūs greičio matuokliai, yra pagal tam tikras sistemas ir algoritmus statomi vienoje ar kitoje vietoje.
Vokietijoje yra dedami į šiukšlių konteinerius, montuojami priekabose, gaminami netgi medžio muliažai, į kuriuos dedami greičio matuokliai.
– Ar kitose šalyse taip pat vairuotojai kenkėjai bando gadinti matuoklius, ar mes kažkuo išskirtiniai?
– Visko pasitaiko, tik galbūt kitose šalyse, kiek žinau, yra mažiau tų nepasitenkinančių asmenų. Kitose šalyse policijos pareigūnai, darbuotojai yra labiau kūrybiški, dedami tuos greičio matuoklius. Kiek žinau, Vokietijoje yra dedami į šiukšlių konteinerius, montuojami priekabose, gaminami netgi medžio muliažai, į kuriuos dedami greičio matuokliai. Mums dar yra kur kūrybiškai pagalvoti, kaip galime apsaugoti Lietuvos eismo dalyvius nuo pavojų keliuose.
– Matyt, vairuotojų nepaguosite ir greičio matuoklių tik daugės.
– Manau, kad taip, plėsis jų funkcionalumas, turbūt bus fiksuojami ne vien tik greičio pažeidimai, techninė apžiūra ar civilinės atsakomybės draudimas. Yra technologijos, kurios fiksuoja saugos diržų nesegėjimą, naudojimąsi mobilaus ryšio įranga. Tos technologijos tobulėja. Manau, tam, kad būtume visi saugūs, reikia sudrausminti tuos, kurie to nenori.
Naujausi komentarai