Politiniai žaidimai "Autrolyje"

Politiniai žaidimai "Autrolyje"

2009-09-06 09:02
Santykiai: M.Kučinovas pastebi, kad "Autrolio" administracija tebėra apraizgyta giminystės, draugystės ir partinių ryšių.
Santykiai: M.Kučinovas pastebi, kad "Autrolio" administracija tebėra apraizgyta giminystės, draugystės ir partinių ryšių. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Iš pareigų atleistas įmonės "Autrolis" komercijos direktorius Mindaugas Kučinovas neabejoja, kad prie įtampos didinimo tarp administracijos ir vairuotojų prisidėjo naujasis įmonės generalinis direktorius Mindaugas Legas.

Nuo 2007-ųjų balandžio "Autrolyje" dirbęs specialistas neslepia, kad svarbiausias veiksnys norint išlikti įmonėje – lojalumas valdančiajai partijai. "Nutiko taip, kaip nutiko. Aš nepriklausau jokiai partijai", – konstatavo bedarbiu tapęs M.Kučinovas.

– Žinote viską apie "Autrolio" virtuvę. Kokia dabar tikroji situacija įmonėje?

– Kauno viešojo transporto sistemai buvo įteiktas ne vienas europinio lygio apdovanojimas. Troleibusų sistema buvo plėtojama kaip pagrindinis keleivių vežimo stuburas. Visi įvertinimai rodo, kad buvo einama teisinga linkme. Dabar "Autrolyje" viskas daroma dėl vieno tikslo – sujungimo su "Kauno autobusais". Kokia bus iš to nauda, niekas nepagalvoja. Įmonei vadovauja žmogus, kuris be sentimentų siekia savo tikslo, mažina žmonių nežiūrėdamas, ar jis specialistas, ar ne, kiek laiko išdirbęs, ar naudingas įmonei, ar ne. Tiesiog pasako, kiek žmonių reikia atleisti. Aukščiausiu lygmeniu kažkas sugalvojo, kad dvi miesto viešojo transporto įmones reikia sujungti, ir kažkam iš to bus nauda. Sutinku, kad per pusmetį ar metus ekonominę naudą bus galima parodyti, bet po kokių trejų metu situacija bus priešinga. Viena viešojo transporto bendrovė mieste taps monopolininke. Ji turės teisę pasakyti savivaldybei: mokėk man tiek, arba aš nevažiuosiu. Sujungus bendroves, bus viena profsąjunga, kuriai paskelbus streiką jokios alternatyvos nebebus. Dabar tokiu atveju troleibusus keičia autobusai. Sujungus abi įmones miestas atsidurs spąstuose.

– Kada įvyko lūžis į blogąją pusę?

– Viską sugadino beatodairiškas siekis taupyti neanalizuojant kitų variantų. Manau, kad šiandien yra ir kitų galimybių taupyti, ne vien atleidžiant darbuotojus ar apkarpant troleibusų maršrutus. Tačiau viskas vyksta taip, kaip diriguoja miestas.

– O kur pradingo 5 mln. litų, apie kuriuos kalbėjo "Autrolio" direktorius M.Legas?

– Ar direktorius gali sau leisti paskelbti žiniasklaidai, kad trūksta 5 milijonų? Jeigu jis sau leidžia taip kalbėti, jam trūksta kompetencijos. Pateiktos auditorių išvados. Auditoriams nieko netrūko. Atėjo naujas direktorius, atsivedė naują finansininkę ir pareiškė, kad kažkas pavogė 5 mln. litų. Situacija nebuvo tokia lengva, kad tokia pinigų suma atsirastų ir kažkur dingtų. Nuo pernai lapkričio pradėjo augti savivaldybės įsiskolinimas įmonei. Pinigų tiesiog nebuvo.

– Dirbdamas įmonėje matėte, kaip įtakingi postai atitenka giminaičiams arba draugams.

– Daug kartų apie tai buvo rašyta. Niekas nepasikeitė. Galbūt pasikeitė kiti veidai, atsirado kitoks apipavidalinimas. Viešojo transporto srityje dirbau penkerius metus. Prieš tai dirbau savivaldybės Transporto skyriuje. Mačiau visko.

– Kodėl taip ilgai įmonei vadovavo laikinasis direktorius? Gal kam nors buvo naudinga tokia situacija?

– Negaliu pasakyti, kam tiesiogiai tokia situacija buvo naudinga. Nėra daug žmonių, kurie galėtų stoti į šią poziciją ir suprastų, kokia yra įmonės veikla. Tai gana siaura sritis. Joje dirbantys žmonės auga, tobulėja, o paskui išeina. Iš šalies atėję vadovai gali būti vadybininkai, bet jie nesupras šitos sistemos esmės. Žmones, kurie galėjo vadovauti "Autroliui", buvo galima suskaičiuoti ant rankos pirštų, tačiau jie buvo netinkami.

– Kuria prasme netinkami?

– Politiškai ne tiems priklausė, buvo ne tų pažiūrų.

– Buvote vienas kandidatų į direktoriaus vietą. Kodėl netapote?

– Sunku ką nors pasakyti. Meras balandžio mėnesį lankėsi bendrovėje. Darbuotojams paklausus, kodėl M.Kučinovas neskiriamas generaliniu direktoriumi, meras paaiškino, kad aš čia dirbsiu toliau ir nebūsiu atleistas. O įvyko taip, kaip įvyko. Aš nepriklausau jokiai partijai.

– Kokie ryšiai dabartinį direktorių sieja su miestą valdančiais konservatoriais?

– Nežinau, konkrečių duomenų neturiu. Tik girdėjau kalbų. Bet akivaizdu, kad jis lojaliai vykdo visus valdžios nurodymus ir neturi įpareigojimo savarankiškai veikti. Vykstant deryboms su profsąjunga direktorius neturi nuomonės, o kas dešimt minučių bėga su kažkuo konsultuotis.

– Kodėl kilo konfliktas tarp vairuotojų ir įmonės administracijos?

– Atlyginimai yra tik paradinė reikalo pusė, formalumas. Iš tikrųjų esmė slypi požiūryje ir elgesyje su darbuotojais. Jeigu direktorius būtų daugiau bendravęs su vairuotojais, tokios situacijos buvo galima išvengti. Niekaip negaliu suprasti, kodėl po dviejų valandų įspėjamojo streiko nebuvo pradėta intensyvių derybų.

– Direktorius viešai teigia, kad buvo daug kartų bendrauta su profsąjungos pirmininku, tačiau šis neva neišgirdęs siūlymų.

– Tai nėra tiesa. Profsąjunga buvo pasirengusi kiekvieną dieną sėsti ir derėtis. Tačiau vadovybė tikėjosi, kad "Autrolio" teisininkai kompetentingai parengs teismui ieškinį, teismas priims administracijai palankų sprendimą, taikys laikinąsias priemones. Dabar teismas pripažino, kad streikas yra teisėtas ir įpareigojo administraciją netrukdyti streikuoti. Nutartį galima ginčyti, bet ieškinys bus nagrinėjamas per du mėnesius. Per tą laiką vairuotojai galės legaliai streikuoti.

– Tiek miesto valdžia, tiek "Autrolio" direktorius aiškina, kad profsąjungai nuolat buvo nuolaidžiaujama. Kaip yra iš tikrųjų?

– Jeigu darbuotojams būtų žmoniškai paaiškinta situacija, visi esame žmonės ir suprastume, kodėl reikia priimti tokius sprendimus. Kai kada administracijai trūko kompetencijos, kai kada trukdė nereikalingos ambicijos. Buvo galima susitarti, kad vairuotojai nestreikuotų rugsėjo 1-ąją, bet to nebuvo padaryta. Stebiuosi, kodėl taip ilgai kenčia miestiečiai. Juk rugsėjo 1-ąją mieste buvo chaosas, o gyventojai kol kas tyli.

– Šioje situacijoje nesigirdi "Autrolio" valdybos ir jos pirmininko Šarūno Šiugždos balso. Ar jis ką nors daro, kad problema būtų išspręsta?

– Jūs jau viską pasakėte. Labai gaila, bet valdybos pirmininko čia aš nematau. Jis tikriausiai neįvertino savo galimybių ir to, kas gali įvykti, jei nebus einama į kompromisus, nenorima kalbėtis su žmonėmis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų